Mor la influencer Hilda Siverio, símbol de la lluita contra el càncer de mama

Les xarxes socials han permés a moltes persones donar major conscienciació a la població de la necessitat que hi haja més avanços en la lluita contra el càncer. Un dels rostres més influents a Espanya era el d’Hilda Siverio, qui va morir ahir dijous després de diversos anys des que li van detectar un càncer de mama.

“Una altra trista notícia. Hilda Siverio, una lluitadora infatigable, un exemple de vida davant l’adversitat ens deixa hui. Una alegria que s’apaga en el nostre dia a dia, però que vull que quede en la memòria col·lectiva. Ningú com ella per a ensenyar-nos a viure i seguir amb una actitud positiva malgrat tot. Ens quedem amb el teu somriure. Fins a sempre, amiga”, va ser el missatge de José Manuel Bermúdez, alcalde de Santa Cruz de Tenerife, publicat en el seu compte de Twitter.

Hilda Siverio ha mort als 52 anys. La influencer canària descansa en pau després de 9 anys de malaltia. La seua actitud positiva i les seues lliçons per a afrontar un diagnòstic terminal de càncer la van convertir en un fenomen viral de les xarxes socials. Només en Tik Tok el seu perfil acumula més de 1.5 milions de seguidors. “Una miqueta més”, “Que bonica és la vida”, eren mantres que es repetien en cadascuna de les publicacions que compartia.

Des del mes de gener passat, se sabia que la seua salut s’havia ressentit de nou. Va ser la major dels seus tres fills l’encarregada de transmetre que la seua mare havia tornat a l’hospital i el seu pronòstic era crític. Des de llavors va rebre cures pal·liatives i la mateixa Hilda s’encarregava de narrar el seu dia a dia en una espècie de comiat carregat d’intencions positives.

N’hi ha prou amb veure aquest post compartit per Belinda Washington que Hilda va pujar fa unes setmanes. Conscient que anava a morir volia ensenyar-li a la seua comunitat de fans l’esperit amb el qual marxava.

Li van detectar un càncer estant embarassada

Hilda Siverio es va fer coneguda en 2014, any en què li van diagnosticar un càncer de mama mentre estava embarassada. La seua història va commoure a Espanya, ja que malgrat que ella ja tenia dues filles i el seu germà Ricardo s’havia suïcidat un any abans. Malgrat la malaltia, va optar per no sotmetre’s a cap tractament mentre estiguera en estat. Així i tot, en la setmana 34 els doctors li van provocar el part després de confirmar que es tractava d’un carcinoma.

No vaig veure al meu bebé fins als 21 dies perquè van estar varis fent-me proves, em van fer la mastectomia, van començar amb la químio, la més forta, em van llevar també els ovaris i les trompes…”, va declarar en El Mundo l’any passat. “Preferisc morir-me que perdre la vida i es perd en el moment en què deixes de viure-la”, va dir en l’esmentat mitjà.

Les seues etiquetes, #Unpoquitomás i #quebonitaeslavida, són tendència en les últimes hores en Twitter. La seua lluita i el seu somriure no seran oblidades i ara les xarxes socials s’han bolcat a homenatjar la figura d’Hilda Siverio.

Acomiadament de la seua filla

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.