Mor la influencer Hilda Siverio, símbol de la lluita contra el càncer de mama

Les xarxes socials han permés a moltes persones donar major conscienciació a la població de la necessitat que hi haja més avanços en la lluita contra el càncer. Un dels rostres més influents a Espanya era el d’Hilda Siverio, qui va morir ahir dijous després de diversos anys des que li van detectar un càncer de mama.

“Una altra trista notícia. Hilda Siverio, una lluitadora infatigable, un exemple de vida davant l’adversitat ens deixa hui. Una alegria que s’apaga en el nostre dia a dia, però que vull que quede en la memòria col·lectiva. Ningú com ella per a ensenyar-nos a viure i seguir amb una actitud positiva malgrat tot. Ens quedem amb el teu somriure. Fins a sempre, amiga”, va ser el missatge de José Manuel Bermúdez, alcalde de Santa Cruz de Tenerife, publicat en el seu compte de Twitter.

Hilda Siverio ha mort als 52 anys. La influencer canària descansa en pau després de 9 anys de malaltia. La seua actitud positiva i les seues lliçons per a afrontar un diagnòstic terminal de càncer la van convertir en un fenomen viral de les xarxes socials. Només en Tik Tok el seu perfil acumula més de 1.5 milions de seguidors. “Una miqueta més”, “Que bonica és la vida”, eren mantres que es repetien en cadascuna de les publicacions que compartia.

Des del mes de gener passat, se sabia que la seua salut s’havia ressentit de nou. Va ser la major dels seus tres fills l’encarregada de transmetre que la seua mare havia tornat a l’hospital i el seu pronòstic era crític. Des de llavors va rebre cures pal·liatives i la mateixa Hilda s’encarregava de narrar el seu dia a dia en una espècie de comiat carregat d’intencions positives.

N’hi ha prou amb veure aquest post compartit per Belinda Washington que Hilda va pujar fa unes setmanes. Conscient que anava a morir volia ensenyar-li a la seua comunitat de fans l’esperit amb el qual marxava.

Li van detectar un càncer estant embarassada

Hilda Siverio es va fer coneguda en 2014, any en què li van diagnosticar un càncer de mama mentre estava embarassada. La seua història va commoure a Espanya, ja que malgrat que ella ja tenia dues filles i el seu germà Ricardo s’havia suïcidat un any abans. Malgrat la malaltia, va optar per no sotmetre’s a cap tractament mentre estiguera en estat. Així i tot, en la setmana 34 els doctors li van provocar el part després de confirmar que es tractava d’un carcinoma.

No vaig veure al meu bebé fins als 21 dies perquè van estar varis fent-me proves, em van fer la mastectomia, van començar amb la químio, la més forta, em van llevar també els ovaris i les trompes…”, va declarar en El Mundo l’any passat. “Preferisc morir-me que perdre la vida i es perd en el moment en què deixes de viure-la”, va dir en l’esmentat mitjà.

Les seues etiquetes, #Unpoquitomás i #quebonitaeslavida, són tendència en les últimes hores en Twitter. La seua lluita i el seu somriure no seran oblidades i ara les xarxes socials s’han bolcat a homenatjar la figura d’Hilda Siverio.

Acomiadament de la seua filla

Últimes notícies

El Roig Arena anuncia per a novembre l’únic concert de Estopa en 2026

El Roig Arena albergarà el 28 de novembre l'únic concert de Estopa en 2026, una cita solidària promoguda per Iberdrola amb motiu del seu 125 aniversari.

Moleiro somia amb el Mundial i reivindica la seua plaça per rendiment i no per lesions

Alberto Moleiro confia a guanyar-se un lloc en la llista definitiva d'Espanya per al Mundial pel seu bon any al Vila-real i no per la lesió d'altres jugadors, i afronta amb ambició el tancament de la temporada davant l'Atlètic i el comiat de Marcelino.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.

El València Basket perseguix una Eurolliga històrica en la seua primera Final a Quatre

El València Basket disputa este divendres la seua primera Final a Quatre de l'Eurolliga, un format en el qual només dos debutants van aconseguir proclamar-se campions fa mes de dos decadas.

El professorat manté la pressió davant Educació en una jornada clau per a la vaga indefinida

El professorat torna a concentrar-se davant la Conselleria d'Educació en l'octau dia de vaga indefinida, mentres els sindicats valoren l'última oferta de l'administració amb una pujada salarial progressiva i canvis en plantilles i valencià.

Quasi 40 directors d’instituts de Castelló donen suport a la vaga indefinida i advertixen de possibles dimissions

Quasi quaranta directors i directores d'instituts públics de Castelló recolzen la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana i avisen que podrien dimitir si l'administració no desbloqueja la situació en els centres.

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.