Mor la influencer Hilda Siverio, símbol de la lluita contra el càncer de mama

Les xarxes socials han permés a moltes persones donar major conscienciació a la població de la necessitat que hi haja més avanços en la lluita contra el càncer. Un dels rostres més influents a Espanya era el d’Hilda Siverio, qui va morir ahir dijous després de diversos anys des que li van detectar un càncer de mama.

«Una altra trista notícia. Hilda Siverio, una lluitadora infatigable, un exemple de vida davant l’adversitat ens deixa hui. Una alegria que s’apaga en el nostre dia a dia, però que vull que quede en la memòria col·lectiva. Ningú com ella per a ensenyar-nos a viure i seguir amb una actitud positiva malgrat tot. Ens quedem amb el teu somriure. Fins a sempre, amiga», va ser el missatge de José Manuel Bermúdez, alcalde de Santa Cruz de Tenerife, publicat en el seu compte de Twitter.

Hilda Siverio ha mort als 52 anys. La influencer canària descansa en pau després de 9 anys de malaltia. La seua actitud positiva i les seues lliçons per a afrontar un diagnòstic terminal de càncer la van convertir en un fenomen viral de les xarxes socials. Només en Tik Tok el seu perfil acumula més de 1.5 milions de seguidors. «Una miqueta més», «Que bonica és la vida», eren mantres que es repetien en cadascuna de les publicacions que compartia.

Des del mes de gener passat, se sabia que la seua salut s’havia ressentit de nou. Va ser la major dels seus tres fills l’encarregada de transmetre que la seua mare havia tornat a l’hospital i el seu pronòstic era crític. Des de llavors va rebre cures pal·liatives i la mateixa Hilda s’encarregava de narrar el seu dia a dia en una espècie de comiat carregat d’intencions positives.

N’hi ha prou amb veure aquest post compartit per Belinda Washington que Hilda va pujar fa unes setmanes. Conscient que anava a morir volia ensenyar-li a la seua comunitat de fans l’esperit amb el qual marxava.

Li van detectar un càncer estant embarassada

Hilda Siverio es va fer coneguda en 2014, any en què li van diagnosticar un càncer de mama mentre estava embarassada. La seua història va commoure a Espanya, ja que malgrat que ella ja tenia dues filles i el seu germà Ricardo s’havia suïcidat un any abans. Malgrat la malaltia, va optar per no sotmetre’s a cap tractament mentre estiguera en estat. Així i tot, en la setmana 34 els doctors li van provocar el part després de confirmar que es tractava d’un carcinoma.

«No vaig veure al meu bebé fins als 21 dies perquè van estar varis fent-me proves, em van fer la mastectomia, van començar amb la químio, la més forta, em van llevar també els ovaris i les trompes…», va declarar en El Mundo l’any passat. «Preferisc morir-me que perdre la vida i es perd en el moment en què deixes de viure-la», va dir en l’esmentat mitjà.

Les seues etiquetes, #Unpoquitomás i #quebonitaeslavida, són tendència en les últimes hores en Twitter. La seua lluita i el seu somriure no seran oblidades i ara les xarxes socials s’han bolcat a homenatjar la figura d’Hilda Siverio.

Acomiadament de la seua filla

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.