Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Troben una pancarta en la zona dels gossos desapareguts que assegura que estan bé

 

 

El cas dels gossos atrapats en la zona d’exclusió del volcà de la Palma ha viscut este dijous un nou gir de guió inesperat.

L”Equip A’ ha sigut més ràpid que l’empresa Aerocámaras, a la qual la burocràcia ha alentit en el rescat dels gossos que havien quedat atrapats en un estany per la lava del volcà de la Palma.

En el vídeo, de tot just minut i mig de duració es veuen unes imatges gravades sobrevolant la zona on estaven atrapats els gossos i una pancarta blanca amb lletres roges que diu: “Força La Palma. Els gossos estan bé“. El missatge va signat per a-Team, l’equip A.

“Estem fluixejant”, admet un portaveu d’Aerocamaras. “Este matí vam fer un vol de reconeixement i trobem petjades humanes en la zona on estaven els gossos i on suposadament és impossible accedir. També vam veure la pancarta que diu que els animals estan bé”.

“Si és així, genial, són bones notícies“, continua el portaveu. “Però portem molts dies treballant per a trobar-los. Si algú de veritat els ha rescatats, que ens ho diga i ho demostre i paralitzarem l’operatiu”, reclamen des de l’empresa que porta prop d’un mes preparant el dispositiu.

De tots els desallotjaments que s’han produït durant les últimes setmanes a l’illa de la Palma, cap ha generat tanta expectació com el dels quatre podencs atrapats des de fa quasi un mes entre dos estanys d’aigua en la localitat de Todoque, una de les primeres poblacions que va ser evacuada després de l’erupció del volcà Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

 

Qui és l’Equip A?

 

Si bé encara no hi ha cap confirmació oficial, tot apunta al fet que l’amo de la finca no va poder emportar-se a tots els seus gossos quan va haver de desallotjar i per aqueixa raó alguns es van quedar deambulant per la zona. D’esta manera, es podria resoldre la trama que té en suspens a les xarxes socials i als palmers.

Segons ha transcendit, amics de l’amo han accedit a la finca a peu per un camí en el qual la bugada estava més freda i se’ls han emportat. Prova d’això és el cartell que apareixia el matí d’este dijous en la finca.

 

Desapareguts des del dilluns

 

L’empresa que alimentava als gossos, Volcanic Life, va avisar este dimecres que ja el dilluns quan van acudir al lloc amb els drons per a portar-los l’aigua i el menjar no van veure als animals.

L’empresa Aerocámaras tenia llista la seua proposta des del passat 15 de setembre, però no va ser fins al dimarts quan el Comité Director del Pevolca va autoritzar el rescat. Just l’endemà de comptar amb el vistiplau, els drons de l’empresa van acudir al lloc en el qual es trobaven els animals, però ja no van trobar cap rastre dels podencos.

L’equip d’Aerocámaras va arribar este dilluns a l’illa de la Palma amb l’ajuda de l’associació local de defensa dels animals Leales.org i Siacanm que han posat la logística terrestre per al trasllat de més de dos tones d’última tecnologia per valor de 60.000 euros.

 

Últimes notícies

Sanitat pagarà 34.673 euros als fills d’un pacient mort per una sonda mal col·locada

El CJC estima parcialment la reclamació per funcionament anormal del servici i proposa 34.673 euros per als dos fills d'un pacient mort després d'una PEG mal posicionada.

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.

Compromís i PSPV denuncien que la Generalitat va llevar la placa veïnal del Pont de la Solidaritat

L'oposició a València critica que la Generalitat haja substituït la placa veïnal del Pont de la Solidaritat per una altra amb el seu logotip i en castellà. Acusen el Consell de desoir a les entitats que van impulsar l'homenatge després de la DANA.