Troben una pancarta en la zona dels gossos desapareguts que assegura que estan bé

 

 

El cas dels gossos atrapats en la zona d’exclusió del volcà de la Palma ha viscut este dijous un nou gir de guió inesperat.

L”Equip A’ ha sigut més ràpid que l’empresa Aerocámaras, a la qual la burocràcia ha alentit en el rescat dels gossos que havien quedat atrapats en un estany per la lava del volcà de la Palma.

En el vídeo, de tot just minut i mig de duració es veuen unes imatges gravades sobrevolant la zona on estaven atrapats els gossos i una pancarta blanca amb lletres roges que diu: “Força La Palma. Els gossos estan bé“. El missatge va signat per a-Team, l’equip A.

“Estem fluixejant”, admet un portaveu d’Aerocamaras. “Este matí vam fer un vol de reconeixement i trobem petjades humanes en la zona on estaven els gossos i on suposadament és impossible accedir. També vam veure la pancarta que diu que els animals estan bé”.

“Si és així, genial, són bones notícies“, continua el portaveu. “Però portem molts dies treballant per a trobar-los. Si algú de veritat els ha rescatats, que ens ho diga i ho demostre i paralitzarem l’operatiu”, reclamen des de l’empresa que porta prop d’un mes preparant el dispositiu.

De tots els desallotjaments que s’han produït durant les últimes setmanes a l’illa de la Palma, cap ha generat tanta expectació com el dels quatre podencs atrapats des de fa quasi un mes entre dos estanys d’aigua en la localitat de Todoque, una de les primeres poblacions que va ser evacuada després de l’erupció del volcà Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

 

Qui és l’Equip A?

 

Si bé encara no hi ha cap confirmació oficial, tot apunta al fet que l’amo de la finca no va poder emportar-se a tots els seus gossos quan va haver de desallotjar i per aqueixa raó alguns es van quedar deambulant per la zona. D’esta manera, es podria resoldre la trama que té en suspens a les xarxes socials i als palmers.

Segons ha transcendit, amics de l’amo han accedit a la finca a peu per un camí en el qual la bugada estava més freda i se’ls han emportat. Prova d’això és el cartell que apareixia el matí d’este dijous en la finca.

 

Desapareguts des del dilluns

 

L’empresa que alimentava als gossos, Volcanic Life, va avisar este dimecres que ja el dilluns quan van acudir al lloc amb els drons per a portar-los l’aigua i el menjar no van veure als animals.

L’empresa Aerocámaras tenia llista la seua proposta des del passat 15 de setembre, però no va ser fins al dimarts quan el Comité Director del Pevolca va autoritzar el rescat. Just l’endemà de comptar amb el vistiplau, els drons de l’empresa van acudir al lloc en el qual es trobaven els animals, però ja no van trobar cap rastre dels podencos.

L’equip d’Aerocámaras va arribar este dilluns a l’illa de la Palma amb l’ajuda de l’associació local de defensa dels animals Leales.org i Siacanm que han posat la logística terrestre per al trasllat de més de dos tones d’última tecnologia per valor de 60.000 euros.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.

Dos anys de presó per agredir de forma continuada a la filla menor d’una amiga a Xixona

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home de 47 anys a dos anys de presó per agressió sexual continuada a la filla menor d'una amiga a Xixona. Va admetre els fets i haurà d'allunyar-se 10 anys, complir 5 de llibertat vigilada i indemnitzar a la víctima.

Detingut a Algemesí per violència masclista després d’agredir a una dona davant els seus dos fills menors

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a un home de 34 anys per un presumpte delicte de violència masclista després d'agredir a una dona de 25 en presència dels seus dos fills menors. L'alerta al 112 i la col·laboració veïnal van facilitar la seua localització en la via pública malgrat la seua fugida.

Amparito, el WhatsApp amb IA per a gaudir les Falles en tots els idiomes europeus

Amparito és un assistent per WhatsApp que guia les Falles de València amb IA, en qualsevol idioma europeu. Informa d'actes, monuments i plans per a gaudir la festa.

La Comunitat Valenciana lidera l’ocupació turística al febrer amb una alça del 3,8% i 7.489 afiliats més

L'afiliació en activitats turístiques va augmentar en la Comunitat Valenciana un 3,8% al febrer, 7.489 treballadors més. El sector va avançar per damunt de la mitjana nacional.