Troben una pancarta en la zona dels gossos desapareguts que assegura que estan bé

 

 

El cas dels gossos atrapats en la zona d’exclusió del volcà de la Palma ha viscut este dijous un nou gir de guió inesperat.

L»Equip A’ ha sigut més ràpid que l’empresa Aerocámaras, a la qual la burocràcia ha alentit en el rescat dels gossos que havien quedat atrapats en un estany per la lava del volcà de la Palma.

En el vídeo, de tot just minut i mig de duració es veuen unes imatges gravades sobrevolant la zona on estaven atrapats els gossos i una pancarta blanca amb lletres roges que diu: «Força La Palma. Els gossos estan bé«. El missatge va signat per a-Team, l’equip A.

«Estem fluixejant», admet un portaveu d’Aerocamaras. «Este matí vam fer un vol de reconeixement i trobem petjades humanes en la zona on estaven els gossos i on suposadament és impossible accedir. També vam veure la pancarta que diu que els animals estan bé».

«Si és així, genial, són bones notícies«, continua el portaveu. «Però portem molts dies treballant per a trobar-los. Si algú de veritat els ha rescatats, que ens ho diga i ho demostre i paralitzarem l’operatiu», reclamen des de l’empresa que porta prop d’un mes preparant el dispositiu.

De tots els desallotjaments que s’han produït durant les últimes setmanes a l’illa de la Palma, cap ha generat tanta expectació com el dels quatre podencs atrapats des de fa quasi un mes entre dos estanys d’aigua en la localitat de Todoque, una de les primeres poblacions que va ser evacuada després de l’erupció del volcà Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

 

Qui és l’Equip A?

 

Si bé encara no hi ha cap confirmació oficial, tot apunta al fet que l’amo de la finca no va poder emportar-se a tots els seus gossos quan va haver de desallotjar i per aqueixa raó alguns es van quedar deambulant per la zona. D’esta manera, es podria resoldre la trama que té en suspens a les xarxes socials i als palmers.

Segons ha transcendit, amics de l’amo han accedit a la finca a peu per un camí en el qual la bugada estava més freda i se’ls han emportat. Prova d’això és el cartell que apareixia el matí d’este dijous en la finca.

 

Desapareguts des del dilluns

 

L’empresa que alimentava als gossos, Volcanic Life, va avisar este dimecres que ja el dilluns quan van acudir al lloc amb els drons per a portar-los l’aigua i el menjar no van veure als animals.

L’empresa Aerocámaras tenia llista la seua proposta des del passat 15 de setembre, però no va ser fins al dimarts quan el Comité Director del Pevolca va autoritzar el rescat. Just l’endemà de comptar amb el vistiplau, els drons de l’empresa van acudir al lloc en el qual es trobaven els animals, però ja no van trobar cap rastre dels podencos.

L’equip d’Aerocámaras va arribar este dilluns a l’illa de la Palma amb l’ajuda de l’associació local de defensa dels animals Leales.org i Siacanm que han posat la logística terrestre per al trasllat de més de dos tones d’última tecnologia per valor de 60.000 euros.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.