Troben una pancarta en la zona dels gossos desapareguts que assegura que estan bé

 

 

El cas dels gossos atrapats en la zona d’exclusió del volcà de la Palma ha viscut este dijous un nou gir de guió inesperat.

L”Equip A’ ha sigut més ràpid que l’empresa Aerocámaras, a la qual la burocràcia ha alentit en el rescat dels gossos que havien quedat atrapats en un estany per la lava del volcà de la Palma.

En el vídeo, de tot just minut i mig de duració es veuen unes imatges gravades sobrevolant la zona on estaven atrapats els gossos i una pancarta blanca amb lletres roges que diu: “Força La Palma. Els gossos estan bé“. El missatge va signat per a-Team, l’equip A.

“Estem fluixejant”, admet un portaveu d’Aerocamaras. “Este matí vam fer un vol de reconeixement i trobem petjades humanes en la zona on estaven els gossos i on suposadament és impossible accedir. També vam veure la pancarta que diu que els animals estan bé”.

“Si és així, genial, són bones notícies“, continua el portaveu. “Però portem molts dies treballant per a trobar-los. Si algú de veritat els ha rescatats, que ens ho diga i ho demostre i paralitzarem l’operatiu”, reclamen des de l’empresa que porta prop d’un mes preparant el dispositiu.

De tots els desallotjaments que s’han produït durant les últimes setmanes a l’illa de la Palma, cap ha generat tanta expectació com el dels quatre podencs atrapats des de fa quasi un mes entre dos estanys d’aigua en la localitat de Todoque, una de les primeres poblacions que va ser evacuada després de l’erupció del volcà Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

 

Qui és l’Equip A?

 

Si bé encara no hi ha cap confirmació oficial, tot apunta al fet que l’amo de la finca no va poder emportar-se a tots els seus gossos quan va haver de desallotjar i per aqueixa raó alguns es van quedar deambulant per la zona. D’esta manera, es podria resoldre la trama que té en suspens a les xarxes socials i als palmers.

Segons ha transcendit, amics de l’amo han accedit a la finca a peu per un camí en el qual la bugada estava més freda i se’ls han emportat. Prova d’això és el cartell que apareixia el matí d’este dijous en la finca.

 

Desapareguts des del dilluns

 

L’empresa que alimentava als gossos, Volcanic Life, va avisar este dimecres que ja el dilluns quan van acudir al lloc amb els drons per a portar-los l’aigua i el menjar no van veure als animals.

L’empresa Aerocámaras tenia llista la seua proposta des del passat 15 de setembre, però no va ser fins al dimarts quan el Comité Director del Pevolca va autoritzar el rescat. Just l’endemà de comptar amb el vistiplau, els drons de l’empresa van acudir al lloc en el qual es trobaven els animals, però ja no van trobar cap rastre dels podencos.

L’equip d’Aerocámaras va arribar este dilluns a l’illa de la Palma amb l’ajuda de l’associació local de defensa dels animals Leales.org i Siacanm que han posat la logística terrestre per al trasllat de més de dos tones d’última tecnologia per valor de 60.000 euros.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.