Troben una pancarta en la zona dels gossos desapareguts que assegura que estan bé

 

 

El cas dels gossos atrapats en la zona d’exclusió del volcà de la Palma ha viscut este dijous un nou gir de guió inesperat.

L»Equip A’ ha sigut més ràpid que l’empresa Aerocámaras, a la qual la burocràcia ha alentit en el rescat dels gossos que havien quedat atrapats en un estany per la lava del volcà de la Palma.

En el vídeo, de tot just minut i mig de duració es veuen unes imatges gravades sobrevolant la zona on estaven atrapats els gossos i una pancarta blanca amb lletres roges que diu: «Força La Palma. Els gossos estan bé«. El missatge va signat per a-Team, l’equip A.

«Estem fluixejant», admet un portaveu d’Aerocamaras. «Este matí vam fer un vol de reconeixement i trobem petjades humanes en la zona on estaven els gossos i on suposadament és impossible accedir. També vam veure la pancarta que diu que els animals estan bé».

«Si és així, genial, són bones notícies«, continua el portaveu. «Però portem molts dies treballant per a trobar-los. Si algú de veritat els ha rescatats, que ens ho diga i ho demostre i paralitzarem l’operatiu», reclamen des de l’empresa que porta prop d’un mes preparant el dispositiu.

De tots els desallotjaments que s’han produït durant les últimes setmanes a l’illa de la Palma, cap ha generat tanta expectació com el dels quatre podencs atrapats des de fa quasi un mes entre dos estanys d’aigua en la localitat de Todoque, una de les primeres poblacions que va ser evacuada després de l’erupció del volcà Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

 

Qui és l’Equip A?

 

Si bé encara no hi ha cap confirmació oficial, tot apunta al fet que l’amo de la finca no va poder emportar-se a tots els seus gossos quan va haver de desallotjar i per aqueixa raó alguns es van quedar deambulant per la zona. D’esta manera, es podria resoldre la trama que té en suspens a les xarxes socials i als palmers.

Segons ha transcendit, amics de l’amo han accedit a la finca a peu per un camí en el qual la bugada estava més freda i se’ls han emportat. Prova d’això és el cartell que apareixia el matí d’este dijous en la finca.

 

Desapareguts des del dilluns

 

L’empresa que alimentava als gossos, Volcanic Life, va avisar este dimecres que ja el dilluns quan van acudir al lloc amb els drons per a portar-los l’aigua i el menjar no van veure als animals.

L’empresa Aerocámaras tenia llista la seua proposta des del passat 15 de setembre, però no va ser fins al dimarts quan el Comité Director del Pevolca va autoritzar el rescat. Just l’endemà de comptar amb el vistiplau, els drons de l’empresa van acudir al lloc en el qual es trobaven els animals, però ja no van trobar cap rastre dels podencos.

L’equip d’Aerocámaras va arribar este dilluns a l’illa de la Palma amb l’ajuda de l’associació local de defensa dels animals Leales.org i Siacanm que han posat la logística terrestre per al trasllat de més de dos tones d’última tecnologia per valor de 60.000 euros.

 

Últimes notícies

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.