Will Smith agredeix a Chris Rock en l’escenari dels Premis Oscar

Will Smith ha sigut el gran protagonista de la gala de la 94a edició dels Oscar que s’ha celebrat aquest diumenge (matinada del dilluns a Espanya) en el Dolby Theatre de la ciutat estatunidenca Los Angeles.

I no ho ha sigut perquè a la tercera ha anat la vençuda i ha guanyat la seua primera estatueta en la categoria de Millor Actor Protagonista per la seua interpretació de Richard Williams, pares de les germanes Williams, sinó per agredir durant la gala a Chris Rock, al qual ha propinat una galtada en l’escenari després que aquest haja gastat una broma de mal gust a la seua esposa.

L’agressió s’ha produït quan Chris Rock ha eixit a l’escenari del Dolby Theatre per a entregar l’Oscar al Millor Documental. El còmic ha fet un acudit sobre el pentinat de Jada  Pinkett Smith, que portava el pèl rapat i a la qual ha dit que podria participar en la seqüela de ‘La teniente O’Neil’.

«Jada, et vull. GI Jane 2, no puc esperar a veure’t en ella«, ha fet broma Chris Rock, en referència a la pel·lícula originalment protagonitzada per Demi Moore, en la qual apareixia amb el cap rapat.

Encara que al principi va haver-hi dubtes sobre si es tractava d’un colp simulat, el públic va emmudir i el fet que Will Smith continuara increpant al presentador en tornar al seu seient va sembrar encara més dubtes.

Al contrari del que és habitual en la gala dels Oscar, Will Smith no ha volgut comparéixer a la sala de premsa després de rebre el seu premi. Tampoc ha posat amb ell en el photocall posterior.

Will Smith va perdre els papers en l’escenari dels Premis Oscar

A continuació, Will Smith ha tornat al seu lloc i des d’allí, davant el desconcert i el silenci de tots els presents en el Dolby Theatre, s’ha dirigit cridant a Chris Rock en els següents termes visiblement alterat: «Leave my wife’s name out of your fucking mouth» («Mantingues el nom de la meua esposa fora de la teua puta boca«).

Cal recordar que Jada Pinkett Smith va manifestar el passat 28 de desembre en el seu compte d’Instagram que s’havia rapat el cap pels seus problemes d’alopècia.

Malgrat que poguera semblar que formava part del guió, el fet que Will Smith haja emprat un terme prohibit en la televisió dels Estats Units ha fet saltar les alarmes sobre que la situació fora una agressió real a Chris Rock i no un gag guionitzat. De fet, la paraula ‘fucking’ ha sigut censurada per la cadena ABC als Estats Units.

La bufetada de Will Smith a Chris Rock

Tres quarts d’hora, Will Smith ha tornat a pujar a l’escenari del Dolby Theatre per a recollir l’Oscar a Millor Actor Protagonista pel seu paper en ‘El método Williams‘. Durant el seu discurs, l’intèrpret estatunidenc ha demanat disculpes a l’Acadèmia de Hollywood i a la resta de nominats, però no a Chris Rock. És més, ha semblat justificar el seu comportament comparant-se amb el personatge que li ha permés conquistar la seua primera estatueta.

Will Smith: «L’amor et fa fer coses increïbles»

Minuts després, quan Will Smith va pujar a recollir el seu Oscar a millor actor pel seu paper en ‘El método William’s, va buidar els dubtes. En un discurs ple de titubejos i incoherències, plorant a llàgrima viva i amb l’emoció a flor de pell, Will Smith va demanar disculpes a l’Acadèmia i als nominats, encara que al mateix temps va tractar de justificar-se sense al·ludir directament a l’agressió que acabava de cometre.

«Richard Williams era un valent defensor de la seua família«, va dir en el que va semblar un intent de justificació i en referència al pare de les germanes al qual interpreta i que li ha valgut l’Oscar.

«En aquest moment de la meua vida, estic superat pel que Déu em convida a ser i a fer en el món«, va prosseguir abans d’al·ludir al paper protector que va tindre amb les seues companyes de repartiment, les dos actrius que feien de les Williams.

«En aquest negoci a vegades has de suportar que la gent t’insulte i et falte el respecte i tu has de somriure i dir que tot està bé«, va assenyalar l’actor.

També va esmentar que el seu company Denzel Washington li havia advertit que anara amb compte perquè «en el moment més alt és quan el dimoni va per tu«.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.