Will Smith agredeix a Chris Rock en l’escenari dels Premis Oscar

Will Smith ha sigut el gran protagonista de la gala de la 94a edició dels Oscar que s’ha celebrat aquest diumenge (matinada del dilluns a Espanya) en el Dolby Theatre de la ciutat estatunidenca Los Angeles.

I no ho ha sigut perquè a la tercera ha anat la vençuda i ha guanyat la seua primera estatueta en la categoria de Millor Actor Protagonista per la seua interpretació de Richard Williams, pares de les germanes Williams, sinó per agredir durant la gala a Chris Rock, al qual ha propinat una galtada en l’escenari després que aquest haja gastat una broma de mal gust a la seua esposa.

L’agressió s’ha produït quan Chris Rock ha eixit a l’escenari del Dolby Theatre per a entregar l’Oscar al Millor Documental. El còmic ha fet un acudit sobre el pentinat de Jada  Pinkett Smith, que portava el pèl rapat i a la qual ha dit que podria participar en la seqüela de ‘La teniente O’Neil’.

«Jada, et vull. GI Jane 2, no puc esperar a veure’t en ella«, ha fet broma Chris Rock, en referència a la pel·lícula originalment protagonitzada per Demi Moore, en la qual apareixia amb el cap rapat.

Encara que al principi va haver-hi dubtes sobre si es tractava d’un colp simulat, el públic va emmudir i el fet que Will Smith continuara increpant al presentador en tornar al seu seient va sembrar encara més dubtes.

Al contrari del que és habitual en la gala dels Oscar, Will Smith no ha volgut comparéixer a la sala de premsa després de rebre el seu premi. Tampoc ha posat amb ell en el photocall posterior.

Will Smith va perdre els papers en l’escenari dels Premis Oscar

A continuació, Will Smith ha tornat al seu lloc i des d’allí, davant el desconcert i el silenci de tots els presents en el Dolby Theatre, s’ha dirigit cridant a Chris Rock en els següents termes visiblement alterat: «Leave my wife’s name out of your fucking mouth» («Mantingues el nom de la meua esposa fora de la teua puta boca«).

Cal recordar que Jada Pinkett Smith va manifestar el passat 28 de desembre en el seu compte d’Instagram que s’havia rapat el cap pels seus problemes d’alopècia.

Malgrat que poguera semblar que formava part del guió, el fet que Will Smith haja emprat un terme prohibit en la televisió dels Estats Units ha fet saltar les alarmes sobre que la situació fora una agressió real a Chris Rock i no un gag guionitzat. De fet, la paraula ‘fucking’ ha sigut censurada per la cadena ABC als Estats Units.

La bufetada de Will Smith a Chris Rock

Tres quarts d’hora, Will Smith ha tornat a pujar a l’escenari del Dolby Theatre per a recollir l’Oscar a Millor Actor Protagonista pel seu paper en ‘El método Williams‘. Durant el seu discurs, l’intèrpret estatunidenc ha demanat disculpes a l’Acadèmia de Hollywood i a la resta de nominats, però no a Chris Rock. És més, ha semblat justificar el seu comportament comparant-se amb el personatge que li ha permés conquistar la seua primera estatueta.

Will Smith: «L’amor et fa fer coses increïbles»

Minuts després, quan Will Smith va pujar a recollir el seu Oscar a millor actor pel seu paper en ‘El método William’s, va buidar els dubtes. En un discurs ple de titubejos i incoherències, plorant a llàgrima viva i amb l’emoció a flor de pell, Will Smith va demanar disculpes a l’Acadèmia i als nominats, encara que al mateix temps va tractar de justificar-se sense al·ludir directament a l’agressió que acabava de cometre.

«Richard Williams era un valent defensor de la seua família«, va dir en el que va semblar un intent de justificació i en referència al pare de les germanes al qual interpreta i que li ha valgut l’Oscar.

«En aquest moment de la meua vida, estic superat pel que Déu em convida a ser i a fer en el món«, va prosseguir abans d’al·ludir al paper protector que va tindre amb les seues companyes de repartiment, les dos actrius que feien de les Williams.

«En aquest negoci a vegades has de suportar que la gent t’insulte i et falte el respecte i tu has de somriure i dir que tot està bé«, va assenyalar l’actor.

També va esmentar que el seu company Denzel Washington li havia advertit que anara amb compte perquè «en el moment més alt és quan el dimoni va per tu«.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.