10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Visites guiades i accés gratuït a la Llotja pel dia dels Monuments i Llocs Històrics

València celebra el Dia Internacional dels Monuments i Llocs Històrics, que es commemora cada 18 d’abril, amb accés gratuït als monuments municipals i visites guiades en alguns d’ells, segons ha informat l’Ajuntament.

Des de la Regidoria de Cultura i Patrimoni Històric es convida la ciutadania a aprofitar esta efemèride per a acostar-se a conéixer i gaudir d’estos espais testimoni de la història de València i la seua presència i importància al llarg del temps.

El Dia Internacional dels Monuments i Llocs, una iniciativa del Consell Internacional de Monuments i Llocs (ICOMOS) aprovada per l’Assemblea General de la UNESCO el 1983 se celebra cada any el 18 d’abril amb la finalitat de promoure la presa de consciència sobre la diversitat del patrimoni cultural de la humanitat, de la seua vulnerabilitat i dels esforços que es requereixen per a la seua protecció i conservació.

L’Ajuntament de València se suma a esta celebració i, amb tal motiu, no es cobrarà l’entrada als monuments municipals, entre els quals es troben alguns dels més visitats de la ciutat, com la Llotja de la Seda, les Torres de Serrans o les Torres de Quart, entre altres.

A més de l’accés lliure, des de la Regidoria de Cultura s’han habilitat tres sessions extraordinàries de visites guiades a la torre de la Llotja, que tindran lloc demà dijous, 18 d’abril, i que començaran, respectivament a les 16:00 hores, a les 17:00 i a les 18:00 hores.

Es tracta d’una edició especial de les visites a esta part del monument Patrimoni de la Humanitat al que només es pot accedir d’esta manera, que funcionen des del passat mes de novembre, i que estan collint un notable èxit de participació del públic.

Per a reservar estes visites, cal cridar al telèfon 695.500.290. Només s’acceptaran quatre inscripcions per trucada, per ordre d’entrada fins a completar l’aforament de les visites previstes.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.