Visites guiades i accés gratuït a la Llotja pel dia dels Monuments i Llocs Històrics

Ejemplo de shortcode con estilo
Durant tota la jornada del dijous també hi haurà entrada lliure a les torres de Serrans i de Quart

València celebra el Dia Internacional dels Monuments i Llocs Històrics, que es commemora cada 18 d’abril, amb accés gratuït als monuments municipals i visites guiades en alguns d’ells, segons ha informat l’Ajuntament.

Des de la Regidoria de Cultura i Patrimoni Històric es convida la ciutadania a aprofitar esta efemèride per a acostar-se a conéixer i gaudir d’estos espais testimoni de la història de València i la seua presència i importància al llarg del temps.

El Dia Internacional dels Monuments i Llocs, una iniciativa del Consell Internacional de Monuments i Llocs (ICOMOS) aprovada per l’Assemblea General de la UNESCO el 1983 se celebra cada any el 18 d’abril amb la finalitat de promoure la presa de consciència sobre la diversitat del patrimoni cultural de la humanitat, de la seua vulnerabilitat i dels esforços que es requereixen per a la seua protecció i conservació.

L’Ajuntament de València se suma a esta celebració i, amb tal motiu, no es cobrarà l’entrada als monuments municipals, entre els quals es troben alguns dels més visitats de la ciutat, com la Llotja de la Seda, les Torres de Serrans o les Torres de Quart, entre altres.

A més de l’accés lliure, des de la Regidoria de Cultura s’han habilitat tres sessions extraordinàries de visites guiades a la torre de la Llotja, que tindran lloc demà dijous, 18 d’abril, i que començaran, respectivament a les 16:00 hores, a les 17:00 i a les 18:00 hores.

Es tracta d’una edició especial de les visites a esta part del monument Patrimoni de la Humanitat al que només es pot accedir d’esta manera, que funcionen des del passat mes de novembre, i que estan collint un notable èxit de participació del públic.

Per a reservar estes visites, cal cridar al telèfon 695.500.290. Només s’acceptaran quatre inscripcions per trucada, per ordre d’entrada fins a completar l’aforament de les visites previstes.

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.