Visites guiades i accés gratuït a la Llotja pel dia dels Monuments i Llocs Històrics

València celebra el Dia Internacional dels Monuments i Llocs Històrics, que es commemora cada 18 d’abril, amb accés gratuït als monuments municipals i visites guiades en alguns d’ells, segons ha informat l’Ajuntament.

Des de la Regidoria de Cultura i Patrimoni Històric es convida la ciutadania a aprofitar esta efemèride per a acostar-se a conéixer i gaudir d’estos espais testimoni de la història de València i la seua presència i importància al llarg del temps.

El Dia Internacional dels Monuments i Llocs, una iniciativa del Consell Internacional de Monuments i Llocs (ICOMOS) aprovada per l’Assemblea General de la UNESCO el 1983 se celebra cada any el 18 d’abril amb la finalitat de promoure la presa de consciència sobre la diversitat del patrimoni cultural de la humanitat, de la seua vulnerabilitat i dels esforços que es requereixen per a la seua protecció i conservació.

L’Ajuntament de València se suma a esta celebració i, amb tal motiu, no es cobrarà l’entrada als monuments municipals, entre els quals es troben alguns dels més visitats de la ciutat, com la Llotja de la Seda, les Torres de Serrans o les Torres de Quart, entre altres.

A més de l’accés lliure, des de la Regidoria de Cultura s’han habilitat tres sessions extraordinàries de visites guiades a la torre de la Llotja, que tindran lloc demà dijous, 18 d’abril, i que començaran, respectivament a les 16:00 hores, a les 17:00 i a les 18:00 hores.

Es tracta d’una edició especial de les visites a esta part del monument Patrimoni de la Humanitat al que només es pot accedir d’esta manera, que funcionen des del passat mes de novembre, i que estan collint un notable èxit de participació del públic.

Per a reservar estes visites, cal cridar al telèfon 695.500.290. Només s’acceptaran quatre inscripcions per trucada, per ordre d’entrada fins a completar l’aforament de les visites previstes.

Últimes notícies

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.