El termini per a sol·licitar el vot per correu per a les eleccions generals del 29 de novembre de 2026 ja està obert. Els electors poden presentar la petició fins al 19 de novembre, inclòs, per internet o en qualsevol oficina de Correos.
Esta modalitat permet votar a les persones que no puguen acudir al col·legi electoral o prevegen estar fora de la seua localitat. El procediment comença amb la sol·licitud del certificat d’inscripció en el cens electoral.
Com sol·licitar el vot per correu
El tràmit telemàtic està disponible en la web de Correos. Per a utilitzar esta via, l’elector ha d’acreditar la identitat amb firma electrònica, mitjançant un certificat digital vàlid o DNI electrònic.
La sol·licitud presencial es pot presentar en totes les oficines de Correos d’Espanya. La persona interessada ha de mostrar el DNI, passaport o permís de conduir originals.
La petició s’ha de fer personalment. Si una malaltia o discapacitat ho impedix, una altra persona podrà tramitar-la amb autorització notarial o consular i certificació mèdica oficial.
Correos també oferix cita prèvia a través de la web, l’aplicació i l’Oficina Virtual. Este servici permet triar una oficina disponible, el dia i l’hora.
Quan arriba la documentació i fins quan es pot votar
L’Oficina del Cens Electoral enviarà la documentació necessària a partir del 9 de novembre. L’elector la rebrà en l’adreça indicada en la sol·licitud, que pot ser diferent del domicili habitual.
L’enviament inclourà les paperetes, els sobres electorals, el certificat censal i el sobre dirigit a la mesa corresponent. El destinatari haurà de firmar personalment la recepció.
Després de preparar el vot, l’elector introduirà els sobres de votació i el certificat censal dins del sobre d’enviament. L’entrega es farà per correu certificat i sense necessitat de franqueig.
El termini per a depositar el vot acabarà el 25 de novembre. Els sobres introduïts en bústies no seran vàlids.




