13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Whatsapp, Facebook i Instagram tornen a poc a poc després d’un apagó de 6 hores

 

Facebook, Instagram i WhatsApp han patit des de les sis de la vesprada fins pràcticament la mitjanit la seua major caiguda de la història. Aquesta fallada s’ha produït en tot el planeta deixant a milions d’usuaris sense accés a les plataformes socials.

 

De moment Facebook, propietària també d’Instagram i WhatsApp, no ha donat cap explicació oficial sobre quina ha causat el problema. Mike Schroepfer, cap tecnològic de la companyia, explicava prop de les 22.00 que l’empresa “experimentava problemes de xarxa” i que “els seus equips estan treballant tan ràpid com és possible” per a restaurar el servei.

 

 

 

 

Aquesta caiguda dels serveis de Facebook per descomptat no és l’única. En el passat ha ocorregut en múltiples ocasions i per raons d’allò més diferents. Vam veure caigudes per exemple al març de 2019, abril de 2019, juliol de 2019, juliol de 2020, març de 2021 o abril de 2021.

Segons els experts la fallada podria estar en el sistema d’assignació de dominis (DNS), és el que fa que un domini es connecte a un determinat servidor on està allotjada la pàgina. Des del diari The New York Times informen que ni tan sols la companyia de Mark Zuckerberg té clar l’origen del problema ni la seua solució definitiva.

 

 

Una setmana crítica per a Facebook

Es tracta a més d’una setmana crítica en l’empresa. Frances Haugen, empleada de Facebook entre 2019 i 2021, va revelar en un programa de màxima audiència de la cadena CBS, on va dir que la companyia prioritzava sempre la cerca de beneficis per damunt de l’interés del públic. La coincidència de la caiguda amb les revelacions de Haugen han prococado aquest dilluns una caiguda del 4,9% en les accions de Facebook.

L’ombra d’un possible hackeig continua surant en l’aire mentre altres xarxes col·laterals s’han vist saturades en ocasions puntuals davant el creixent trànsit, com són Telegram i Twitter.

Últimes notícies

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.