12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Whatsapp, Facebook i Instagram tornen a poc a poc després d’un apagó de 6 hores

 

Facebook, Instagram i WhatsApp han patit des de les sis de la vesprada fins pràcticament la mitjanit la seua major caiguda de la història. Aquesta fallada s’ha produït en tot el planeta deixant a milions d’usuaris sense accés a les plataformes socials.

 

De moment Facebook, propietària també d’Instagram i WhatsApp, no ha donat cap explicació oficial sobre quina ha causat el problema. Mike Schroepfer, cap tecnològic de la companyia, explicava prop de les 22.00 que l’empresa “experimentava problemes de xarxa” i que “els seus equips estan treballant tan ràpid com és possible” per a restaurar el servei.

 

 

 

 

Aquesta caiguda dels serveis de Facebook per descomptat no és l’única. En el passat ha ocorregut en múltiples ocasions i per raons d’allò més diferents. Vam veure caigudes per exemple al març de 2019, abril de 2019, juliol de 2019, juliol de 2020, març de 2021 o abril de 2021.

Segons els experts la fallada podria estar en el sistema d’assignació de dominis (DNS), és el que fa que un domini es connecte a un determinat servidor on està allotjada la pàgina. Des del diari The New York Times informen que ni tan sols la companyia de Mark Zuckerberg té clar l’origen del problema ni la seua solució definitiva.

 

 

Una setmana crítica per a Facebook

Es tracta a més d’una setmana crítica en l’empresa. Frances Haugen, empleada de Facebook entre 2019 i 2021, va revelar en un programa de màxima audiència de la cadena CBS, on va dir que la companyia prioritzava sempre la cerca de beneficis per damunt de l’interés del públic. La coincidència de la caiguda amb les revelacions de Haugen han prococado aquest dilluns una caiguda del 4,9% en les accions de Facebook.

L’ombra d’un possible hackeig continua surant en l’aire mentre altres xarxes col·laterals s’han vist saturades en ocasions puntuals davant el creixent trànsit, com són Telegram i Twitter.

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.