16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Whatsapp, Facebook i Instagram tornen a poc a poc després d’un apagó de 6 hores

 

Facebook, Instagram i WhatsApp han patit des de les sis de la vesprada fins pràcticament la mitjanit la seua major caiguda de la història. Aquesta fallada s’ha produït en tot el planeta deixant a milions d’usuaris sense accés a les plataformes socials.

 

De moment Facebook, propietària també d’Instagram i WhatsApp, no ha donat cap explicació oficial sobre quina ha causat el problema. Mike Schroepfer, cap tecnològic de la companyia, explicava prop de les 22.00 que l’empresa “experimentava problemes de xarxa” i que “els seus equips estan treballant tan ràpid com és possible” per a restaurar el servei.

 

 

 

 

Aquesta caiguda dels serveis de Facebook per descomptat no és l’única. En el passat ha ocorregut en múltiples ocasions i per raons d’allò més diferents. Vam veure caigudes per exemple al març de 2019, abril de 2019, juliol de 2019, juliol de 2020, març de 2021 o abril de 2021.

Segons els experts la fallada podria estar en el sistema d’assignació de dominis (DNS), és el que fa que un domini es connecte a un determinat servidor on està allotjada la pàgina. Des del diari The New York Times informen que ni tan sols la companyia de Mark Zuckerberg té clar l’origen del problema ni la seua solució definitiva.

 

 

Una setmana crítica per a Facebook

Es tracta a més d’una setmana crítica en l’empresa. Frances Haugen, empleada de Facebook entre 2019 i 2021, va revelar en un programa de màxima audiència de la cadena CBS, on va dir que la companyia prioritzava sempre la cerca de beneficis per damunt de l’interés del públic. La coincidència de la caiguda amb les revelacions de Haugen han prococado aquest dilluns una caiguda del 4,9% en les accions de Facebook.

L’ombra d’un possible hackeig continua surant en l’aire mentre altres xarxes col·laterals s’han vist saturades en ocasions puntuals davant el creixent trànsit, com són Telegram i Twitter.

Últimes notícies

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.