Whatsapp, Facebook i Instagram tornen a poc a poc després d’un apagó de 6 hores

 

Facebook, Instagram i WhatsApp han patit des de les sis de la vesprada fins pràcticament la mitjanit la seua major caiguda de la història. Aquesta fallada s’ha produït en tot el planeta deixant a milions d’usuaris sense accés a les plataformes socials.

 

De moment Facebook, propietària també d’Instagram i WhatsApp, no ha donat cap explicació oficial sobre quina ha causat el problema. Mike Schroepfer, cap tecnològic de la companyia, explicava prop de les 22.00 que l’empresa “experimentava problemes de xarxa” i que “els seus equips estan treballant tan ràpid com és possible” per a restaurar el servei.

 

 

 

 

Aquesta caiguda dels serveis de Facebook per descomptat no és l’única. En el passat ha ocorregut en múltiples ocasions i per raons d’allò més diferents. Vam veure caigudes per exemple al març de 2019, abril de 2019, juliol de 2019, juliol de 2020, març de 2021 o abril de 2021.

Segons els experts la fallada podria estar en el sistema d’assignació de dominis (DNS), és el que fa que un domini es connecte a un determinat servidor on està allotjada la pàgina. Des del diari The New York Times informen que ni tan sols la companyia de Mark Zuckerberg té clar l’origen del problema ni la seua solució definitiva.

 

 

Una setmana crítica per a Facebook

Es tracta a més d’una setmana crítica en l’empresa. Frances Haugen, empleada de Facebook entre 2019 i 2021, va revelar en un programa de màxima audiència de la cadena CBS, on va dir que la companyia prioritzava sempre la cerca de beneficis per damunt de l’interés del públic. La coincidència de la caiguda amb les revelacions de Haugen han prococado aquest dilluns una caiguda del 4,9% en les accions de Facebook.

L’ombra d’un possible hackeig continua surant en l’aire mentre altres xarxes col·laterals s’han vist saturades en ocasions puntuals davant el creixent trànsit, com són Telegram i Twitter.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.