Whatsapp, Facebook i Instagram tornen a poc a poc després d’un apagó de 6 hores

 

Facebook, Instagram i WhatsApp han patit des de les sis de la vesprada fins pràcticament la mitjanit la seua major caiguda de la història. Aquesta fallada s’ha produït en tot el planeta deixant a milions d’usuaris sense accés a les plataformes socials.

 

De moment Facebook, propietària també d’Instagram i WhatsApp, no ha donat cap explicació oficial sobre quina ha causat el problema. Mike Schroepfer, cap tecnològic de la companyia, explicava prop de les 22.00 que l’empresa “experimentava problemes de xarxa” i que “els seus equips estan treballant tan ràpid com és possible” per a restaurar el servei.

 

 

 

 

Aquesta caiguda dels serveis de Facebook per descomptat no és l’única. En el passat ha ocorregut en múltiples ocasions i per raons d’allò més diferents. Vam veure caigudes per exemple al març de 2019, abril de 2019, juliol de 2019, juliol de 2020, març de 2021 o abril de 2021.

Segons els experts la fallada podria estar en el sistema d’assignació de dominis (DNS), és el que fa que un domini es connecte a un determinat servidor on està allotjada la pàgina. Des del diari The New York Times informen que ni tan sols la companyia de Mark Zuckerberg té clar l’origen del problema ni la seua solució definitiva.

 

 

Una setmana crítica per a Facebook

Es tracta a més d’una setmana crítica en l’empresa. Frances Haugen, empleada de Facebook entre 2019 i 2021, va revelar en un programa de màxima audiència de la cadena CBS, on va dir que la companyia prioritzava sempre la cerca de beneficis per damunt de l’interés del públic. La coincidència de la caiguda amb les revelacions de Haugen han prococado aquest dilluns una caiguda del 4,9% en les accions de Facebook.

L’ombra d’un possible hackeig continua surant en l’aire mentre altres xarxes col·laterals s’han vist saturades en ocasions puntuals davant el creixent trànsit, com són Telegram i Twitter.

Últimes notícies

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.