Whatsapp: la nova actualització que canviarà per sempre la manera d’utilitzar-ho

L’aplicació de missatgeria instantània Whatsapp ha anunciat un canvi en la forma en la qual poden veure’s als usuaris que canvia per sempre la forma en la qual se sol ‘xafardejar‘ en l’app. Ho ha confirmat el propi servei tècnic de la companyia propietat de Facebook, que a més introdueix modificacions com l’opció d’escoltar les notes de veu de manera completa abans si vol que s’envien a l’altre usuari.

Alguns ja han pogut adonar-se que, després de l’última actualització, quan acabem de gravar un àudio no s’envien directament al destinatari, sinó que es queda com una barra de reproducció al començament de la conversa. Posteriorment dona l’opció tant d’enviar la nota d’àudio com d’eliminar-la, a més de poder reproduir-la sense que hàgem d’enviar-la necessàriament. Però l’últim canvi té més a veure amb les noves polítiques de privacitat de la companyia propietat de Mark Zukcerberg i Meta.

 

L’última actualització de Whatsapp

 

Alguns usuaris s’han adonat que alguna cosa havia canviat en les últimes setmanes en el que a l’hora de “última connexió” es refereix. I és que, per a moltes persones, de sobte havia desaparegut.

No es tracta que aqueixes persones t’hagen bloquejat o que hagen canviat la seua configuració, sinó que Whatsapp canvia per sempre la visibilitat de l’última hora en línia dels usuaris desconeguts. Això és, aquells amb els quals mai s’hagen intercanviat missatges o aquells que no ens hagen inclòs en la seua llista de contactes.

Ho explicava una usuària a través de Twitter que, assegurava, havia rebut una explicació per part del suport tècnic. “És una nova eina de seguretat. He rebut aquesta resposta del servei tècnic hui. Si la persona no té el teu número entre els seus contactes o no has enviat ni un sol missatge amb ell, “l’última connexió” ja no pot veure’s”, assegurava.

Al costat del missatge apareixia la contestació de la pròpia companyia, que anunciava que es tractava d’un canvi fruit de les noves polítiques de Seguretat i Privacitat. “Per a millorar la privacitat i seguretat dels nostres usuaris estem fent que siga més difícil per a les persones que no conegues i amb les quals no has xatejat que puga veure la teua última connexió en Whatsapp. Això no canvia res entre tu i els teus amics, família i companys de treball als quals conegues o amb els quals t’hages enviat missatges abans”, concretava el departament de comunicació de Whatsapp.

 

Així es podrà ocultar el teu perfil en Whatsapp

 

A més de l’hora de connexió i les notes d’àudio, l’app presenta noves modificacions. Tal com avancen des del portal WeBetaInfo, l’empresa propietat de Facebook ja està desenvolupant en les versions 2.21.23.14 beta de Whatsapp l’opció “Els meus contactes, excepte…”, en les quals podrem afegir a quins contactes restringirem mentre nosaltres sí que podem continuar veient les seues fotos i la seua informació.

Això sí, existeix un matís important: l’hora de connexió serà diferent, ja que si seleccionem que un usuari en concret no puga veure la nostra, nosaltres tampoc podem veure la seua, no com en els altres dos casos en els quals podem continuar ‘xafardejant’.

Diferent és el cas dels estats que s’eliminen a les 24 hores. Amb aquests ja era possible ocultar-los des del primer moment en el qual estaven disponibles en l’app de Meta. Per tant, aquesta nova opció només estarà disponible en les versions Beta de Whatsapp fins que, eventualment, arribe a tots els usuaris que la utilitzen. Però això serà pròximament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.