10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Desarticulen una xarxa d’explotació sexual de dones en pisos de cites

La Policia Nacional ha desarticulat una organització presumptament dedicada a l’explotació sexual de dones, majoritàriament de nacionalitat colombiana, en pisos de cites d’Astúries, Lleó i Alacant.

En l’operació, que ha comptat amb la col·laboració d’Interpol Colòmbia i la Conselleria d’Interior d’Espanya a Colòmbia, han estat alliberades dos víctimes que havien estat captades a través d’anuncis a Internet i adquirit un deute d’uns 3.000 euros amb la xarxa criminal. L’organització incrementava els seus beneficis obligant a les víctimes a vendre substàncies estupefaents -cocaïna, marihuana, Viagra i Popper- als clients.

S’han realitzat huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts -Elche, Mieres i Langreo- i cinc en els pisos de cites ubicats a Mieres (2), Langreo, la Bañeza i Elx. En l’operació han estat intervinguts sis vehicles, 14 comptes bancaris bloquejats, un bé immoble immobilitzat i els cinc pisos de cites han estat clausurats. Hi ha huit persones detingudes, quatre a Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Mètodes de captació

 

La investigació va començar a través d’una denúncia en què es va posar en coneixement d’uns agents l’existència d’una organització criminal dedicada, presumptament, a l’explotació sexual de dones, majoritàriament colombianes, en pisos de cites de diverses províncies espanyoles.

Després de diverses gestions, els agents van poder constatar que els responsables de la xarxa eren dos parelles, una que operava en pisos de cites a Mieres i la Bañeza i l’altra a Elx, sent estes últimes els que captaven les víctimes al seu país d’origen a través de dos contactes que actuaven com a intermediaris i gestionaven tota la documentació necessària per a viatjar a Espanya, contraient un deute inicial de 1.500 euros.

Quan arribaven al nostre país, se’ls informava que el deute era de 3.000 euros i que havien d’exercir la prostitució per saldar-la.

La parella que operava a Astúries i Lleó, captaven les víctimes a Espanya, per a això publicaven anuncis a Internet, feien ús de webs de cites per anunciar places en els seus pisos, els quals eren contestats per dones en estat de vulnerabilitat a què convencien per exercir la prostitució.

Quan arribaven als pisos, es trobaven amb una altra realitat a l’acordada, ja que havien d’estar disponibles les 24 hores del dia, sense poder dormir ni descansar, les controlaven amb càmeres de vídeo vigilància i en moltes ocasions no els pagaven el salari acordat com a forma de càstig i imposició de control.

A més, havien de vendre substàncies estupefaents als clients per maximitzar els beneficis de l’organització, com cocaïna, marihuana, Viagra i Popper.

 

Cinc pisos de cites clausurats

 

Els agents han dut a terme huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts a Elx, Mieres i Langreo i cinc en els pisos de cites on es prostituïen les víctimes, dos a Mieres, un a Langreo, un a la Bañeza i un altre a Elx, tots ells clausurats.

S’ha intervingut 15.125 euros en efectiu, diversa documentació relacionada amb els serveis sexuals que es prestaven, resguards d’enviaments de diners, passatges i petites quantitats de substàncies estupefaents, juntament amb material de distribució i venda.

S’ha descapitalitzat a l’organització criminal, culminant amb l’embargament d’un bé immoble i sis vehicles. Així mateix, s’ha realitzat el bloqueig de les posicions bancàries de 14 comptes.

Hi ha huit persones detingudes, cinc en Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Últimes notícies

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.

Abelard Saragossà és nomenat president d’honor de la Taula de Filologia Valenciana

La TFV nomena Abelard Saragossà president d'honor en reconeixement a la seua labor fundacional i a la seua trajectòria clau en la filologia valenciana.

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.