Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Una “xarxa de mules” estafa més d’un milió d’euros

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Lleida a 33 membres d’un important entramat que, fent-se passar per una coneguda entitat bancària, ha estafat 1.159.558,38 euros dels comptes de 357 persones per tot el territori nacional.

A mitjan octubre de l’any passat un veí de Santa Pola va posar una denúncia per una estafa d’11.648,79 euros del seu compte bancari. L’Equip @ d’Alacant, va iniciar l’operació Nivlalute per a localitzar al responsable.

Poc després d’iniciades les investigacions, els agents van esbrinar que no es tractava d’un cas aïllat. Un important entramat criminal enviava de manera massiva correus electrònics i missatges als comptes de correu o números de telèfon dels seus objectius, fent-se passar per la seua entitat bancària, que informava els seus suposats clients que el compte havia sigut bloquejada de manera temporal i que per a verificar-la, havien de seguir un enllaç web que s’adjuntava al missatge.

En l’elaboració dels missatges fraudulents, els autors empraven la identitat corporativa de l’entitat bancària per la qual es feien passar, utilitzant el logotip de la marca, i cuidant el text, que estava ben redactat i traduït al castellà, qüestions que facilitaven la confusió dels afectats.

Una vegada que les víctimes picaven l’ham, els capitostos es feien amb la informació necessària per a accedir als seus comptes, des de les quals transferien grans quantitats a una significativa xarxa de mules, assentada a Lleida, que rebien comissions econòmiques a canvi de posar els seus comptes a la disposició de l’activitat criminal. Posteriorment, el capital sostret era transferit a l’estranger o invertit en criptomonedes.

Els agents de l’Equip @ van situar a Lleida a 33 membres de la banda, una important “xarxa de mules”, entre els quals es troba el captador. Han sigut detingudes 33 persones d’entre 19 i 46 anys. Són 28 homes i 5 dones de diferents nacionalitats. Molts d’ells posseeixen antecedents per fets similars. Se’ls imputen els delictes d’estafa, usurpació d’identitat, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal. Les diligències es troben a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Elx.

S’ha localitzat a 357 perjudicats per tot el territori nacional, 30 dels quals pertanyen a la província d’Alacant. La resta són de les províncies d’Albacete (20), Almería (6), Astúries (64), Badajoz (13), Barcelona (2), Burgos (8), Càceres (5), Castelló (6), Ciudad Real (12), Cuenca (9), Huesca (10), Gijon (2), Guadalajara (2), Granada (27), Jaén (10), Madrid (10), Màlaga (8), Murcia (20), Navarra (20), Santander (2), Segòvia (2), Soria (12), Tarragona (2), Tenerife (1), Teruel (15), València (12), Valladolid (5), Vigo (2) i Saragossa (20). Els diners totals estafats ascendeix a 1.159.558,38 euros.

L’operació ha sigut desenvolupada per l’Equip @ de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància d’Alacant. S’ha sol·licitat a la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil l’estudi de la traçabilitat per al rastreig dels diners sostrets. No es descarten noves detencions.

Últimes notícies

Catalá llança la primera acceleradora de talent en semiconductors i bonifica el 95% del ICIO en La Marina

València impulsa la primera acceleradora de talent en semiconductors i aplica una bonificació del 95% del ICIO per a noves inversions en el futur hub de La Marina. La mesura busca atraure empreses, ocupació qualificada i consolidar a la ciutat com a pol europeu del xip.

Aena dispararà la seua inversió en aeroports espanyols a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 12.888 milions entre 2027 i 2031, un 263% més que en el quinquenni anterior. El pla prioritza capacitat, experiència de l'usuari i sostenibilitat.

La comissió de la DANA de Les Corts es reunirà el 30 de setembre per a escoltar més tècnics

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre celebrarà el 30 de setembre la seua segona tanda de compareixences, centrada de nou en perfils tècnics. Les associacions de víctimes seguixen sense una data assignada.

El Consell invertirà més de 665 milions en quatre anys per a modernitzar la depuració d’aigües

El pla 2026-2030 de la EPSAR preveu 106 milions en 2026 i actuacions en 122 municipis, amb més reutilització i sense pujar el cànon de sanejament.

Els aeroports espanyols batran rècord en 2025 amb més de 320 milions de passatgers

La xarxa d'Aena preveu tancar 2025 per damunt dels 320 milions de viatgers, un 3,5% més que en 2024, encadenant un nou màxim històric.

La Generalitat inicia el major dragatge en el port de Cullera per a recuperar el calat després de la DANA

Arranca el dragatge del port de Cullera amb una primera retirada de 51.000 m³ de sediments, d'un total de 170.000. El 70% es reutilitzarà en platges i el 30% no és apte.

El Roig Arena, nova casa del València Basket, suma passadís de la fama i sala de vídeo

El València Basket disposa d'una zona pròpia en el Roig Arena amb passadís de la fama, pista auxiliar i sala de vídeo tipus cinema. La instal·lació reforça identitat i treball diari.

Detinguda a Gandia per fingir una estafa per a no deixar un pis ocupat

Una jove de 24 anys va ser detinguda a Gandia després de denunciar una estafa inexistent de lloguer i presentar un contracte fals per a mantindre's en una vivenda ocupada. Va admetre els fets i va quedar en llibertat amb obligació de comparéixer si és requerida.