Una “xarxa de mules» estafa més d’un milió d’euros

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Lleida a 33 membres d’un important entramat que, fent-se passar per una coneguda entitat bancària, ha estafat 1.159.558,38 euros dels comptes de 357 persones per tot el territori nacional.

A mitjan octubre de l’any passat un veí de Santa Pola va posar una denúncia per una estafa d’11.648,79 euros del seu compte bancari. L’Equip @ d’Alacant, va iniciar l’operació Nivlalute per a localitzar al responsable.

Poc després d’iniciades les investigacions, els agents van esbrinar que no es tractava d’un cas aïllat. Un important entramat criminal enviava de manera massiva correus electrònics i missatges als comptes de correu o números de telèfon dels seus objectius, fent-se passar per la seua entitat bancària, que informava els seus suposats clients que el compte havia sigut bloquejada de manera temporal i que per a verificar-la, havien de seguir un enllaç web que s’adjuntava al missatge.

En l’elaboració dels missatges fraudulents, els autors empraven la identitat corporativa de l’entitat bancària per la qual es feien passar, utilitzant el logotip de la marca, i cuidant el text, que estava ben redactat i traduït al castellà, qüestions que facilitaven la confusió dels afectats.

Una vegada que les víctimes picaven l’ham, els capitostos es feien amb la informació necessària per a accedir als seus comptes, des de les quals transferien grans quantitats a una significativa xarxa de mules, assentada a Lleida, que rebien comissions econòmiques a canvi de posar els seus comptes a la disposició de l’activitat criminal. Posteriorment, el capital sostret era transferit a l’estranger o invertit en criptomonedes.

Els agents de l’Equip @ van situar a Lleida a 33 membres de la banda, una important «xarxa de mules», entre els quals es troba el captador. Han sigut detingudes 33 persones d’entre 19 i 46 anys. Són 28 homes i 5 dones de diferents nacionalitats. Molts d’ells posseeixen antecedents per fets similars. Se’ls imputen els delictes d’estafa, usurpació d’identitat, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal. Les diligències es troben a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Elx.

S’ha localitzat a 357 perjudicats per tot el territori nacional, 30 dels quals pertanyen a la província d’Alacant. La resta són de les províncies d’Albacete (20), Almería (6), Astúries (64), Badajoz (13), Barcelona (2), Burgos (8), Càceres (5), Castelló (6), Ciudad Real (12), Cuenca (9), Huesca (10), Gijon (2), Guadalajara (2), Granada (27), Jaén (10), Madrid (10), Màlaga (8), Murcia (20), Navarra (20), Santander (2), Segòvia (2), Soria (12), Tarragona (2), Tenerife (1), Teruel (15), València (12), Valladolid (5), Vigo (2) i Saragossa (20). Els diners totals estafats ascendeix a 1.159.558,38 euros.

L’operació ha sigut desenvolupada per l’Equip @ de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància d’Alacant. S’ha sol·licitat a la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil l’estudi de la traçabilitat per al rastreig dels diners sostrets. No es descarten noves detencions.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.