18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Ximo Puig renuncia a la seua acta de senador i serà nomenat demà nou ambaixador davant l’OCDE

L’expresident de la Generalitat valenciana Ximo Puig ha registrat la renúncia a la seua acta de senador este dilluns a la vesprada. L’encara secretari general del PSPV-PSOE ha presentat la seua renúncia al càrrec al qual va accedir el mes de juliol passat després de perdre la presidència del govern valencià, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

En este sentit, el Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió ordinària d’este dimarts el nomenament de Puig com a nou ambaixador delegat permanent davant l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), en relleu del també exdirigente socialista Manuel Escudero Zamora, han apuntat fonts polítiques a Europa Press.

Puig ha remés una carta a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, per a comunicar la seua renúncia a l’acta de senador territorial: “Vull testimoniar l’agraïment a la cambra que vosté presidix i fer-ho extensiu als diputats i diputades que la conformen per haver-me conferit l’honor de representar al nostre territori al Senat durant els primers mesos d’esta legislatura”, ha exposat.

“Desitge que continuem treballant, des de les comunitats autònomes, per a transformar el Senat en una autèntica cambra de representació territorial que ajude a entendre millor la diversitat polifònica d’Espanya i atenga de manera més adequada la cohesió territorial i social de la nostra societat”, ha afegit.

Puig deixarà de ser secretari general dels socialistes valencians oficialment en el Congrés de final de març, en el qual es proclamarà a Diana Morant com a secretària general, després de ser l’única candidata que va aconseguir recopilar els avals necessaris.

Ambaixadors polítics

D’esta manera, el nomenament de l’expresident valencià com a ambaixador davant de l’OCDE se suma als exministres Héctor Gómez i Miquel Iceta respectivament com a nous representants permanents d’Espanya davant l’ONU a Nova York i davant la UNESCO, una decisió que va generar malestar entre els diplomàtics, que van lamentar la falta de trajectòria internacional de tots dos per a ostentar estos llocs que requerixen un perfil tècnic. A més, van advertir de l’impacte que per a la imatge d’Espanya pot tindre que polítics copen este tipus de destins.

També l’exministra de Sanitat, la socialista Carmen Montón, va ser designada representant davant l’Organització d’Estats Americans (OEA) a Washington, mentre que el exdirigente del PSOE Manuel Escudero Zamora, que donarà el relleu a Ximo Puig, està en l’OCDE. A estos cal sumar a l’exministra d’Educació Isabel Celáa com a ambaixadora davant la Santa Seu i a Ángel Martín Peccis a Cuba.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.

El vent deixa més de cent incidències en la Comunitat Valenciana amb ratxes de fins a 107 km/h

En les últimes hores, els bombers han atés més de cent avisos pel temporal, amb el major registre a La Pobla de Benifassà-Fredes. Les alertes per vent i risc d'incendis continuen actives.