13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Ximo Puig renuncia a la seua acta de senador i serà nomenat demà nou ambaixador davant l’OCDE

L’expresident de la Generalitat valenciana Ximo Puig ha registrat la renúncia a la seua acta de senador este dilluns a la vesprada. L’encara secretari general del PSPV-PSOE ha presentat la seua renúncia al càrrec al qual va accedir el mes de juliol passat després de perdre la presidència del govern valencià, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

En este sentit, el Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió ordinària d’este dimarts el nomenament de Puig com a nou ambaixador delegat permanent davant l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), en relleu del també exdirigente socialista Manuel Escudero Zamora, han apuntat fonts polítiques a Europa Press.

Puig ha remés una carta a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, per a comunicar la seua renúncia a l’acta de senador territorial: “Vull testimoniar l’agraïment a la cambra que vosté presidix i fer-ho extensiu als diputats i diputades que la conformen per haver-me conferit l’honor de representar al nostre territori al Senat durant els primers mesos d’esta legislatura”, ha exposat.

“Desitge que continuem treballant, des de les comunitats autònomes, per a transformar el Senat en una autèntica cambra de representació territorial que ajude a entendre millor la diversitat polifònica d’Espanya i atenga de manera més adequada la cohesió territorial i social de la nostra societat”, ha afegit.

Puig deixarà de ser secretari general dels socialistes valencians oficialment en el Congrés de final de març, en el qual es proclamarà a Diana Morant com a secretària general, després de ser l’única candidata que va aconseguir recopilar els avals necessaris.

Ambaixadors polítics

D’esta manera, el nomenament de l’expresident valencià com a ambaixador davant de l’OCDE se suma als exministres Héctor Gómez i Miquel Iceta respectivament com a nous representants permanents d’Espanya davant l’ONU a Nova York i davant la UNESCO, una decisió que va generar malestar entre els diplomàtics, que van lamentar la falta de trajectòria internacional de tots dos per a ostentar estos llocs que requerixen un perfil tècnic. A més, van advertir de l’impacte que per a la imatge d’Espanya pot tindre que polítics copen este tipus de destins.

També l’exministra de Sanitat, la socialista Carmen Montón, va ser designada representant davant l’Organització d’Estats Americans (OEA) a Washington, mentre que el exdirigente del PSOE Manuel Escudero Zamora, que donarà el relleu a Ximo Puig, està en l’OCDE. A estos cal sumar a l’exministra d’Educació Isabel Celáa com a ambaixadora davant la Santa Seu i a Ángel Martín Peccis a Cuba.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.