Ximo Puig renuncia a la seua acta de senador i serà nomenat demà nou ambaixador davant l’OCDE

L’expresident de la Generalitat valenciana Ximo Puig ha registrat la renúncia a la seua acta de senador este dilluns a la vesprada. L’encara secretari general del PSPV-PSOE ha presentat la seua renúncia al càrrec al qual va accedir el mes de juliol passat després de perdre la presidència del govern valencià, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

En este sentit, el Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió ordinària d’este dimarts el nomenament de Puig com a nou ambaixador delegat permanent davant l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), en relleu del també exdirigente socialista Manuel Escudero Zamora, han apuntat fonts polítiques a Europa Press.

Puig ha remés una carta a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, per a comunicar la seua renúncia a l’acta de senador territorial: “Vull testimoniar l’agraïment a la cambra que vosté presidix i fer-ho extensiu als diputats i diputades que la conformen per haver-me conferit l’honor de representar al nostre territori al Senat durant els primers mesos d’esta legislatura”, ha exposat.

“Desitge que continuem treballant, des de les comunitats autònomes, per a transformar el Senat en una autèntica cambra de representació territorial que ajude a entendre millor la diversitat polifònica d’Espanya i atenga de manera més adequada la cohesió territorial i social de la nostra societat”, ha afegit.

Puig deixarà de ser secretari general dels socialistes valencians oficialment en el Congrés de final de març, en el qual es proclamarà a Diana Morant com a secretària general, després de ser l’única candidata que va aconseguir recopilar els avals necessaris.

Ambaixadors polítics

D’esta manera, el nomenament de l’expresident valencià com a ambaixador davant de l’OCDE se suma als exministres Héctor Gómez i Miquel Iceta respectivament com a nous representants permanents d’Espanya davant l’ONU a Nova York i davant la UNESCO, una decisió que va generar malestar entre els diplomàtics, que van lamentar la falta de trajectòria internacional de tots dos per a ostentar estos llocs que requerixen un perfil tècnic. A més, van advertir de l’impacte que per a la imatge d’Espanya pot tindre que polítics copen este tipus de destins.

També l’exministra de Sanitat, la socialista Carmen Montón, va ser designada representant davant l’Organització d’Estats Americans (OEA) a Washington, mentre que el exdirigente del PSOE Manuel Escudero Zamora, que donarà el relleu a Ximo Puig, està en l’OCDE. A estos cal sumar a l’exministra d’Educació Isabel Celáa com a ambaixadora davant la Santa Seu i a Ángel Martín Peccis a Cuba.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.