12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Ximo Puig renuncia a la seua acta de senador i serà nomenat demà nou ambaixador davant l’OCDE

L’expresident de la Generalitat valenciana Ximo Puig ha registrat la renúncia a la seua acta de senador este dilluns a la vesprada. L’encara secretari general del PSPV-PSOE ha presentat la seua renúncia al càrrec al qual va accedir el mes de juliol passat després de perdre la presidència del govern valencià, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

En este sentit, el Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió ordinària d’este dimarts el nomenament de Puig com a nou ambaixador delegat permanent davant l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), en relleu del també exdirigente socialista Manuel Escudero Zamora, han apuntat fonts polítiques a Europa Press.

Puig ha remés una carta a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, per a comunicar la seua renúncia a l’acta de senador territorial: “Vull testimoniar l’agraïment a la cambra que vosté presidix i fer-ho extensiu als diputats i diputades que la conformen per haver-me conferit l’honor de representar al nostre territori al Senat durant els primers mesos d’esta legislatura”, ha exposat.

“Desitge que continuem treballant, des de les comunitats autònomes, per a transformar el Senat en una autèntica cambra de representació territorial que ajude a entendre millor la diversitat polifònica d’Espanya i atenga de manera més adequada la cohesió territorial i social de la nostra societat”, ha afegit.

Puig deixarà de ser secretari general dels socialistes valencians oficialment en el Congrés de final de març, en el qual es proclamarà a Diana Morant com a secretària general, després de ser l’única candidata que va aconseguir recopilar els avals necessaris.

Ambaixadors polítics

D’esta manera, el nomenament de l’expresident valencià com a ambaixador davant de l’OCDE se suma als exministres Héctor Gómez i Miquel Iceta respectivament com a nous representants permanents d’Espanya davant l’ONU a Nova York i davant la UNESCO, una decisió que va generar malestar entre els diplomàtics, que van lamentar la falta de trajectòria internacional de tots dos per a ostentar estos llocs que requerixen un perfil tècnic. A més, van advertir de l’impacte que per a la imatge d’Espanya pot tindre que polítics copen este tipus de destins.

També l’exministra de Sanitat, la socialista Carmen Montón, va ser designada representant davant l’Organització d’Estats Americans (OEA) a Washington, mentre que el exdirigente del PSOE Manuel Escudero Zamora, que donarà el relleu a Ximo Puig, està en l’OCDE. A estos cal sumar a l’exministra d’Educació Isabel Celáa com a ambaixadora davant la Santa Seu i a Ángel Martín Peccis a Cuba.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.