Ximo Puig renuncia a la seua acta de senador i serà nomenat demà nou ambaixador davant l’OCDE

Ejemplo de shortcode con estilo
L'encara secretari general del PSPV-PSOE ha presentat la seua renúncia al càrrec al qual va accedir el mes de juliol passat després de perdre la presidència del govern valencià.

L’expresident de la Generalitat valenciana Ximo Puig ha registrat la renúncia a la seua acta de senador este dilluns a la vesprada. L’encara secretari general del PSPV-PSOE ha presentat la seua renúncia al càrrec al qual va accedir el mes de juliol passat després de perdre la presidència del govern valencià, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

En este sentit, el Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió ordinària d’este dimarts el nomenament de Puig com a nou ambaixador delegat permanent davant l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), en relleu del també exdirigente socialista Manuel Escudero Zamora, han apuntat fonts polítiques a Europa Press.

Puig ha remés una carta a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, per a comunicar la seua renúncia a l’acta de senador territorial: «Vull testimoniar l’agraïment a la cambra que vosté presidix i fer-ho extensiu als diputats i diputades que la conformen per haver-me conferit l’honor de representar al nostre territori al Senat durant els primers mesos d’esta legislatura», ha exposat.

«Desitge que continuem treballant, des de les comunitats autònomes, per a transformar el Senat en una autèntica cambra de representació territorial que ajude a entendre millor la diversitat polifònica d’Espanya i atenga de manera més adequada la cohesió territorial i social de la nostra societat», ha afegit.

Puig deixarà de ser secretari general dels socialistes valencians oficialment en el Congrés de final de març, en el qual es proclamarà a Diana Morant com a secretària general, després de ser l’única candidata que va aconseguir recopilar els avals necessaris.

Ambaixadors polítics

D’esta manera, el nomenament de l’expresident valencià com a ambaixador davant de l’OCDE se suma als exministres Héctor Gómez i Miquel Iceta respectivament com a nous representants permanents d’Espanya davant l’ONU a Nova York i davant la UNESCO, una decisió que va generar malestar entre els diplomàtics, que van lamentar la falta de trajectòria internacional de tots dos per a ostentar estos llocs que requerixen un perfil tècnic. A més, van advertir de l’impacte que per a la imatge d’Espanya pot tindre que polítics copen este tipus de destins.

També l’exministra de Sanitat, la socialista Carmen Montón, va ser designada representant davant l’Organització d’Estats Americans (OEA) a Washington, mentre que el exdirigente del PSOE Manuel Escudero Zamora, que donarà el relleu a Ximo Puig, està en l’OCDE. A estos cal sumar a l’exministra d’Educació Isabel Celáa com a ambaixadora davant la Santa Seu i a Ángel Martín Peccis a Cuba.

Últimes notícies

El València continua penúltim després de perdre davant del Real Madrid

El València ha caigut 0-3 a Mestalla davant del Real Madrid i continua penúltim amb nou punts. Els blancs sumen huit victòries consecutives.

El Valencia i el Real Madrid homenatgen Jesús de Miguel a Mestalla

El Valencia i el Real Madrid han recordat el davanter del CD Tenerife, Jesús de Miguel, mort dimarts. El tribut ha inclòs un minut de silenci, un vídeo i una bandera a mitja asta.

Sadiq i Danjuma lideren l’atac del València davant del Madrid

El València ha triat Sadiq i Danjuma per a buscar la primera victòria a Mestalla. El Real Madrid presenta cinc canvis respecte a l’onze d’Atenes.

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.