13.2 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Ximo Puig assegura que ‘la reactivació econòmica és una realitat’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les dades del primer trimestre de l’Enquesta de Població Activa i ha assegurat que “la reactivació econòmica és una realitat” perquè tots els indicadors econòmics i socials estan millorant malgrat la guerra a Ucraïna i de les seues conseqüències econòmiques.

Així ho ha manifestat després de participar en la romeria de la Santa Faz d’Alacant, on ha assenyalat que la creació de 40.000 llocs de treball durant el primer trimestre de l’any és una notícia “molt positiva“, especialment per a la província d’Alacant on més ocupació s’està creant dins de la Comunitat Valenciana.

El president ha assenyalat que aquestes dades “ens animen a seguir avant” malgrat les dificultats actuals, i ha considerat claus d’aquesta situació la “capacitat de treballar junts” empresaris i treballadors, així com l'”entorn d’estabilitat” necessaris per a escometre la transició ecològica i digital en la Comunitat Valenciana, amb l’ajuda dels fons europeus, i millorar la productivitat i la qualitat de l’ocupació.

Respecte de la celebració de la tradicional romeria, el president ha destacat que després de dos anys de pandèmia és un “dia de retrobament” que contribueix a la “recuperació emocional“, i ha agraït el “comportament” i la “corresponsabilitat” de la societat valenciana durant aquest període, que al seu judici ha permés a la Comunitat Valenciana “eixir millor” d’aquesta situació del que ho han fet altres comunitats autònomes.

Així mateix, ha mostrat el seu suport a la sol·licitud del Ple de l’Ajuntament d’Alacant de declarar Festa d’Interés Turístic Autonòmic la Romeria de la Santa Faç, ja que segons ha assegurat “és un fet molt rellevant en la Comunitat Valenciana perquè “part de la identitat d’Alacant i de la voluntat de concòrdia, de convivència i de la voluntat de sumar“.

Balanç de legislatura

Durant la romeria, el president també ha realitzat una valoració de la legislatura, quan es compleix tres anys des de la celebració dels últims comicis autonòmics, i ha destacat que tots els indicadors “han millorat respecte a 2015, malgrat les dificultats“.

El cap del Consell ha assenyalat que, des d’aquesta perspectiva, “abordem el futur amb esperança” i ha qualificat 2022 d'”any decisiu” per a aconseguir les “fites fonamentals” com la recuperació del treball prevista.

Finalment, ha assenyalat que enguany també serà determinant per a la implantació dels projectes que rebran fons Next Generation, per a l’execució dels pressupostos “més importants de la història” i per a “continuar avançant en la potència del desenvolupament” de la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Val més perdre que més perdre

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana proposa un nou pacte pel valencià, ampli i transversal, que incloga tant la dreta democràtica com l’esquerra, a l’estil del consens que va permetre en el seu dia la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i la creació de l’AVL

Investiguen l’agressió a un policia anara de servici a Vinalesa: ferit greu

Un policia nacional va ser trobat greument ferit en un carrer de Vinalesa la vesprada del dissabte. La investigació seguix oberta per a esclarir com va ocórrer l'agressió.

López-Arostegui: l’ambició i la concentració han de ser màximes

López-Arostegui va reconéixer la dificultat del dol d'Eurolliga davant el Reial Madrid i va fixar les claus: energia, defensa i córrer, amb l'empenyiment del Roig Arena. Després de dos derrotes seguides, València Basket va buscar retrobar-se amb el seu joc.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Barrachina i demana l’informe de la presa de Buseo

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha rebutjat la testifical de Barrachina i ha demanat l'informe de la presa de Buseo i la identitat dels operaris. També sol·licita dades a Emergències i admet una acusació popular amb fiança.

Detinguda una dona per lesionar els ulls del seu fill de 2 anys amb un líquid irritant

Una dona de 27 anys ha sigut detinguda a Alacant per presumptament abocar un líquid irritant en els ulls del seu fill de 2 anys. El menor ha millorat després d'un llarg ingrés i ha quedat sota tutela de la Generalitat.

La jutgessa de la DANA demana a la Generalitat detallar les alertes de mitjans del 28 i 29-O

La instructora de Catarroja ha reclamat a la Generalitat que precise per quina via es van rebre alertes i dossiers de mitjans el 28 i 29-O i qui els va rebre. També ha incorporat comunicacions de teleassistència i ha rebutjat una prova sobre documents firmats per Mazón.

La jutgessa de la DANA ha desestimat obrir peça separada per possible fals testimoniatge de Vilaplana

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat obrir una peça separada pel possible fals testimoniatge de Maribel Vilaplana. Manté les testificals ja acordades i recorda que eixa valoració només pot fer-se al final del procediment.

L’IVAM vol internacionalitzar-se en 2026 amb més presència de dones artistes i focus territorial

L'IVAM ha presentat el seu programa per a 2026, amb tretze projectes orientats a internacionalització, sostenibilitat i territori, i una aposta per dones artistes. L'agenda inclou mostres de Tania Candiani, Melanie Smith i Joana Vasconcelos, una relectura de la col·lecció i un homenatge a l'Albufera.