Xina alarma a la seua població en demanar-li que facen apilament de menjar i queviures

 

El govern xinés ha demanat a les famílies a apilar aliments i queviures necessaris per a enfrontar qualsevol situació en cas d’emergència pels brots de COVID-19 i les fortes pluges.

A més ha demanat a les autoritats locals que controlen els augments dels preus de les verdures i productes bàsics, sense més explicacions, la indicació oficial ha provocat preocupació entre la població per una possible escassetat de subministraments.

Un avís publicat en la web del Ministeri de Comerç en la nit del dilluns 1 de novembre convida a “les llars a emmagatzemar una certa quantitat d’articles de primera necessitat per a satisfer les necessitats i emergències diàries”. L’anunci no especifica el motiu de la crida o si el país es veu amenaçat per l’escassetat d’aliments.

El ministeri també demana a les diverses autoritats locals que faciliten la producció agrícola i els fluxos de subministrament, controlen les existències de carn i verdures i mantinguen l’estabilitat de preus. En l’apogeu de l’epidèmia de Covid-19 a la Xina a principis de 2020, les cadenes de subministrament es van veure interrompudes per la quarantena de diverses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.

Amb la proximitat dels Jocs Olímpics d’Hivern a Pequín el febrer vinent, el govern tem un nou brot epidèmic i ha pres mesures radicals en les últimes setmanes després de l’aparició de brots esporàdics de Covid-19 en el nord del país. Almenys 6 milions de persones han sigut confinades, especialment en la gran ciutat de Lanzhou, 1.700 km a l’oest de Pequín. No obstant això, el nombre de casos observats continua sent molt baix en comparació amb els informes registrats en la resta del món.

En les últimes hores també havia llançat una campanya per a evitar que es tire menjar, tant a restaurants com a famílies. Però tot indica que no és suficient.

La Xina es prepara per a més confinaments?

 

El govern central xinés generalment fa un esforç addicional per a augmentar el subministrament de verdures fresques i carn de porc en el període previ al firat més important de la Xina, l’Any Nou Lunar, que se celebra a principis de febrer del pròxim any.

En el moment crític de la pandèmia de COVID-19 a la Xina -a principis de 2020- les cadenes de subministrament es van veure afectades per l’aplicació de quarantenes en nombroses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.
Amb els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín al febrer, el Govern xinés vol evitar una expansió de l’epidèmia de covid i ha pres mesures radicals després de l’aparició de brots esporàdics en el nord del país. Almenys sis milions de persones han sigut confinades, especialment a la ciutat de Lanzhou, a 1.700 km a l’oest de Pequín.

 

Reobertura del país

 

Des que es va prendre a decisió de reobertura del país, després de controlar la pandèmia del coronavirus que es va iniciar en Wuhan, els colls de botella provocats per la demanda de subministraments i el creixement exponencial de la demanda de gas i electricitat és una realitat que preocupa el món sencer.

La Xina s’ha convertit en el país amb major demanda de subministraments a Àsia i aqueixa decisió està impactant en el món sencer.

Respecte de l’electricitat i la descarbonització del planeta, el govern comunista ha anunciat que ells es comprometen a iniciar la reducció de la crema de carbó a partir del 2060, deu anys després que l’ONU haja demanat que ja no existisquen centrals de crema de carbó per a produir electricitat en el món.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.