10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Xiquet a punt de morir dessagnat en Nules

Policia atén xiquet Nules

Imatge del policia salvant-li la vida al xiquet amb un torniquet | Policia de Nules

 

Fa uns dies, un xiquet d’onze anys de la localitat de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), va patir un accident a la porta de l’edifici on vivia. Com a conseqüència d’això, va estar molt prop de morir dessagnat si no haguera sigut per l’eficàcia de tres hòmens, els quals s’han convertit en els herois d’este municipi. Rafa Arrufat, Héctor Galvis i Ernesto Hurtado van improvisar un salvament in extremis per a que el jove nuler sobrevisquera a la complicada situació viscuda.

 

Primer va ser el torn de Rafa Arrufat, qui, en sentir els crits desesperats d’una dona, es va acostar cap a la direcció d’on venien i es va trobar l’escenari. Un xiquet tenia una ferida greu en el braç, s’estava dessagnant i tot pareixia que acabaria en tragèdia, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

No obstant això, Rafa va actuar amb decisió i coherència. ¿Què tocava fer mentres arribava la policia? Un torniquet, com en les pel·lícules, que va fer amb les seues mateixes mans. Rafa va pressionar amb força per damunt de la ferida i, efectivament, va comprovar que d’esta manera deixava d’eixir la sang. Ho tenia clar: no soltaria el braç per cap motiu.

 

En pocs minuts van arribar els altres dos herois del poble: Ernesto Hurtado i Héctor Galvis, dos policies locals que feien un servici en el col·legi Pius XII. Ernesto, actual cap de policia de la localitat, va coordinar l’operació. Héctor es va llevar el cinturó del pantaló i va fer un altre torniquet tàctic per a parar la pèrdua de sang arterial. En eixe moment, Arrufat va abandonar el lloc amb la faena feta. Gràcies a ell, el xiquet va tindre una segona oportunitat. 

 

Moments després va arribar l’ambulància per a emportar-se al xiquet a l’hospital. Un xiquet que va poder sobreviure gràcies a la responsabilitat d’un veí i l’eficàcia de dos agents de la Policia Local, persones normals i corrents del carrer que ens fan sentir una miqueta més segurs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.

Corberán complix un any al València: de la salvació heroica a la part baixa

Carlos Corberán complix un any en la banqueta del València després d'un rescat fulgurant i una segona volta de nivell, i tanca el curs en la zona baixa de la taula.

Neva a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb temperatures sota zero

El dia de Nadal ha portat neu generalitzada per damunt de 700 metres a l'interior nord de Castelló, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc.

Sorprés a San Isidro amb 6 quilos de marihuana quan anaven a detindre-li per una brutal pallissa a Cox

La Guàrdia Civil ha localitzat a San Isidro una maleta amb 6 quilos de cabdells de marihuana i 12.000 euros quan anava a detindre a un home per una agressió comesa a l'agost a Cox. El jutge ha decretat la llibertat amb càrrecs per al detingut i la seua parella.

Del Botànic al Ventorro: el nou breviari del llenguatge polític valencià

El vocabulari polític valencià s'ha omplit de llocs, sigles i noms que sintetitzen episodis recents. De la DANA a les Corts, el llenguatge reordena el debat.

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.