Mastodon
23 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Clara millora de l’oratge este dimarts però s’instaura el fred de tardor

L'ambient de tardor es pot instal·lar definitivament la setmana vinent

Les temperatures de tardor arriben aquest dimarts | Arxiu

 

El canvi d’òratge anunciat finalment ha arribat, amb un dia marcat pels núvols i també per alguns arruixons. En general, les precipitacions avançaven ràpidament, fent que no poguessen acumular-se grans quantitats de pluja. La temperatura també ha canviat este dilluns, on ha baixat un parell de graus. Però el fred es notarà a partir d’esta pròxima matinada.

 

La massa d’aire fred acabarà de creuar al llarg d’esta vesprada i matinada, i ja a primeres hores d’este dimarts es notarà la fresca matinal. Està previst que la temperatura nocturna baixe entre 3º i 5º, amb uns termòmetres que es mouran entre els 10º i 15º en tot el territori valencià, i fins i tot, en zones elevades i interiors els termòmetres se situaran a prop dels 6º o 7º.

 

Al migdia la cosa no canviarà massa, la temperatura també serà més baixa que estos dies anteriors, amb un descens d’entre 2º i 4º. Els termòmetres enregistraran unes màximes que oscil·laran entre els 18º i 23º en general, encara que en alguns punts d’Alacant, com en la mateixa capital o en Oriola podran ser un poc més altes.

 

Mapa de la previsió per a este dimarts

Mapa de la previsió per a este dimarts | AEMET

 

Més sol però també més vent

Els núvols desapareixeran completament este dimarts, amb una jornada que es presentarà solejada. Pocs núvols es voran este dimarts, amb un cel ben blau. El que sí que arribarà serà el vent de l’oest, que bufarà amb certa intensitat.

 

Durant el matí serà quan les ratxes de vent seran més fortes i més freqüents. Bufarà al voltant dels 40 i 50 km/h, i fins i tot, en punts elevats podrà superar els 70 km/h. Amb el pas de les hores, a partir de migdia, perda força el vent de l’oest deixant un temps més tranquil durant la vesprada.

 

On bufarà més fort serà en el nord de Castelló, on aquí el vent de mestral, canalitzat al llarg de la vall de l’Ebre, arribarà amb més intensitat i les ratxes de vent arribaran fins als 80 km/h. En este sentit, AEMET manté en alerta este sector des de la matinada fins al migdia del dimarts.

 

Alerta per vents forts a les comarques del nord de Castelló

Alerta per vents forts en les comarques del nord de Castelló | aemet

 

Desapareix la tardor?

Després de la refrescada d’estos dos dies (dilluns i dimarts), de cara el dimecres la temperatura voldrà pujar una miqueta, amb un dia de temps radiant. Els termòmetres ascendiran dos o tres graus respecte al dimarts. Durant el dimecres, la temperatura serà de tardor però, a partir d’eixe moment, seguirà pujant i tornarem a estar per damunt dels valors d’octubre.

 

L’ambient més càlid tornarà durant uns dies però de cara el cap de setmana podria tornar a baixar. Els models encara no s’acaben de posar d’acord al voltant d’este canvi d’oratge, per això caldrà anar seguint futures actualitzacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mazón es reunirà amb les víctimes de la DANA que encara no ha rebut i anuncia noves ajudes

Mazón s'oferix a reunir-se quan ho sol·liciten amb les associacions de víctimes de la DANA amb les quals encara no ha tingut trobada. Avança un nou paquet d'ajudes i demana coordinació amb el Govern.

Temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Cel poc nuvolós i ambient estable, amb possibles plugims de matinada en el nord de Castelló. L'interior registrarà valors atípics per a la data.

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.