12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Arriba de ple la tardor amb un inici de setmana amb arruixons a la vista

Els ruixats i les tempestes cauran a diversos punts aquest dimarts

Els arruixons cauran en diversos punts este dilluns  | Pili Rius

 

Este canvi d’oratge radical i l’arribada de colp de la tardor ja fa dies que l’anunciem. Passarem d’un diumenge dominat pel sol, amb el permís d’alguns núvols sobretot costaners, a un oratge més tapat, més plujos i també més fresc de cara el dilluns. Ara bé, a partir del dimarts, el fred de tardor s’imposarà de ple en tot el territori valencià.

 

El dilluns arrancarà la jornada amb un cel tapat i es mantindrà d’esta manera quasi tota la jornada. Els núvols seran abundants i estaran presents durant tot el dia, i amb ells també arribaran les pluges.

 

Fa uns dies pareixia que el front arribaria més actiu al territori valencià, però hui els mapes indiquen que les pluges han anat un poc a la baixa del que estava previst. Durant el matí no es descarta que s’escapen algunes gotes poc importants.

 

Mapa de la previsió per a este dilluns

Mapa de la previsió per a este dilluns | AEMET

 

Ara bé, amb el pas de les hores, sobretot a partir de migdia i a la tarda, la inestabilitat anirà a més. Això portarà que els arruixons siguen més destacables. Les zones on seran més freqüents seran València i Castelló, i de manera més dispersa, també arribarien a Alacant. A més, no es descarta que puntualment, fins i tot, hi haja alguna tempesta ocasional.

 

Temperatures a la baixa amb fred de tardor

El canvi de temperatures serà notable a inicis de setmana, sobretot durant la jornada del dimarts quan l’aire fred tindrà temps d’arribar al territori valencià. De moment, els termòmetres este dilluns es mantindran una miqueta més baixos que el diumenge, entre 2 º i 3º, amb màximes que rondaran entre els 23º i 28º en molts punts.

 

Però de cara el dimarts, els models indiquen que el descens serà moderat, entre 3º i 6º respecte al dilluns. D’esta manera, en alguns punts, especialment de l’interior del territori, en dos dies la temperatura haurà baixat 10º, amb màximes que costarà que passen dels 20º. En poblacions més costaneres, les màximes quedaran pròximes als 23º o 24º. Ambient plenament de tardor i amb gran contrast amb este oratge més estiuenc que encara ha fet este diumenge.

 

Temperatures màximes previstes per dimarts

Temperatures màximes previstes per a dimarts | AEMET

 

La tardor no desapareixerà

A partir de dimarts, els valors dels termòmetres es mouran en temperatures pròpies per a l’època de l’any, fins i tot, entre dimarts i dimecres enregistraran màximes més baixes que la mitjana d’un mes d’octubre. A mesura que avance la setmana pujaran lleugerament però es quedaran en temperatures de tardor.

 

Quant a l’oratge, es mantindrà estable durant la resta de la setmana, tot i que l’arribada de fronts atlàntics pel nord de la península farà que els cels no estiguen completament solejats. La situació més inestable i amb pitjor temps de moment pareix que arribaria de cara a finals de setmana, entre dissabte i diumenge, on podria arribar una altra pertorbació amb més pluges. Encara queden dies per a què es confirme est canvi de temps, però caldrà anar seguint la situació durant les pròximes jornades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.