Arriba de ple la tardor amb un inici de setmana amb arruixons a la vista

Els ruixats i les tempestes cauran a diversos punts aquest dimarts

Els arruixons cauran en diversos punts este dilluns  | Pili Rius

 

Este canvi d’oratge radical i l’arribada de colp de la tardor ja fa dies que l’anunciem. Passarem d’un diumenge dominat pel sol, amb el permís d’alguns núvols sobretot costaners, a un oratge més tapat, més plujos i també més fresc de cara el dilluns. Ara bé, a partir del dimarts, el fred de tardor s’imposarà de ple en tot el territori valencià.

 

El dilluns arrancarà la jornada amb un cel tapat i es mantindrà d’esta manera quasi tota la jornada. Els núvols seran abundants i estaran presents durant tot el dia, i amb ells també arribaran les pluges.

 

Fa uns dies pareixia que el front arribaria més actiu al territori valencià, però hui els mapes indiquen que les pluges han anat un poc a la baixa del que estava previst. Durant el matí no es descarta que s’escapen algunes gotes poc importants.

 

Mapa de la previsió per a este dilluns

Mapa de la previsió per a este dilluns | AEMET

 

Ara bé, amb el pas de les hores, sobretot a partir de migdia i a la tarda, la inestabilitat anirà a més. Això portarà que els arruixons siguen més destacables. Les zones on seran més freqüents seran València i Castelló, i de manera més dispersa, també arribarien a Alacant. A més, no es descarta que puntualment, fins i tot, hi haja alguna tempesta ocasional.

 

Temperatures a la baixa amb fred de tardor

El canvi de temperatures serà notable a inicis de setmana, sobretot durant la jornada del dimarts quan l’aire fred tindrà temps d’arribar al territori valencià. De moment, els termòmetres este dilluns es mantindran una miqueta més baixos que el diumenge, entre 2 º i 3º, amb màximes que rondaran entre els 23º i 28º en molts punts.

 

Però de cara el dimarts, els models indiquen que el descens serà moderat, entre 3º i 6º respecte al dilluns. D’esta manera, en alguns punts, especialment de l’interior del territori, en dos dies la temperatura haurà baixat 10º, amb màximes que costarà que passen dels 20º. En poblacions més costaneres, les màximes quedaran pròximes als 23º o 24º. Ambient plenament de tardor i amb gran contrast amb este oratge més estiuenc que encara ha fet este diumenge.

 

Temperatures màximes previstes per dimarts

Temperatures màximes previstes per a dimarts | AEMET

 

La tardor no desapareixerà

A partir de dimarts, els valors dels termòmetres es mouran en temperatures pròpies per a l’època de l’any, fins i tot, entre dimarts i dimecres enregistraran màximes més baixes que la mitjana d’un mes d’octubre. A mesura que avance la setmana pujaran lleugerament però es quedaran en temperatures de tardor.

 

Quant a l’oratge, es mantindrà estable durant la resta de la setmana, tot i que l’arribada de fronts atlàntics pel nord de la península farà que els cels no estiguen completament solejats. La situació més inestable i amb pitjor temps de moment pareix que arribaria de cara a finals de setmana, entre dissabte i diumenge, on podria arribar una altra pertorbació amb més pluges. Encara queden dies per a què es confirme est canvi de temps, però caldrà anar seguint la situació durant les pròximes jornades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.