Arriba de ple la tardor amb un inici de setmana amb arruixons a la vista

Els ruixats i les tempestes cauran a diversos punts aquest dimarts

Els arruixons cauran en diversos punts este dilluns  | Pili Rius

 

Este canvi d’oratge radical i l’arribada de colp de la tardor ja fa dies que l’anunciem. Passarem d’un diumenge dominat pel sol, amb el permís d’alguns núvols sobretot costaners, a un oratge més tapat, més plujos i també més fresc de cara el dilluns. Ara bé, a partir del dimarts, el fred de tardor s’imposarà de ple en tot el territori valencià.

 

El dilluns arrancarà la jornada amb un cel tapat i es mantindrà d’esta manera quasi tota la jornada. Els núvols seran abundants i estaran presents durant tot el dia, i amb ells també arribaran les pluges.

 

Fa uns dies pareixia que el front arribaria més actiu al territori valencià, però hui els mapes indiquen que les pluges han anat un poc a la baixa del que estava previst. Durant el matí no es descarta que s’escapen algunes gotes poc importants.

 

Mapa de la previsió per a este dilluns

Mapa de la previsió per a este dilluns | AEMET

 

Ara bé, amb el pas de les hores, sobretot a partir de migdia i a la tarda, la inestabilitat anirà a més. Això portarà que els arruixons siguen més destacables. Les zones on seran més freqüents seran València i Castelló, i de manera més dispersa, també arribarien a Alacant. A més, no es descarta que puntualment, fins i tot, hi haja alguna tempesta ocasional.

 

Temperatures a la baixa amb fred de tardor

El canvi de temperatures serà notable a inicis de setmana, sobretot durant la jornada del dimarts quan l’aire fred tindrà temps d’arribar al territori valencià. De moment, els termòmetres este dilluns es mantindran una miqueta més baixos que el diumenge, entre 2 º i 3º, amb màximes que rondaran entre els 23º i 28º en molts punts.

 

Però de cara el dimarts, els models indiquen que el descens serà moderat, entre 3º i 6º respecte al dilluns. D’esta manera, en alguns punts, especialment de l’interior del territori, en dos dies la temperatura haurà baixat 10º, amb màximes que costarà que passen dels 20º. En poblacions més costaneres, les màximes quedaran pròximes als 23º o 24º. Ambient plenament de tardor i amb gran contrast amb este oratge més estiuenc que encara ha fet este diumenge.

 

Temperatures màximes previstes per dimarts

Temperatures màximes previstes per a dimarts | AEMET

 

La tardor no desapareixerà

A partir de dimarts, els valors dels termòmetres es mouran en temperatures pròpies per a l’època de l’any, fins i tot, entre dimarts i dimecres enregistraran màximes més baixes que la mitjana d’un mes d’octubre. A mesura que avance la setmana pujaran lleugerament però es quedaran en temperatures de tardor.

 

Quant a l’oratge, es mantindrà estable durant la resta de la setmana, tot i que l’arribada de fronts atlàntics pel nord de la península farà que els cels no estiguen completament solejats. La situació més inestable i amb pitjor temps de moment pareix que arribaria de cara a finals de setmana, entre dissabte i diumenge, on podria arribar una altra pertorbació amb més pluges. Encara queden dies per a què es confirme est canvi de temps, però caldrà anar seguint la situació durant les pròximes jornades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.