Arriba de ple la tardor amb un inici de setmana amb arruixons a la vista

Els ruixats i les tempestes cauran a diversos punts aquest dimarts

Els arruixons cauran en diversos punts este dilluns  | Pili Rius

 

Este canvi d’oratge radical i l’arribada de colp de la tardor ja fa dies que l’anunciem. Passarem d’un diumenge dominat pel sol, amb el permís d’alguns núvols sobretot costaners, a un oratge més tapat, més plujos i també més fresc de cara el dilluns. Ara bé, a partir del dimarts, el fred de tardor s’imposarà de ple en tot el territori valencià.

 

El dilluns arrancarà la jornada amb un cel tapat i es mantindrà d’esta manera quasi tota la jornada. Els núvols seran abundants i estaran presents durant tot el dia, i amb ells també arribaran les pluges.

 

Fa uns dies pareixia que el front arribaria més actiu al territori valencià, però hui els mapes indiquen que les pluges han anat un poc a la baixa del que estava previst. Durant el matí no es descarta que s’escapen algunes gotes poc importants.

 

Mapa de la previsió per a este dilluns

Mapa de la previsió per a este dilluns | AEMET

 

Ara bé, amb el pas de les hores, sobretot a partir de migdia i a la tarda, la inestabilitat anirà a més. Això portarà que els arruixons siguen més destacables. Les zones on seran més freqüents seran València i Castelló, i de manera més dispersa, també arribarien a Alacant. A més, no es descarta que puntualment, fins i tot, hi haja alguna tempesta ocasional.

 

Temperatures a la baixa amb fred de tardor

El canvi de temperatures serà notable a inicis de setmana, sobretot durant la jornada del dimarts quan l’aire fred tindrà temps d’arribar al territori valencià. De moment, els termòmetres este dilluns es mantindran una miqueta més baixos que el diumenge, entre 2 º i 3º, amb màximes que rondaran entre els 23º i 28º en molts punts.

 

Però de cara el dimarts, els models indiquen que el descens serà moderat, entre 3º i 6º respecte al dilluns. D’esta manera, en alguns punts, especialment de l’interior del territori, en dos dies la temperatura haurà baixat 10º, amb màximes que costarà que passen dels 20º. En poblacions més costaneres, les màximes quedaran pròximes als 23º o 24º. Ambient plenament de tardor i amb gran contrast amb este oratge més estiuenc que encara ha fet este diumenge.

 

Temperatures màximes previstes per dimarts

Temperatures màximes previstes per a dimarts | AEMET

 

La tardor no desapareixerà

A partir de dimarts, els valors dels termòmetres es mouran en temperatures pròpies per a l’època de l’any, fins i tot, entre dimarts i dimecres enregistraran màximes més baixes que la mitjana d’un mes d’octubre. A mesura que avance la setmana pujaran lleugerament però es quedaran en temperatures de tardor.

 

Quant a l’oratge, es mantindrà estable durant la resta de la setmana, tot i que l’arribada de fronts atlàntics pel nord de la península farà que els cels no estiguen completament solejats. La situació més inestable i amb pitjor temps de moment pareix que arribaria de cara a finals de setmana, entre dissabte i diumenge, on podria arribar una altra pertorbació amb més pluges. Encara queden dies per a què es confirme est canvi de temps, però caldrà anar seguint la situació durant les pròximes jornades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.