12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Arriba de ple la tardor amb un inici de setmana amb arruixons a la vista

Els ruixats i les tempestes cauran a diversos punts aquest dimarts

Els arruixons cauran en diversos punts este dilluns  | Pili Rius

 

Este canvi d’oratge radical i l’arribada de colp de la tardor ja fa dies que l’anunciem. Passarem d’un diumenge dominat pel sol, amb el permís d’alguns núvols sobretot costaners, a un oratge més tapat, més plujos i també més fresc de cara el dilluns. Ara bé, a partir del dimarts, el fred de tardor s’imposarà de ple en tot el territori valencià.

 

El dilluns arrancarà la jornada amb un cel tapat i es mantindrà d’esta manera quasi tota la jornada. Els núvols seran abundants i estaran presents durant tot el dia, i amb ells també arribaran les pluges.

 

Fa uns dies pareixia que el front arribaria més actiu al territori valencià, però hui els mapes indiquen que les pluges han anat un poc a la baixa del que estava previst. Durant el matí no es descarta que s’escapen algunes gotes poc importants.

 

Mapa de la previsió per a este dilluns

Mapa de la previsió per a este dilluns | AEMET

 

Ara bé, amb el pas de les hores, sobretot a partir de migdia i a la tarda, la inestabilitat anirà a més. Això portarà que els arruixons siguen més destacables. Les zones on seran més freqüents seran València i Castelló, i de manera més dispersa, també arribarien a Alacant. A més, no es descarta que puntualment, fins i tot, hi haja alguna tempesta ocasional.

 

Temperatures a la baixa amb fred de tardor

El canvi de temperatures serà notable a inicis de setmana, sobretot durant la jornada del dimarts quan l’aire fred tindrà temps d’arribar al territori valencià. De moment, els termòmetres este dilluns es mantindran una miqueta més baixos que el diumenge, entre 2 º i 3º, amb màximes que rondaran entre els 23º i 28º en molts punts.

 

Però de cara el dimarts, els models indiquen que el descens serà moderat, entre 3º i 6º respecte al dilluns. D’esta manera, en alguns punts, especialment de l’interior del territori, en dos dies la temperatura haurà baixat 10º, amb màximes que costarà que passen dels 20º. En poblacions més costaneres, les màximes quedaran pròximes als 23º o 24º. Ambient plenament de tardor i amb gran contrast amb este oratge més estiuenc que encara ha fet este diumenge.

 

Temperatures màximes previstes per dimarts

Temperatures màximes previstes per a dimarts | AEMET

 

La tardor no desapareixerà

A partir de dimarts, els valors dels termòmetres es mouran en temperatures pròpies per a l’època de l’any, fins i tot, entre dimarts i dimecres enregistraran màximes més baixes que la mitjana d’un mes d’octubre. A mesura que avance la setmana pujaran lleugerament però es quedaran en temperatures de tardor.

 

Quant a l’oratge, es mantindrà estable durant la resta de la setmana, tot i que l’arribada de fronts atlàntics pel nord de la península farà que els cels no estiguen completament solejats. La situació més inestable i amb pitjor temps de moment pareix que arribaria de cara a finals de setmana, entre dissabte i diumenge, on podria arribar una altra pertorbació amb més pluges. Encara queden dies per a què es confirme est canvi de temps, però caldrà anar seguint la situació durant les pròximes jornades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Govern invertirà 17,5 milions en el barranc de Barxeta per a evitar desbordaments

L'Executiu destinarà 17,5 milions a obres per a reduir el risc d'inundacions en el barranc de Barxeta i el seu entorn. Els projectes ja estan en licitació.

La Diputació de València prorroga els pressupostos per falta d’acord i fixa 555 milions

La Diputació de València prorrogarà els comptes davant la falta de suports per a aprovar un nou pressupost. Les quanties queden en 555 milions després d'ajustos.

L’Elx prepara el partit davant el Vila-real sense Héctor Fort, André da Silva i John Chetauya

L'Elx afina el seu pla per a rebre al Vila-real amb les baixes d'Héctor Fort i André da Silva, i amb John Chetauya entre cotons. Grady Diangana s'entrena amb el grup i podria ser novetat.

Barrachina ha instat a Agroseguro a agilitzar les compensacions als agricultors després dels temporals

Barrachina ha demanat accelerar valoracions i pagaments als agricultors afectats per graníssol i pluges després de visitar una finca a Monforte del Cid i reunir-se amb el sector. Ha reivindicat el rècord de 37 milions per a l'assegurança agrària en 2025 i ha urgit al Govern a elevar la seua aportació.

El HLA Alacant cobrix l’eixida de Jordan Walker amb el dominicà Eddy Polanco

El HLA Alacant ha reaccionat a la marxa de Jordan Walker, que va abonar la seua clàusula de rescissió, amb el fitxatge de l'aler dominicà Eddy Polanco. El club confia en la seua experiència per a sostindre el pols competitiu en Primera FEBR.

El PPCV denuncia noves incidències en Rodalia a València i exigix explicacions a Puente

El PP en Les Corts ha denunciat un nou caos en Rodalia a la província de València, l'atribuïx a la falta d'inversió i demana explicacions i la dimissió de Puente.

La Generalitat concedix més de 336 milions en ajudes a més de 86.600 afectats per la DANA

Més de 86.600 persones han rebut suport econòmic per la riuada del 29 d'octubre de 2024. El Consell també ha ampliat terminis per a facilitar la baixa definitiva dels vehicles.

València invertix 3,4 milions a renovar voreres, un 160% més que en 2021-2023

L'Ajuntament ha destinat 3,4 milions a renovar voreres des del segon trimestre de 2023, un 160% més que en 2021-2023, amb 29.000 m² ja intervinguts.