Oratge canviant este cap de setmana però amb poca pluja a la vista

Poco movimiento meteorológico mañana jueves, a pesar de algunas lluvias en Galicia y en Canarias

Dissabte hi haurà més núvols, però amb més sol de cara el diumenge | @MagdaBustos3

 

Els models han canviat lleugerament la previsió per este cap de setmana respecte als que anunciaven este dijous. El pronòstic inicial era que els dies serien més inestables i amb més risc de pluja, però els mapes ja no indiquen que farà este oratge anunciat. De fet, es preveu que millore un poc, especialment dissabte.

 

A pesar de tot, amb els nous mapes meteorològics en la mà, l’oratge d’este dissabte serà variable, amb sol i núvols durant tota la jornada. Seran núvols baixos que localment podran deixar el cel tapat i ennegrit, amb sensació de què plourà en qualsevol moment, però de pluja, no s’en vora massa.

 

Estos núvols aniran venint i anant-se’n, amb clarianes al migdia, i temps més ennuvolat pel matí i per la vesprada. De fet, fins i tot hi hauria la possibilitat de què durant el centre de la jornada el sol acabara sent el protagonista, tal com ha passat este divendres, on el pronòstic esperat era que els núvols baixos no desapareguen del tot deixant un cel variable.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Poca pluja i temperatures més altes

Estos núvols que, podran ser amenaçadors, no duran associades precipitacions. De fet, els arruixons seran molt febles.

 

Quant a les temperatures, els termòmetres es mouran entre els 26º i 31º de manera general, quedant en punts de l’interior del territori lleugerament més baixes, al voltant dels 24º. L’ambient al migdia serà calorós i amb basca, ja que els vents seran marítims aportant humitat extra a l’ambient.

 

Diumenge amb més sol i calor

De cara el diumenge, la situació no canviarà massa respecte al que es va anunciar este dijous, més sol que dissabte i algunes nuvolades de vesprada en zones de muntanya que podran deixar alguns arruixons. Els núvols previstos hi seran a primera hora del matí, però ràpidament desapareixeran deixant pas al cel més radiant.

 

Amb els pas de les hores, a partir de migdia i durant la vesprada, els núvols en punts muntanyencs reapareixeran, i al nord de Castelló, seran més gruixuts i ès possible que descarreguen alguns arruixons poc importants.

 

La temperatura serà més alta que el dissabte, amb un ascens lleuger, encara que en punts de València, especialment en l’interior, els models indiquen una pujada moderada amb més de 5º. D’esta manera, la sensació de calor tornarà a estar ben present en l’ambient.

 

Les pluges podrien caure a gran part de Catalunya dimarts

La pluja arribarà este dilluns amb una clara refrescada de l’ambient | Arxiu

 

Més temps de tardor

La setmana que ve estes temperatures altes i oratge estiuenc desapareixeran ràpidament. Entre dilluns i dimarts creuarà una pertorbació per la península portant aigua i temperatures fresques en tot el territori valencià, a més de pluges. De fet està previst que les pluges vagen a més al llarg del matí del dilluns, i durant la vesprada estes seran més freqüents i més persistents. De cara al final del dia i la matinada del dimarts, la pluja ja començarà a desaparéixer.

 

Amb este sistema frontal, també arribaran temperatures més baixes, amb ambient de tardor. Els termòmetres baixaran considerablement entre dilluns i dimarts, però  en general, els termòmetres al migdia de dimarts quedaran entre els 20º i 25º, fent-se notar la marcada refrescada després d’un cap de setmana amb temperatures que seran molt inusuals per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.