Oratge canviant este cap de setmana però amb poca pluja a la vista

Poco movimiento meteorológico mañana jueves, a pesar de algunas lluvias en Galicia y en Canarias

Dissabte hi haurà més núvols, però amb més sol de cara el diumenge | @MagdaBustos3

 

Els models han canviat lleugerament la previsió per este cap de setmana respecte als que anunciaven este dijous. El pronòstic inicial era que els dies serien més inestables i amb més risc de pluja, però els mapes ja no indiquen que farà este oratge anunciat. De fet, es preveu que millore un poc, especialment dissabte.

 

A pesar de tot, amb els nous mapes meteorològics en la mà, l’oratge d’este dissabte serà variable, amb sol i núvols durant tota la jornada. Seran núvols baixos que localment podran deixar el cel tapat i ennegrit, amb sensació de què plourà en qualsevol moment, però de pluja, no s’en vora massa.

 

Estos núvols aniran venint i anant-se’n, amb clarianes al migdia, i temps més ennuvolat pel matí i per la vesprada. De fet, fins i tot hi hauria la possibilitat de què durant el centre de la jornada el sol acabara sent el protagonista, tal com ha passat este divendres, on el pronòstic esperat era que els núvols baixos no desapareguen del tot deixant un cel variable.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Poca pluja i temperatures més altes

Estos núvols que, podran ser amenaçadors, no duran associades precipitacions. De fet, els arruixons seran molt febles.

 

Quant a les temperatures, els termòmetres es mouran entre els 26º i 31º de manera general, quedant en punts de l’interior del territori lleugerament més baixes, al voltant dels 24º. L’ambient al migdia serà calorós i amb basca, ja que els vents seran marítims aportant humitat extra a l’ambient.

 

Diumenge amb més sol i calor

De cara el diumenge, la situació no canviarà massa respecte al que es va anunciar este dijous, més sol que dissabte i algunes nuvolades de vesprada en zones de muntanya que podran deixar alguns arruixons. Els núvols previstos hi seran a primera hora del matí, però ràpidament desapareixeran deixant pas al cel més radiant.

 

Amb els pas de les hores, a partir de migdia i durant la vesprada, els núvols en punts muntanyencs reapareixeran, i al nord de Castelló, seran més gruixuts i ès possible que descarreguen alguns arruixons poc importants.

 

La temperatura serà més alta que el dissabte, amb un ascens lleuger, encara que en punts de València, especialment en l’interior, els models indiquen una pujada moderada amb més de 5º. D’esta manera, la sensació de calor tornarà a estar ben present en l’ambient.

 

Les pluges podrien caure a gran part de Catalunya dimarts

La pluja arribarà este dilluns amb una clara refrescada de l’ambient | Arxiu

 

Més temps de tardor

La setmana que ve estes temperatures altes i oratge estiuenc desapareixeran ràpidament. Entre dilluns i dimarts creuarà una pertorbació per la península portant aigua i temperatures fresques en tot el territori valencià, a més de pluges. De fet està previst que les pluges vagen a més al llarg del matí del dilluns, i durant la vesprada estes seran més freqüents i més persistents. De cara al final del dia i la matinada del dimarts, la pluja ja començarà a desaparéixer.

 

Amb este sistema frontal, també arribaran temperatures més baixes, amb ambient de tardor. Els termòmetres baixaran considerablement entre dilluns i dimarts, però  en general, els termòmetres al migdia de dimarts quedaran entre els 20º i 25º, fent-se notar la marcada refrescada després d’un cap de setmana amb temperatures que seran molt inusuals per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.