Oratge canviant este cap de setmana però amb poca pluja a la vista

Poco movimiento meteorológico mañana jueves, a pesar de algunas lluvias en Galicia y en Canarias

Dissabte hi haurà més núvols, però amb més sol de cara el diumenge | @MagdaBustos3

 

Els models han canviat lleugerament la previsió per este cap de setmana respecte als que anunciaven este dijous. El pronòstic inicial era que els dies serien més inestables i amb més risc de pluja, però els mapes ja no indiquen que farà este oratge anunciat. De fet, es preveu que millore un poc, especialment dissabte.

 

A pesar de tot, amb els nous mapes meteorològics en la mà, l’oratge d’este dissabte serà variable, amb sol i núvols durant tota la jornada. Seran núvols baixos que localment podran deixar el cel tapat i ennegrit, amb sensació de què plourà en qualsevol moment, però de pluja, no s’en vora massa.

 

Estos núvols aniran venint i anant-se’n, amb clarianes al migdia, i temps més ennuvolat pel matí i per la vesprada. De fet, fins i tot hi hauria la possibilitat de què durant el centre de la jornada el sol acabara sent el protagonista, tal com ha passat este divendres, on el pronòstic esperat era que els núvols baixos no desapareguen del tot deixant un cel variable.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Poca pluja i temperatures més altes

Estos núvols que, podran ser amenaçadors, no duran associades precipitacions. De fet, els arruixons seran molt febles.

 

Quant a les temperatures, els termòmetres es mouran entre els 26º i 31º de manera general, quedant en punts de l’interior del territori lleugerament més baixes, al voltant dels 24º. L’ambient al migdia serà calorós i amb basca, ja que els vents seran marítims aportant humitat extra a l’ambient.

 

Diumenge amb més sol i calor

De cara el diumenge, la situació no canviarà massa respecte al que es va anunciar este dijous, més sol que dissabte i algunes nuvolades de vesprada en zones de muntanya que podran deixar alguns arruixons. Els núvols previstos hi seran a primera hora del matí, però ràpidament desapareixeran deixant pas al cel més radiant.

 

Amb els pas de les hores, a partir de migdia i durant la vesprada, els núvols en punts muntanyencs reapareixeran, i al nord de Castelló, seran més gruixuts i ès possible que descarreguen alguns arruixons poc importants.

 

La temperatura serà més alta que el dissabte, amb un ascens lleuger, encara que en punts de València, especialment en l’interior, els models indiquen una pujada moderada amb més de 5º. D’esta manera, la sensació de calor tornarà a estar ben present en l’ambient.

 

Les pluges podrien caure a gran part de Catalunya dimarts

La pluja arribarà este dilluns amb una clara refrescada de l’ambient | Arxiu

 

Més temps de tardor

La setmana que ve estes temperatures altes i oratge estiuenc desapareixeran ràpidament. Entre dilluns i dimarts creuarà una pertorbació per la península portant aigua i temperatures fresques en tot el territori valencià, a més de pluges. De fet està previst que les pluges vagen a més al llarg del matí del dilluns, i durant la vesprada estes seran més freqüents i més persistents. De cara al final del dia i la matinada del dimarts, la pluja ja començarà a desaparéixer.

 

Amb este sistema frontal, també arribaran temperatures més baixes, amb ambient de tardor. Els termòmetres baixaran considerablement entre dilluns i dimarts, però  en general, els termòmetres al migdia de dimarts quedaran entre els 20º i 25º, fent-se notar la marcada refrescada després d’un cap de setmana amb temperatures que seran molt inusuals per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.