Oratge canviant este cap de setmana però amb poca pluja a la vista

Poco movimiento meteorológico mañana jueves, a pesar de algunas lluvias en Galicia y en Canarias

Dissabte hi haurà més núvols, però amb més sol de cara el diumenge | @MagdaBustos3

 

Els models han canviat lleugerament la previsió per este cap de setmana respecte als que anunciaven este dijous. El pronòstic inicial era que els dies serien més inestables i amb més risc de pluja, però els mapes ja no indiquen que farà este oratge anunciat. De fet, es preveu que millore un poc, especialment dissabte.

 

A pesar de tot, amb els nous mapes meteorològics en la mà, l’oratge d’este dissabte serà variable, amb sol i núvols durant tota la jornada. Seran núvols baixos que localment podran deixar el cel tapat i ennegrit, amb sensació de què plourà en qualsevol moment, però de pluja, no s’en vora massa.

 

Estos núvols aniran venint i anant-se’n, amb clarianes al migdia, i temps més ennuvolat pel matí i per la vesprada. De fet, fins i tot hi hauria la possibilitat de què durant el centre de la jornada el sol acabara sent el protagonista, tal com ha passat este divendres, on el pronòstic esperat era que els núvols baixos no desapareguen del tot deixant un cel variable.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Poca pluja i temperatures més altes

Estos núvols que, podran ser amenaçadors, no duran associades precipitacions. De fet, els arruixons seran molt febles.

 

Quant a les temperatures, els termòmetres es mouran entre els 26º i 31º de manera general, quedant en punts de l’interior del territori lleugerament més baixes, al voltant dels 24º. L’ambient al migdia serà calorós i amb basca, ja que els vents seran marítims aportant humitat extra a l’ambient.

 

Diumenge amb més sol i calor

De cara el diumenge, la situació no canviarà massa respecte al que es va anunciar este dijous, més sol que dissabte i algunes nuvolades de vesprada en zones de muntanya que podran deixar alguns arruixons. Els núvols previstos hi seran a primera hora del matí, però ràpidament desapareixeran deixant pas al cel més radiant.

 

Amb els pas de les hores, a partir de migdia i durant la vesprada, els núvols en punts muntanyencs reapareixeran, i al nord de Castelló, seran més gruixuts i ès possible que descarreguen alguns arruixons poc importants.

 

La temperatura serà més alta que el dissabte, amb un ascens lleuger, encara que en punts de València, especialment en l’interior, els models indiquen una pujada moderada amb més de 5º. D’esta manera, la sensació de calor tornarà a estar ben present en l’ambient.

 

Les pluges podrien caure a gran part de Catalunya dimarts

La pluja arribarà este dilluns amb una clara refrescada de l’ambient | Arxiu

 

Més temps de tardor

La setmana que ve estes temperatures altes i oratge estiuenc desapareixeran ràpidament. Entre dilluns i dimarts creuarà una pertorbació per la península portant aigua i temperatures fresques en tot el territori valencià, a més de pluges. De fet està previst que les pluges vagen a més al llarg del matí del dilluns, i durant la vesprada estes seran més freqüents i més persistents. De cara al final del dia i la matinada del dimarts, la pluja ja començarà a desaparéixer.

 

Amb este sistema frontal, també arribaran temperatures més baixes, amb ambient de tardor. Els termòmetres baixaran considerablement entre dilluns i dimarts, però  en general, els termòmetres al migdia de dimarts quedaran entre els 20º i 25º, fent-se notar la marcada refrescada després d’un cap de setmana amb temperatures que seran molt inusuals per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.