Este cap de setmana més risc de pluges i temperatures anormals per a la tardor

Cap de setmana amb núvols, sobretot dissabte i amb més risc de pluja | Arxiu

 

El canvi d’oratge anunciat finalment ha acabat arribant este dijous al territori valencià. Els cels, des de primera hora del matí, s’han mantingut ben tapats en la majoria de comarques, encara que al llarg de la vesprada algunes clarianes començaven a traure el nas. Pels pròxims dies, els núvols no se n’aniran del tot, i fins i tot podran portar algunes pluges febles. Això sí, la refrescada d’este dijous té les hores comptades, ja que la temperatura tornarà a pujar, però els núvols ajudaran que l’ambient no siga tan calorós com dies anteriors.

 

Quant al divendres el temps es presentarà més solejat que este dijous. De fet, a mesura que avancen les hores, les nuvols s’aniran trencant deixant pas a un ambient amb més sol. A partir de mitja vesprada, arribaran núvols pel sud de tipus alt i mitjà, que deixaran el cel enteranyinat. De pluja no se n’espera este divendres de moment, encara que de cara al final del dia no es descarta que els núvols alts i mitjans puguen deixar algun arruixó poc destacable, que en alguns casos, fins i tot ni arriben a tocar terra.

 

La temperatura pujarà novament, després d’esta ràpida refrescada d’este dijous. En conjunt, els termòmetres tornaran a recuperar les temperatures que hi ha hagut estos dies anteriors, tot i que lleugerament quedaran una miqueta més frenades per la presència dels núvols. Segons els models, pujaran entre 2º i 4º, i fins i tot en les comarques interiors l’ascens puntualment serà per damunt  dels 6º. D’esta manera les màximes quedaran entre els 24º i 29º en general, quedant les més altes en sectors de València i Alacant.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Més risc de pluges durant el cap de setmana

La situació de sol i núvols es mantindrà durant el cap de setmana, fins i tot amb algunes pluges. De fet, el dissabte serà el dia més tapat dels dos, on el sol costarà més de vore. Els núvols seran abundants durant bona part de la jornadaen tot el  territori valencià. Esta major inestabilitat farà que el risc de pluges augmente també. De moment, es preveu que puguen caure alguns arruixons dispersos, que seran més probables durant la vesprada i el vespre. Això no voldrà dir que no puguen escapar-se algunes pluges ja durant el matí, encara que serien menys destacables. En tot cas, la pluja anirà acompanyada amb presència de fang.

 

De cara al diumenge, la situació tendirà a millorar, ja que els núvols aniran a menys. Durant el matí, o sobretot a primeres hores matinals, encara hi haurà alguns núvols baixos, però el sol acabarà imposant-se a partir de mig matí en les tres províncies. Ara bé, durant la segona mitat de la jornada, els núvols en zones de muntanya de l’interior guanyaran terreny i podran descarregaran alguns arruixons en l’interior de Castelló.

 

La temperatura al migdia del dissabte serà més baixa a causa dels núvols que seran molt abundants. Este descens sobretot es notarà en les zones interiors, amb una baixada dels termòmetres d’un parell de graus. Ara bé, el diumenge tornaran a pujar, ja que amb més estones de sol l’ambient serà més calorós. L’ascens serà molt marcat en les comarques valencianes, però estes temperatures inusuals i altes per l’època de l’any es registraran en tot el  territori valencià.

 

Seguirá el ambiente más fresco de lo normal con lluvias irregulares en la mitad norte este fin de semana

La pluja anirà a més a principis de setmana | Arxiu

 

Més inestabilitat la setmana que ve

La setmana que ve començarà més moguda que esta, amb l’arribada d’un oratge més complicat per una pertorbació que creuarà d’oest a est de la península. Això farà que les pluges siguen més destacables i extenses, arribant a qualsevol punt del territori. Començaran a caure les primeres gotes al matí del dilluns, però sobretot durant el migdia és quan seran més importants, i aguantaran, de moment, fins al final del dia, amb un nou descens de la temperatura amb ambient de tardor.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.