Este cap de setmana més risc de pluges i temperatures anormals per a la tardor

Cap de setmana amb núvols, sobretot dissabte i amb més risc de pluja | Arxiu

 

El canvi d’oratge anunciat finalment ha acabat arribant este dijous al territori valencià. Els cels, des de primera hora del matí, s’han mantingut ben tapats en la majoria de comarques, encara que al llarg de la vesprada algunes clarianes començaven a traure el nas. Pels pròxims dies, els núvols no se n’aniran del tot, i fins i tot podran portar algunes pluges febles. Això sí, la refrescada d’este dijous té les hores comptades, ja que la temperatura tornarà a pujar, però els núvols ajudaran que l’ambient no siga tan calorós com dies anteriors.

 

Quant al divendres el temps es presentarà més solejat que este dijous. De fet, a mesura que avancen les hores, les nuvols s’aniran trencant deixant pas a un ambient amb més sol. A partir de mitja vesprada, arribaran núvols pel sud de tipus alt i mitjà, que deixaran el cel enteranyinat. De pluja no se n’espera este divendres de moment, encara que de cara al final del dia no es descarta que els núvols alts i mitjans puguen deixar algun arruixó poc destacable, que en alguns casos, fins i tot ni arriben a tocar terra.

 

La temperatura pujarà novament, després d’esta ràpida refrescada d’este dijous. En conjunt, els termòmetres tornaran a recuperar les temperatures que hi ha hagut estos dies anteriors, tot i que lleugerament quedaran una miqueta més frenades per la presència dels núvols. Segons els models, pujaran entre 2º i 4º, i fins i tot en les comarques interiors l’ascens puntualment serà per damunt  dels 6º. D’esta manera les màximes quedaran entre els 24º i 29º en general, quedant les més altes en sectors de València i Alacant.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Més risc de pluges durant el cap de setmana

La situació de sol i núvols es mantindrà durant el cap de setmana, fins i tot amb algunes pluges. De fet, el dissabte serà el dia més tapat dels dos, on el sol costarà més de vore. Els núvols seran abundants durant bona part de la jornadaen tot el  territori valencià. Esta major inestabilitat farà que el risc de pluges augmente també. De moment, es preveu que puguen caure alguns arruixons dispersos, que seran més probables durant la vesprada i el vespre. Això no voldrà dir que no puguen escapar-se algunes pluges ja durant el matí, encara que serien menys destacables. En tot cas, la pluja anirà acompanyada amb presència de fang.

 

De cara al diumenge, la situació tendirà a millorar, ja que els núvols aniran a menys. Durant el matí, o sobretot a primeres hores matinals, encara hi haurà alguns núvols baixos, però el sol acabarà imposant-se a partir de mig matí en les tres províncies. Ara bé, durant la segona mitat de la jornada, els núvols en zones de muntanya de l’interior guanyaran terreny i podran descarregaran alguns arruixons en l’interior de Castelló.

 

La temperatura al migdia del dissabte serà més baixa a causa dels núvols que seran molt abundants. Este descens sobretot es notarà en les zones interiors, amb una baixada dels termòmetres d’un parell de graus. Ara bé, el diumenge tornaran a pujar, ja que amb més estones de sol l’ambient serà més calorós. L’ascens serà molt marcat en les comarques valencianes, però estes temperatures inusuals i altes per l’època de l’any es registraran en tot el  territori valencià.

 

Seguirá el ambiente más fresco de lo normal con lluvias irregulares en la mitad norte este fin de semana

La pluja anirà a més a principis de setmana | Arxiu

 

Més inestabilitat la setmana que ve

La setmana que ve començarà més moguda que esta, amb l’arribada d’un oratge més complicat per una pertorbació que creuarà d’oest a est de la península. Això farà que les pluges siguen més destacables i extenses, arribant a qualsevol punt del territori. Començaran a caure les primeres gotes al matí del dilluns, però sobretot durant el migdia és quan seran més importants, i aguantaran, de moment, fins al final del dia, amb un nou descens de la temperatura amb ambient de tardor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.
FILMOTECA D'ESTIU