Este cap de setmana més risc de pluges i temperatures anormals per a la tardor

Cap de setmana amb núvols, sobretot dissabte i amb més risc de pluja | Arxiu

 

El canvi d’oratge anunciat finalment ha acabat arribant este dijous al territori valencià. Els cels, des de primera hora del matí, s’han mantingut ben tapats en la majoria de comarques, encara que al llarg de la vesprada algunes clarianes començaven a traure el nas. Pels pròxims dies, els núvols no se n’aniran del tot, i fins i tot podran portar algunes pluges febles. Això sí, la refrescada d’este dijous té les hores comptades, ja que la temperatura tornarà a pujar, però els núvols ajudaran que l’ambient no siga tan calorós com dies anteriors.

 

Quant al divendres el temps es presentarà més solejat que este dijous. De fet, a mesura que avancen les hores, les nuvols s’aniran trencant deixant pas a un ambient amb més sol. A partir de mitja vesprada, arribaran núvols pel sud de tipus alt i mitjà, que deixaran el cel enteranyinat. De pluja no se n’espera este divendres de moment, encara que de cara al final del dia no es descarta que els núvols alts i mitjans puguen deixar algun arruixó poc destacable, que en alguns casos, fins i tot ni arriben a tocar terra.

 

La temperatura pujarà novament, després d’esta ràpida refrescada d’este dijous. En conjunt, els termòmetres tornaran a recuperar les temperatures que hi ha hagut estos dies anteriors, tot i que lleugerament quedaran una miqueta més frenades per la presència dels núvols. Segons els models, pujaran entre 2º i 4º, i fins i tot en les comarques interiors l’ascens puntualment serà per damunt  dels 6º. D’esta manera les màximes quedaran entre els 24º i 29º en general, quedant les més altes en sectors de València i Alacant.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Més risc de pluges durant el cap de setmana

La situació de sol i núvols es mantindrà durant el cap de setmana, fins i tot amb algunes pluges. De fet, el dissabte serà el dia més tapat dels dos, on el sol costarà més de vore. Els núvols seran abundants durant bona part de la jornadaen tot el  territori valencià. Esta major inestabilitat farà que el risc de pluges augmente també. De moment, es preveu que puguen caure alguns arruixons dispersos, que seran més probables durant la vesprada i el vespre. Això no voldrà dir que no puguen escapar-se algunes pluges ja durant el matí, encara que serien menys destacables. En tot cas, la pluja anirà acompanyada amb presència de fang.

 

De cara al diumenge, la situació tendirà a millorar, ja que els núvols aniran a menys. Durant el matí, o sobretot a primeres hores matinals, encara hi haurà alguns núvols baixos, però el sol acabarà imposant-se a partir de mig matí en les tres províncies. Ara bé, durant la segona mitat de la jornada, els núvols en zones de muntanya de l’interior guanyaran terreny i podran descarregaran alguns arruixons en l’interior de Castelló.

 

La temperatura al migdia del dissabte serà més baixa a causa dels núvols que seran molt abundants. Este descens sobretot es notarà en les zones interiors, amb una baixada dels termòmetres d’un parell de graus. Ara bé, el diumenge tornaran a pujar, ja que amb més estones de sol l’ambient serà més calorós. L’ascens serà molt marcat en les comarques valencianes, però estes temperatures inusuals i altes per l’època de l’any es registraran en tot el  territori valencià.

 

Seguirá el ambiente más fresco de lo normal con lluvias irregulares en la mitad norte este fin de semana

La pluja anirà a més a principis de setmana | Arxiu

 

Més inestabilitat la setmana que ve

La setmana que ve començarà més moguda que esta, amb l’arribada d’un oratge més complicat per una pertorbació que creuarà d’oest a est de la península. Això farà que les pluges siguen més destacables i extenses, arribant a qualsevol punt del territori. Començaran a caure les primeres gotes al matí del dilluns, però sobretot durant el migdia és quan seran més importants, i aguantaran, de moment, fins al final del dia, amb un nou descens de la temperatura amb ambient de tardor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.