Este cap de setmana més risc de pluges i temperatures anormals per a la tardor

Cap de setmana amb núvols, sobretot dissabte i amb més risc de pluja | Arxiu

 

El canvi d’oratge anunciat finalment ha acabat arribant este dijous al territori valencià. Els cels, des de primera hora del matí, s’han mantingut ben tapats en la majoria de comarques, encara que al llarg de la vesprada algunes clarianes començaven a traure el nas. Pels pròxims dies, els núvols no se n’aniran del tot, i fins i tot podran portar algunes pluges febles. Això sí, la refrescada d’este dijous té les hores comptades, ja que la temperatura tornarà a pujar, però els núvols ajudaran que l’ambient no siga tan calorós com dies anteriors.

 

Quant al divendres el temps es presentarà més solejat que este dijous. De fet, a mesura que avancen les hores, les nuvols s’aniran trencant deixant pas a un ambient amb més sol. A partir de mitja vesprada, arribaran núvols pel sud de tipus alt i mitjà, que deixaran el cel enteranyinat. De pluja no se n’espera este divendres de moment, encara que de cara al final del dia no es descarta que els núvols alts i mitjans puguen deixar algun arruixó poc destacable, que en alguns casos, fins i tot ni arriben a tocar terra.

 

La temperatura pujarà novament, després d’esta ràpida refrescada d’este dijous. En conjunt, els termòmetres tornaran a recuperar les temperatures que hi ha hagut estos dies anteriors, tot i que lleugerament quedaran una miqueta més frenades per la presència dels núvols. Segons els models, pujaran entre 2º i 4º, i fins i tot en les comarques interiors l’ascens puntualment serà per damunt  dels 6º. D’esta manera les màximes quedaran entre els 24º i 29º en general, quedant les més altes en sectors de València i Alacant.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Més risc de pluges durant el cap de setmana

La situació de sol i núvols es mantindrà durant el cap de setmana, fins i tot amb algunes pluges. De fet, el dissabte serà el dia més tapat dels dos, on el sol costarà més de vore. Els núvols seran abundants durant bona part de la jornadaen tot el  territori valencià. Esta major inestabilitat farà que el risc de pluges augmente també. De moment, es preveu que puguen caure alguns arruixons dispersos, que seran més probables durant la vesprada i el vespre. Això no voldrà dir que no puguen escapar-se algunes pluges ja durant el matí, encara que serien menys destacables. En tot cas, la pluja anirà acompanyada amb presència de fang.

 

De cara al diumenge, la situació tendirà a millorar, ja que els núvols aniran a menys. Durant el matí, o sobretot a primeres hores matinals, encara hi haurà alguns núvols baixos, però el sol acabarà imposant-se a partir de mig matí en les tres províncies. Ara bé, durant la segona mitat de la jornada, els núvols en zones de muntanya de l’interior guanyaran terreny i podran descarregaran alguns arruixons en l’interior de Castelló.

 

La temperatura al migdia del dissabte serà més baixa a causa dels núvols que seran molt abundants. Este descens sobretot es notarà en les zones interiors, amb una baixada dels termòmetres d’un parell de graus. Ara bé, el diumenge tornaran a pujar, ja que amb més estones de sol l’ambient serà més calorós. L’ascens serà molt marcat en les comarques valencianes, però estes temperatures inusuals i altes per l’època de l’any es registraran en tot el  territori valencià.

 

Seguirá el ambiente más fresco de lo normal con lluvias irregulares en la mitad norte este fin de semana

La pluja anirà a més a principis de setmana | Arxiu

 

Més inestabilitat la setmana que ve

La setmana que ve començarà més moguda que esta, amb l’arribada d’un oratge més complicat per una pertorbació que creuarà d’oest a est de la península. Això farà que les pluges siguen més destacables i extenses, arribant a qualsevol punt del territori. Començaran a caure les primeres gotes al matí del dilluns, però sobretot durant el migdia és quan seran més importants, i aguantaran, de moment, fins al final del dia, amb un nou descens de la temperatura amb ambient de tardor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.