Este cap de setmana més risc de pluges i temperatures anormals per a la tardor

Cap de setmana amb núvols, sobretot dissabte i amb més risc de pluja | Arxiu

 

El canvi d’oratge anunciat finalment ha acabat arribant este dijous al territori valencià. Els cels, des de primera hora del matí, s’han mantingut ben tapats en la majoria de comarques, encara que al llarg de la vesprada algunes clarianes començaven a traure el nas. Pels pròxims dies, els núvols no se n’aniran del tot, i fins i tot podran portar algunes pluges febles. Això sí, la refrescada d’este dijous té les hores comptades, ja que la temperatura tornarà a pujar, però els núvols ajudaran que l’ambient no siga tan calorós com dies anteriors.

 

Quant al divendres el temps es presentarà més solejat que este dijous. De fet, a mesura que avancen les hores, les nuvols s’aniran trencant deixant pas a un ambient amb més sol. A partir de mitja vesprada, arribaran núvols pel sud de tipus alt i mitjà, que deixaran el cel enteranyinat. De pluja no se n’espera este divendres de moment, encara que de cara al final del dia no es descarta que els núvols alts i mitjans puguen deixar algun arruixó poc destacable, que en alguns casos, fins i tot ni arriben a tocar terra.

 

La temperatura pujarà novament, després d’esta ràpida refrescada d’este dijous. En conjunt, els termòmetres tornaran a recuperar les temperatures que hi ha hagut estos dies anteriors, tot i que lleugerament quedaran una miqueta més frenades per la presència dels núvols. Segons els models, pujaran entre 2º i 4º, i fins i tot en les comarques interiors l’ascens puntualment serà per damunt  dels 6º. D’esta manera les màximes quedaran entre els 24º i 29º en general, quedant les més altes en sectors de València i Alacant.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Més risc de pluges durant el cap de setmana

La situació de sol i núvols es mantindrà durant el cap de setmana, fins i tot amb algunes pluges. De fet, el dissabte serà el dia més tapat dels dos, on el sol costarà més de vore. Els núvols seran abundants durant bona part de la jornadaen tot el  territori valencià. Esta major inestabilitat farà que el risc de pluges augmente també. De moment, es preveu que puguen caure alguns arruixons dispersos, que seran més probables durant la vesprada i el vespre. Això no voldrà dir que no puguen escapar-se algunes pluges ja durant el matí, encara que serien menys destacables. En tot cas, la pluja anirà acompanyada amb presència de fang.

 

De cara al diumenge, la situació tendirà a millorar, ja que els núvols aniran a menys. Durant el matí, o sobretot a primeres hores matinals, encara hi haurà alguns núvols baixos, però el sol acabarà imposant-se a partir de mig matí en les tres províncies. Ara bé, durant la segona mitat de la jornada, els núvols en zones de muntanya de l’interior guanyaran terreny i podran descarregaran alguns arruixons en l’interior de Castelló.

 

La temperatura al migdia del dissabte serà més baixa a causa dels núvols que seran molt abundants. Este descens sobretot es notarà en les zones interiors, amb una baixada dels termòmetres d’un parell de graus. Ara bé, el diumenge tornaran a pujar, ja que amb més estones de sol l’ambient serà més calorós. L’ascens serà molt marcat en les comarques valencianes, però estes temperatures inusuals i altes per l’època de l’any es registraran en tot el  territori valencià.

 

Seguirá el ambiente más fresco de lo normal con lluvias irregulares en la mitad norte este fin de semana

La pluja anirà a més a principis de setmana | Arxiu

 

Més inestabilitat la setmana que ve

La setmana que ve començarà més moguda que esta, amb l’arribada d’un oratge més complicat per una pertorbació que creuarà d’oest a est de la península. Això farà que les pluges siguen més destacables i extenses, arribant a qualsevol punt del territori. Començaran a caure les primeres gotes al matí del dilluns, però sobretot durant el migdia és quan seran més importants, i aguantaran, de moment, fins al final del dia, amb un nou descens de la temperatura amb ambient de tardor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.