8.2 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Calor ‘estiuenca’ este dimarts, amb màximes gens típiques de tardor

sol

Sol amb calor atípica este dimarts | PixaBay

Ja ho anunciàvem este passat diumenge, i és que esta setmana serà totalment atípica quant a les temperatures. Si fa uns dies parlàvem d’ambient hivernal, ara tocarà parlar d’ambient ‘quasi estiuenc’, amb unes màximes altíssimes per un mes de novembre.

 

Este dilluns ja s’ha notat l’ambient agradable i poc fred durant el migdia, amb una pujada dels termòmetres ben marcada on les màximes han arribat als 23º en molts sectors, com Castelló, València, Alacant, Xàbia o Sagunt. Però s’espera que este dimarts encara puge una mica més la temperatura.

 

En este sentit, les màximes podrien arribar fin als 24º o fins i tot als 25º, temperatures totalment atípiques i anormals per a finals de novembre. El vent de l’oest i una massa d’aire càlida seran els ingredients principals per a què tinguen lloc estos valors exageradament alts, que permetran anar amb màniga curta al migdia.

 

Temperatura màxima prevista este dimarts

Temperatura màxima prevista este dimarts | aemet

Les mínimes també es mantindran altes, amb tots els termòmetres del territori per damunt dels 0º. Les més baixes quedaran en l’interior, on no baixaran dels 3º o 4º. A pesar de tot, l’ambient serà fred durant la matinada i primeres hores del matí a diferència de la calor que farà al migdia.

 

Seguix el sol…

L’oratge ens acompanyarà una jornada més, amb bonança i tranquil·litat atmosfèrica. El sol predominarà en tot el territori valencià, encara que hi haurà alguns núvols alts i prims. De cara al final de la jornada, podrien arribar alguns núvols més grans i durant la nit o matinada del dimarts deixar alguna gota a l’extrem oest valencià.

 

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

…i seguirà la calor?

Mirant més enllà, la temperatura seguirà marcant els dies. Després d’un dilluns i dimarts càlids, dimecres la temperatura baixarà retornant a valors una poc més freds. Ara bé, a d’eixe dia tornaran a pujar els termòmetres fins a finals de setmana, on podrien arribar canvis significatius, amb un retorn de l’hivern.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Troben el cos de la xiqueta valenciana desapareguda després del naufragi a Indonèsia

Les autoritats confirmen que es tracta de la menor de 12 anys de la família valenciana el vaixell de la qual es va afonar prop del Parc Nacional de Komodo

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.