7.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El 98,32% de l’alumnat de la Comunitat Valenciana supera les Proves d’Accés a la Universitat

La nota mitjana del curs se situa en un 6,74 i una alumna de l’IES Francesc Gil de Canals obté la millor qualificació, amb un 9,87

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El 98,32 per cent de l’alumnat valencià que s’ha presentat a la convocatòria ordinària de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) a la Comunitat Valenciana ha superat els exàmens. En total, dels 24.148 alumnes i alumnes, han resultat aptes 23.742, amb el que se supera lleugerament el percentatge d’aprovats de l’any anterior que es va situar en un 98,24%.

La nota mitjana de l’alumnat de la Comunitat se situa en un 6,74 sobre 10 (fase obligatòria) enfront del 6,78 del curs passat. La nota mitjana ha sigut similar en dones (6,75) i en homes (6,73), segons ha indicat la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació en un comunicat.

Quant als resultats per universitats, la nota mitjana més alta ha sigut de 6,87 a la Universitat Miguel Hernández d’Elx, seguida de la Universitat de València (6,75); Universitat Jaume I (6,72); Universitat d’Alacant (6,69) i la Universitat Politècnica de València (6,68).

Respecte als percentatges d’aprovats, encapçala la llista la Universitat de València (98,91%); seguida per la Universitat Jaume I (98,58%), Universitat Politènica de València (98,37%), Universitat Miguel Hernández (98,23%) i la Universitat d’Alacant (97,50%).

A la convocatòria ordinària de les PAU del mes de juny s’han presentat un total de 24.148 alumnes, dels quals 6.967 corresponen a la Universitat de València, 6.074 a la Politècnica de València, 4.213 a les Miguel Hernández, 4.111 a la Universitat d’Alacant i 2.783 a la Jaume I de Castelló.

La millor nota de la Comunitat Valenciana en la fase obligatòria de les PAU (sobre 10 punts) ha sigut per a una alumna de l’IES Francesc Gil de Canals que va realitzar la prova a la Universitat Politècnica de València i ha obtingut un 9,87.

Per universitats, la millor nota de la fase obligatòria de les PAU a la Universitat Miguel Hernández d’Elx correspon a un alumne de l’IES Gabriel Miró amb un 9,82. En la Jaume I la millor nota és per a una alumna de l’IES Miralcamp que ha obtingut un 9,81. En la Universitat d’Alacant la nota més alta ha sigut d’una alumna de l’IES Miguel Hernández que ha aconseguit un 9,81 i finalment el millor resultat a la Universitat de València ha sigut per a un alumne de l’IES Miguel Ballesteros Viana d’Utiel amb un 9,80.

RESULTATS PER CENTRES

Després de conèixer-se les notes de les Proves d’Accés a la Universitat, els centres corresponents a cada universitat que han obtingut la millor nota són el Seminari Diocesà d’Oriola amb una nota mitjana de 8,683 a la UMH; el Centre Palma de Paterna, amb 7,813, en la UV; Las Esclavas de María de València, amb 7,756, a la UPV; i la Sagrada Família d’Elda, amb 7,644, a la UA. En tots estos centres han resultat aptes tots els estudiants que es presentaven a les proves.

Des del divendres tot l’alumnat pot consultar les notes en la web https://appweb1.edu.gva.es/paseu/login.sec

REVISIÓ I CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA

Els alumnes podran sol·licitar la revisió dels exàmens els dies 17, 18 i 19 de juny fins a les 14.00 hores. Per la seua banda, la Comissió gestora realitzarà la resolució de les correccions el 21 de juny.

El període per a sol·licitar veure els exàmens serà el 25 i 26 de juny a la província de Valencia i Castelló i el 26 i 27 de juny a la província d’Alacant.

Últimes notícies

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que elimina el llenguatge inclusiu

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que suprimix el llenguatge inclusiu i reordena diverses comissions. El canvi es va aprovar amb PP i Vox i l'oposició va anunciar recurs davant el Constitucional.

Cauen dos grups de tràfic de drogues amb punts de venda a Benetússer i Catarroja

La Guàrdia Civil ha detingut a 13 persones i ha desarticulat dos organitzacions que venien haixixs i cocaïna a Benetússer i Catarroja. Tres capitostos han ingressat a la presó preventiva.

Un sensor convertix en fluorescent les begudes adulterades amb escopolamina en menys de cinc minuts

Un equip de la UPV ha desenrotllat un sensor que detecta escopolamina en begudes en menys de cinc minuts i les torna fluorescents. La solució és sensible, fàcil d'usar i ja està patentada.

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense dels pagaments en efectiu entre 2017 i 2024 conclou que no va haver-hi finançament irregular. Assenyala gastos cridaners vinculats a la Secretaria d'Organització quan la dirigia José Luis Ábalos.

La Comunitat encara la Nit de cap d’any amb temps estable, màximes a l’alça i gelades febles

Estabilitat després de les pluges, amb lleugera pujada de les màximes i gelades a l'interior. Demà baixaran les màximes i no es descarten ruixats en el nord d'Alacant.

Un sensor convertix en fluorescents les begudes alterades amb escopolamina en menys de cinc minuts

La UPV lidera un sensor que delata la escopolamina en begudes en generar una llum fluorescent proporcional a la quantitat. És ràpid, sensible i fàcil d'usar.

Mor una de les sis persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Crevillent

Una dona de 25 anys, rescatada d'un incendi en un pis de Crevillent, ha mort després de ser traslladada a l'Hospital del Vinalopó. Un altre afectat va ser ingressat per inhalació de fum amb pronòstic reservat.

Investiguen la mort d’un anglés de 29 anys per arma de foc en una vivenda d’Orihuela-Costa

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'un anglés de 29 anys trobat amb ferides de bala en una vivenda de Campoamor, en Orihuela-Costa. El jutjat ha decretat el secret de les actuacions i no han transcendit detencions ni el mòbil.