Dabiz Muñoz, premiat a Amsterdam com a millor xef de l’any

El cuiner espanyol Dabiz Muñoz, propietari de DiverXo, amb tres estreles Michelin, ha sigut guardonat este dimecres com el millor xef de l’any en la cinquena edició dels premis The Best Xef Awards 2021, celebrats de manera presencial a Amsterdam, després de la seua edició digital de l’any passat.

En una roda de premsa posterior al lliurament dels premis, Muñoz ha destacat que el moment actual “és dur a causa de la pandèmia” per als cuiners de tot el món, i ha subratllat que este tipus de guardons “ajuden als restaurants, però també a la gent del país” dels cuiners que es troben en la llista dels 100 millors xefs de l’any, entre els quals hi ha 13 espanyols.

“El mateix va per a mi, Madrid, que em sembla una de les ciutats més emocionants del món en l’actualitat per a la gastronomia”, va assenyalar Muñoz, que creu que este premi ajudarà també a la capital espanyola a “continuar creixent”.

Per al xef, que ha recollit la distinció en una gala celebrada a Amsterdam, és «un somni fet realitat que reconeix molts anys de creativitat, dedicació, passió i treball dur».

«Obtindre el número u en The Best Xef Awards és la major alegria. Un orgull i una responsabilitat increïbles. El meu equip i jo tenim clar que això és només el començament, i el millor està per arribar. No hi ha límits a la vista», promet el cap de Diverxo (Madrid), amb tres estreles Michelin».

Este reconeixement agafa a Muñoz en un moment pletòric, perquè enguany ha rebut el Premi a la Innovació per part de la llista francesa ‘La Lliste’ i el seu rostre va aparéixer en els quioscos perquè va ser portada de l’edició espanyola de la revista ‘Forbes’, que li ha assenyalat com un dels 100 espanyols més creatius en el món dels negocis.

El març passat, Muñoz va repassar a Sant Sebastià el cúmul d’incidències que ha aconseguit superar d’una forma “disruptiva” des que es va declarar la pandèmia de coronavirus i que li han portat a “renovar els seus vots” amb el seu restaurant madrileny. No va poder fer el mateix amb el seu local de Londres, StreetXo, que es va veure obligat a tancar de manera definitiva el mes de desembre passat, cinc anys després de la seua inauguració.

 

Altres xefs premiats

 

El xef Björn Frantzén, de Suècia, ha quedat com el segon millor cuiner en la llista dels 100 seleccionats, però també s’ha emportat el guardó Votat per tots els xefs, mentre que el cuiner basc Andoni Luis Aduriz, del restaurant Mugaritz, ocupa la tercera posició en la mateixa llista.

L’espanyol Joan Roca ha rebut el Premi Ciència i, en recollir el premi, ha destacat que el seu equip “està fortament compromés amb la ciència i la sostenibilitat”. Roca ha insistit també que este tipus de premis “beneficien més al país que al xef” perquè els cuiners representen “una estructura, uns productes, uns productors, i això acaba beneficiant més al territori, que al propi xef”, i ha recordat que els cuiners acaben reforçant el turisme i el treball dels productors locals.

El xef italià Alfonso Iaccarino ha sigut premiat com a Llegenda de la gastronomia, i, durant la recollida del premi, ha recordat els seus “quasi 50 anys de treball dur” en els quals “va posar tota la seua atenció en la qualitat del menjar” per a fer els seus plats mediterranis.

El guardó de jove estrela emergent ha sigut per a la xef Fatmata Binta, de Sierra Leone, pel seu projecte Fulani Kitchen, i ha explicat que ella aprofita “tot el que creix al nostre voltant” per a elaborar els seus plats, per la qual cosa dedica tot el seu temps “als ingredients i a mantindre una relació amb els agricultors de la regió”.

El premi a la millor pizza el va rebre el xef italià Franco Pepe, mentre que el guardó artístic se’l va emportar Vicky Lau, cap de cuina del restaurant Tate a Hong Kong, que compta amb dos estreles Michelin.

 

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.