ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)
El president la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha presidit a Madrid l’esdeveniment ‘Costa Blanca Wine Experience’, una cita gastronòmica que s’engloba en l’estratègia de difusió que l’organisme autònom de la institució provincial ha desplegat en la Fira Internacional del Turisme (Fitur) per a promocionar el “potencial” i la “varietat” dels seus brous i gastronomia.
De la mà del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Vins d’Alacant (DOP Alacant) i la Ruta del Vi, el Patronat Provincial de Turisme Costa Blanca ha organitzat este dimarts este acte en l’espai Kitchen Club, amb la presència de més de 200 persones, entre mitjans de comunicació nacionals i provincials, prescriptores de destinació i representants del sector turístic i hostaler, així com responsables institucionals.
Entre ells, han estat el president de la Generalitat, Carlos Mazón; el director del Patronat, José Mancebo; el president de la DOP Alacant, José Juan Reus, i la presidenta de la Ruta del Vi d’Alacant, María Miñano, ha indicat la Diputació en un comunicat.
En esta experiència s’ha servit una degustació de vins procedents de 13 cellers alacantins, a més de plats i receptes típiques de la província.
En concret, els cellers que han participat en esta proposta han sigut Arráez, Bocopa, Finca Collado, Murviedro, MG Wines, Volver, Vinos Algueña, Fuego Lento, Santa Catalina del Mañán, Heretat de Cesilia, Teulada, Xaló i Masos.
Per a acompanyar als vins, el Patronat Costa Blanca ha disposat una degustació de productes i plats típics de la província, elaborats pel xef de Restaurant el Maestral: embotits alacantins amb regañás d’oli; coca amb ‘tonyina’; tosta de nespres caramelitzats amb burrata, nous i créixens; broqueta de polp, ‘patatini’ i allioli en ‘salmorreta’; tartar de tomàquet i amanides; pericana d’Alcoi; aladrocs marinats en cítrics i all blanc de xufa; ‘esgarrat’; llagostí de Santa Pola amb escuma de salsa rosa; brou amb pilotes i una varietat de fregits.
Per a postres, s’ha servit una ‘mousse’ de torró amb tonya, ‘panna cotta’ d’orxata, coca amb xocolata i diversos bunyols de carabassa.
“ELEMENTS IDENTIFICATIUS”
Pérez ha assenyalat durant l’esdeveniment que la gastronomia “és un dels elements més identificatius de la província i una de les raons per les quals moltes persones trien cada any venir a la Costa Blanca”.
“Alacant s’ha guanyat a pols posicionar-se com una de les províncies espanyoles on millor es menja i amb vins d’inigualable qualitat, amb diverses varietats, textures i intensitats, uns brous que any rere any atresoren reconeixements i distincions nacionals i internacionals”, ha agregat.



