Gaudir, Celler de Ca Roca, Diverxo i Etxeberri, ‘Top of the Tops’ de la Guia Macarfi

Gaudir, el Celler de Ca Roca, Diverxo i Rostidor Etxeberri han sigut distingits com ‘Top of the Tops‘ de la Guia Macarfi, un reconeixement que destaca als restaurants que han encapçalat les classificacions de la guia durant tres edicions consecutives. La distinció premia la consistència i el lideratge sostingut d’estos projectes en l’escena gastronòmica, subratllant la seua capacitat per a mantindre’s en el cim any rere any.

La guia ha celebrat la seua XI Gala i ha fet lliurament del ‘Rookie de l’Any’ a la millor obertura de 2025, que ha recaigut en Restaurant Fontané, a Sant Julià de Ramis (Girona). El local s’ha imposat per davant de Restaurant Itzuli, a Sant Sebastià, i Ancestral, a Madrid, una terna que evidencia l’empenyiment dels nous projectes i el dinamisme de la cuina d’autor en diferents places del país.

Rookie de l’Any i líders autonòmics

A més, s’han entregat els reconeixements ‘Top 10/15‘ per comunitats autònomes, que destaquen als restaurants millor valorats en cada territori on és present la guia. Entre els premiats figuren Cuina Germans Torres a Catalunya, Des de 1911 a Madrid, Azurmendi al País Basc, El Portal de Echaurren a La Rioja i Ricard Camarena Restaurant en la Comunitat Valenciana. Este repartiment territorial mostra una fotografia àmplia del nivell culinari i facilita al lector referencies de primer orde en cada zona.

En la relació d’establiments que han encapçalat les seues respectives llistes apareixen també Bardal a Andalusia, Pèrgola de Amós a Cantàbria, Casa Marcial a Astúries, Culler de Pau a Galícia, Rostidor Galino Pueyo a Aragó, Molino de Urdániz a Navarra, Cabanya Buenavista a la Regió de Múrcia, Iván Cerdeño a Castella-la Manxa, Lera a Castella i Lleó i Atri a Extremadura. El conjunt confirma la diversitat d’estils, productes i enfocaments que conviuen en l’alta cuina espanyola.

Com s’elabora la guia

Creada en 2015 per Manuel Carreras com un projecte centrat en assenyalar els restaurants més interessants de Barcelona, la Guia Macarfi ha evolucionat fins a cobrir per primera vegada tota l’Espanya peninsular. Segons ha avançat la pròpia organització, continuarà creixent per a incloure totes les illes en 2027, un pas que ampliarà el seu abast i representativitat nacional.

El funcionament de la guia es basa en una valoració col·lectiva que analitza i puntua prop de 5.000 restaurants a partir de les crítiques de més de 2.000 gastrònoms locals, denominats ambaixadors. Este sistema permet sumar mirades diverses i coneixement de proximitat, i s’orienta a reflectir l’experiència real del comensal amb criteris comparables en diferents destins.

Carreras ha assenyalat que l’edició en paper arreplega els Top 100 o Top 50 de cada comunitat autònoma en funció de la seua densitat de població, i incorpora a més els Top 25 de cada província per a acostar les recomanacions al lector. Al costat del rànquing general, la ‘Selecció Macarfi‘ agrupa restaurants rellevants que potser no figuren en els primers llocs i els classifica per tipus de cuina, decoració, servici, joies per descobrir i ‘Most Popular’, facilitant la busca segons l’interés de cada usuari.

Últimes notícies

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.