Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, el popular Pablo Ruz, ha qüestionat este dijous la visita del president del Govern, Pedro Sánchez, a la seu de l’empresa aeroespacial il·licitana PLD Space, ubicada al Parc Empresarial de la pedania de Torrellano, i l’ha qualificada de ‘un poc estranya’, perquè considera que el dirigent socialista ha anat a la ciutat ‘a amagar-se’.

Ruz ha llançat estes crítiques durant la inauguració del VIII Congrés Nacional de l’Aigua, on ha intervingut amb un breu discurs davant el president de la Generalitat, el també popular Juanfran Pérez Llorca. Davant els assistents, l’alcalde ha aprofitat per a referir-se a la visita que Sánchez ha fet el dia anterior a les instal·lacions de PLD Space.

Segons ha relatat, ‘en estos dies de visites un poc estranyes, on alguns han vingut a amagar-se a Elx’, en clara referència a Pedro Sánchez, la ciutat ha rebut responsables polítics amb motivacions molt diferents. Amb esta frase, Ruz ha volgut remarcar el seu desacord amb la manera en què el president del Govern ha planificat l’acte a la companyia aeroespacial.

En canvi, l’alcalde ha traçat un contrast entre esta visita i la del president de la Generalitat. De Juanfran Pérez Llorca ha destacat que arriba a Elx per a donar explicacions sobre una ‘inversió complitda’ i per a fer-ho de manera oberta davant els sectors afectats.

Compromís amb els regants il·licitans

Ruz s’ha dirigit al cap del Consell per a subratllar el paper dels regants del municipi, que continuen patint la falta de recursos hídrics. ‘Tu vens a compartir amb els regants, que no tenen aigua, senya essencial del futur, i a comprometre’t’, li ha dit, remarcant així la importància de la gestió de l’aigua per al desenvolupament econòmic i agrícola de la zona.

L’alcalde ha volgut traslladar que la presència del president de la Generalitat al congrés respon, segons la seua opinió, a la necessitat d’atendre les reivindicacions dels sectors productius que depenen de l’aigua. En este context, ha vinculat la ‘inversió complitda’ amb les expectatives de futur dels regants i del conjunt d’Elx.

Crítiques implícites al PSOE

En la part final de la seua intervenció, Ruz ha volgut diferenciar l’estil de govern del Consell del que, segons ell, practica el Partit Socialista. Ha agraït al president autonòmic la seua ‘convicció, alegria i no opacitat i enuig permanent’, unes qualitats que ha presentat com a contraposades a l’actitud ‘que és el que alguns pareix que és el que reivindiquen’, en una referència implícita als socialistes.

Amb estes paraules, l’alcalde d’Elx ha tancat el seu missatge insistint en la idea que la política valenciana ha d’oferir transparència, diàleg i compromís amb problemes concrets com la falta d’aigua. A la vegada, ha mantingut la seua crítica a la visita de Pedro Sánchez a PLD Space, que ha situat en el marc d’uns moviments polítics que considera ‘estranys’ i allunyats de les necessitats quotidianes dels veïns d’Elx i dels regants.

Últimes notícies

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.