17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana suma 62 ofegaments dels 441 a Espanya fins a novembre

Tretze persones han mort ofegades al novembre a Espanya, la qual cosa eleva a 441 les defuncions per ofegament en el que va de 2025, 62 d’ells en la Comunitat Valenciana. Amb estes xifres, un 2025 ‘tràgic’ es convertirà al tancament de l’any en el segon amb més ofegaments de l’última dècada, només per darrere de 2024, si desembre confirma la tendència prevista.

Les dades procedixen de l’Informe Nacional d’Ofegaments (INA) que la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme elabora des de 2015. Encara que novembre de 2025 figura entre els mesos amb menor mortalitat, el balanç global és especialment preocupant: mancant un mes per a tancar l’exercici, ja és el tercer any amb més morts per esta causa des de 2015 i s’espera que supere a 2017, que va acabar amb 443, quedant per darrere de 2024, amb 464.

Repartiment i perfils

Al novembre, set de les tretze víctimes van perdre la vida a Canàries i tres a Galícia; Andalusia, Astúries i Aragó van registrar una defunció cada una. La xifra confirma que el risc persistix més enllà de l’estiu: fins i tot en un mes de menor activitat aquàtica, els incidents continuen i es concentren en territoris costaners.

Onze dels morts eren hòmens i dos dones. La platja va ser l’escenari principal, amb huit víctimes; va haver-hi un cas en un riu i quatre en altres espais. Per nacionalitat, huit eren espanyols, tres europeus, una persona asiàtica i d’una altra es desconeix l’origen.

En l’acumulat de l’any, Andalusia encapçala la llista amb 74 morts en espais aquàtics, seguida per Canàries (67) i la Comunitat Valenciana (62). A continuació se situen Catalunya (50) i Galícia (47), mentres que Castella i Lleó suma 31 i Balears 26. País Basc registra 14, Castella-la Manxa 13 i la Regió de Múrcia 12; a Cantàbria i Astúries han mort 11 persones en cada cas.

Entre els territoris amb menys morts per ofegament fins a novembre figuren Aragó (6), la Comunitat de Madrid (5), Navarra i La Rioja (4 en cada una), Extremadura (3) i Melilla (1). A Ceuta no s’ha comptabilitzat cap defunció durant el bany.

En total, la majoria de les víctimes són hòmens: 362 enfront de 79 dones. La platja concentra el major nombre de morts (225), seguida de rius (80) i piscines (48). A més, 186 persones van perdre la vida en llocs on no havia d’haver-hi socorrista en eixe moment, ja fora per falta de servici actiu o per la naturalesa de l’espai, la qual cosa implica temps de resposta més llargs i menys capacitat de rescat immediat.

El perfil més freqüent és el d’un home espanyol major de 45 anys que perd la vida en una platja sense vigilància de vigilància de socorrista. Esta combinació d’edat, sexe i absència de supervisió reforça el pes de la seguretat en l’entorn costaner i ajuda a explicar per què tants casos ocorren fora de servici de salvament.

Últimes notícies

Mata a punyalades a la seua parella de 29 anys i després es penja en una vivenda d’Alacant

El crim ha ocorregut a Carolines Altes, on el cunyat ha trobat els cossos després de sentir crits. La parella estava en procés de separació i no hi havia denúncies prèvies.

Pérez Llorca anunciarà este dimecres la composició del nou Consell valencià

Juanfran Pérez Llorca anunciarà al migdia en el Palau la composició de la seua Consell, un dia després de prometre el càrrec. Va ser elegit amb els vots de PP i Vox i ha demanat perdó a les víctimes de la dana.

Víctimes de la DANA vine insuficients les disculpes de Pérez Llorca i exigixen cessaments i responsabilitats

Dos associacions de víctimes del 29-O consideren insuficients les disculpes del nou president i reclamen cessaments, renúncies i la fi de privilegis. També rebutgen l'assignació extra vinculada al nou càrrec de Carlos Mazón en Les Corts.

La Diputació de València executa 180 milions per a la reconstrucció per la DANA i estudia una macroborsa de tècnics

La Diputació de València ha executat 180 milions del pressupost de reconstrucció per la DANA i estudia crear una macroborsa de tècnics per a fer costat als ajuntaments.

Marcelino avisa: serà molt difícil i dependrà de la motivació

El tècnic del Vila-real va advertir que el dol coper a partit únic en Lebrija exigirà adaptació al camp i màxima motivació. Va prioritzar l'eficàcia sobre la lluentor.

Sarabia: la Copa il·lusiona i l’Elx va per ella

Eder Sarabia va remarcar que la Copa del Rei és una prioritat per a l'Elx i que presentarà un onze de garanties. El dol davant el Quintanar del Rey arriba després d'una ratxa de lliga negativa.

Quintanar del Rey es vist de gala per a intentar sorprendre l’Elx

Quintanar del Rey rep a l'Elx este dimecres en Sant Marcos en una nit històrica de Copa. El dol arriba amb l'equip local en ratxa i l'Elx necessitat de reacció.

Un Champions visita Lebrija: l’Antonià vol estar a l’altura davant el Vila-real

L'arribada del Vila-real, tercer en LaLiga i en Champions, convertix l'eliminatòria en un esdeveniment en Lebrija. L'Antonià busca competir en un Municipal que apunta a ple després d'eliminar al Castelló.