L’AVL firmarà un conveni amb el Congrés per a la difusió del valencià

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua firmarà dimecres que ve en la seua seu de València un conveni de col·laboració amb el Congrés dels Diputats destinat a la formació, el coneixement i la difusió del valencià. L’acord fixarà un marc estable per a impulsar projectes que acosten la llengua a la ciutadania i a l’activitat parlamentària, reforçant la seua presència en àmbits institucionals.

L’acte de firma serà a les 12.30 hores en el claustre de San Miguel dels Reis i comptarà amb l’assistència de les presidentes de les dos institucions, Verònica Cantó per part de l’AVL i Francina Armengol en representació del Congrés. L’elecció d’este escenari subratllarà el caràcter institucional del compromís i l’objectiu de projectar el valencià més enllà de l’àmbit acadèmic.

Un impuls institucional al valencià

El conveni estarà orientat a tres eixos anunciats per l’entitat: formació, coneixement i difusió del valencià. Estos objectius es concretaran en accions coherents amb eixa finalitat, com a activitats formatives, elaboració de recursos i col·laboracions que faciliten l’ús correcte i accessible de la llengua en la comunicació pública i en el treball diari de la Cambra.

Amb esta aliança es reforçarà la presència del valencià en una de les principals institucions de l’Estat, la qual cosa contribuirà a visibilitzar-lo com a llengua d’ús institucional i a generar més oportunitats perquè professionals i ciutadania disposen de materials i pautes de referència. La cooperació entre l’AVL i el Congrés també facilitarà que el coneixement normatiu i els criteris d’ús es compartisquen de forma ordenada i accessible.

La firma arribarà una setmana després de l’elecció de Juanfran Pérez Llorca com a nou president de la Generalitat, després d’un debat d’investidura en el qual Vox, que finalment va donar suport a la seua candidatura, va tornar a exigir una retallada del 50% del pressupost que rep l’AVL. En eixe context, l’acord posarà el focus en la utilitat pública del treball de la Acadèmia i en la col·laboració institucional com a via per a impulsar la normalització i la difusió del valencià.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.