Vox ha registrat en Les Corts Valencianes una iniciativa perquè el Govern d’Espanya i la Unió Europea suspenquen el Tractat d’Amistat i els acords de cooperació amb el Marroc si este país no reconeix explícitament la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla.
El síndic de Vox, José María Llanos, ha explicat que la proposta s’ha aprovat este dilluns en el Comitè Executiu Nacional del partit. Segons ha detallat, Vox la presentarà també en les Corts Generals, en la resta de parlaments autonòmics i en ajuntaments.
Llanos ha assenyalat que la iniciativa acordada inclou una petició per a aplicar l’article 102 de la Constitució Espanyola. Amb això, Vox vol que es jutge el president del Govern, Pedro Sánchez, davant la Sala de lo Penal del Tribunal Suprem per un presumpte delicte de traïció a Espanya. Argumenta que Sánchez ha mostrat aliances amb el Govern del Marroc, encara que este punt no figura literalment en el document registrat en Les Corts.
Crítiques de Vox a la gestió de Ceuta
El portaveu de Vox ha posat com a exemple la situació a Ceuta. Ha afirmat que en la ciutat autònoma ‘hi ha més de 60 mesquites i sales d’oració, en les quals s’està cridant a l’annexió dels espanyols i està sent permés pel Govern d’Espanya, el que convertix Sánchez en còmplice i cooperador’.
Llanos ha reproduït també les paraules del president de Vox, Santiago Abascal, sobre els últims incidents a Ceuta. ‘El que s’ha produït en Ceuta, tal com deia el nostre president este dilluns, no és una invasió migratòria, és una invasió perpetrada i dirigida des del territori del Marroc cap al nostre país’, ha manifestat.
En coherència amb este relat, la iniciativa registrada demana reafirmar ‘la sobirania espanyola sobre Ceuta, Melilla’ i altres territoris assenyalats per Vox. També proposa rebutjar qualsevol pretensió del Marroc sobre estos enclavaments i exigir que reconega de manera oficial la sobirania espanyola sobre estos territoris.
Exigències sobre retorns i expulsions
El text planteja, a més, la suspensió del Tractat d’Amistat amb el Marroc i la revisió de totes les relacions bilaterals amb este país. En este marc, Vox demana obligar el Marroc a ‘acceptar, sense excepció ni excusa formal ni material, tots els retorns, devolucions i expulsions del territori espanyol de qualsevol persona de nacionalitat marroquina, major o menor d’edat’.
Per a Llanos, ‘la situació en la qual ens trobem s’ha de revertir ja, s’ha d’alçar un mur, no una tanca de riure’. Ha defensat que s’ha de ‘defendre els ceutins’ que, segons ell, estan sent ‘acostats, perseguits i violentats’ i ‘no poden eixir de les seues cases’ ni recuperar la normalitat.
El dirigent de Vox ha descrit l’entrada massiva de persones a Ceuta com ‘una croqueta: l’embolcall van ser 100.000 persones i en el centre hi havia més de 15.000 delinqüents condemnats i delinqüents reincidents‘ per ‘agressions, saquejos, violència i violacions, i també terroristes’, que ‘són els que s’han quedat en el nostre territori’. Estes afirmacions formen part del relat polític de Vox i no consten en el document registrat.
Inici de curs polític i agenda de Vox al Consell
D’altra banda, preguntat pel nou curs polític en la Comunitat Valenciana, Llanos ha recordat compromisos assumits en el pacte de pressupostos amb el PP. En concret, ha reclamat que es pose en marxa ‘l’Oficina d’Arrelament i Retorn per a fomentar el retorn dels immigrants il·legals als seus països d’origen’.
El síndic ha apostat igualment per l’aprovació de la Llei de cooperació administrativa. Segons ha dit, esta norma ‘permetrà lluitar contra l’empadronament irregular i els fraus en el padró’, entre altres qüestions, i forma part de l’agenda de Vox en el Govern valencià.







