13.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior investigada en la causa penal sobre la gestió de la DANA a València, ha respost a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, afirmant que el 29-O va estar al peu del canó i que unes altres no poden dir el mateix.

La rèplica s’ha produït en un missatge en X després de la compareixença de Bernabé en la comissió del Senat sobre la DANA. En eixa intervenció, Bernabé ha sostingut: ‘La primera obligació de qualsevol política és estar alerta. El que em permet dormir a les nits és que ho vaig estar des del primer minut i vaig fer tot el que vaig poder. Però tot es va fer tard i això va fer que tot es fera malament’.

Pradas s’ha referit a eixes paraules per a recalcar que, al seu juí, la principal obligació d’un polític és exercir el càrrec i les seues responsabilitats. Ha assegurat que, el dia de les riuades i barrancadas que van arrasar part de València i van deixar 230 víctimes mortals, va estar al peu del canó des del minut un.

Encreuament polític per la gestió de la DANA

En el seu missatge, ha detallat la seua activitat per franges horàries amb l’objectiu d’acreditar presència continuada en els diferents nivells de l’emergència: ‘En el CCE i 112 al matí, chopándome en el territori amb alcaldes i bombers al migdia, i participant en el Cecopi presencialment com a codirectora institucional a la vesprada-nit. Unes altres no poden dir el mateix’. Amb esta enumeració, ha subratllat que va combinar tasques de coordinació, seguiment sobre el terreny i participació en l’òrgan de comandament, en línia amb l’assumpció de responsabilitats que reivindica.

L’encreuament de declaracions ha evidenciat el pols polític entorn dels temps de reacció i la coordinació durant la DANA. La crítica de Bernabé que tot es va fer tard ha sigut contestada per Pradas amb un relat de presència des del primer minut. La seua frase finals han apuntat a la disputa sobre qui va estar on i quan en una jornada crítica per a la gestió de l’emergència.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.