El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV-PSOE s’ha mostrat decebut després de la reunió amb el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El seu síndic en Les Corts, José Muñoz, ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox i ha denunciat que ‘els nostres pitjors temors s’han confirmat perquè tenim un president emmanillat pel seu partit i per l’extrema dreta de Vox’. La trobada, segons ha exposat, no ha oferit compromisos substantius per part del cap del Consell.

Muñoz ha explicat que els socialistes han portat a la taula 26 propostes i que cap ha sigut acceptada. Ha qualificat la cita de ‘poc productiva’ i ha indicat que l’únic compromís assumit pel president ha sigut la compareixença de víctimes en la comissió d’investigació de la dana en Les Corts. Per al PSPV, este gest no suplix l’absència d’acords en qüestions de fons.

PSPV reclama aïllar a Vox

El dirigent ha demanat establir un cordó sanitari entre les formacions que defenen la democràcia i els qui, al seu juí, ‘li la volen carregar’. Ha concretat que no es pot permetre que en els òrgans estatutaris se senten persones que estan en contra de les autonomies, del valencià i de les institucions d’autogovern. Ha advertit que és necessari actuar ara perquè, una vegada entren en les institucions, resulta ‘molt difícil tirar-los’, una dinàmica que ha assenyalat com a il·lustrativa del que ocorre en altres llocs.

Segons Muñoz, Pérez Llorca ha respost que està condicionat pel seu pacte d’investidura amb Vox i que no el trencarà per a arribar a acords amb altres forces. El síndic ha contraposat eixa posició amb la d’altres líders autonòmics del PP, com María Guardiola o Juanma Moreno, que estan tractant d’aïllar a l’extrema dreta en els seus territoris.

El PSPV també ha assenyalat una ‘anomalia institucional’ en la convocatòria: Diana Morant, secretària general del partit i la persona que pot assumir compromisos en el seu nom, no ha sigut convidada. Muñoz ha interpretat eixa absència com la mostra d’una cita ‘de cara a la galeria per a reforçar la imatge de president dialogant’.

Finançament i exigència a Mazón

A més del cordó sanitari, els socialistes han reclamat que el president exigisca l’acta de diputat al expresident de la Generalitat Carlos Mazón, això és, que renuncie al seu escó. En matèria de finançament, el PSPV ha demanat acceptar la proposta del Govern que aportaria 3.669 milions addicionals a la Comunitat i, a partir d’ací, negociar un fons d’anivellament i una quitació de deute major, oferint el seu suport en eixe procés. La resposta del president, ha assenyalat Muñoz, ha sigut que no es donen les condicions per a acceptar el plantejat.

Muñoz ha afegit que l’exigència d’acordar un cordó sanitari ‘no la pot complir perquè en eixa taula faltava -el president de Vox, Santiago- Abascal perquè poguera autoritzar els acords’. Ha sostingut a més que també faltava el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, a qui atribuïx l’oposició a la reforma del finançament proposat.

Com a balanç, el síndic ha conclòs que no s’ha acceptat cap de les propostes del seu grup, excepte la compareixença de víctimes en la comissió parlamentària de la dana. I ha resumit la seua sensació amb una fórmula irònica: ‘M’emporte un document de 99 propostes de reivindicació al Govern d’Espanya’.

Últimes notícies

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.