Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Ejemplo de shortcode con estilo
Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

Aemet ha activat per a este dimarts 8 de setembre l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, on s’esperen temperatures màximes de fins a 40 graus en diversos punts de l’interior pròxim a la costa.

Segons l’Agència Estatal de Meteorologia, l’avís taronja al litoral sud de València estarà vigent entre les 12.00 i les 20.00 hores, encara que els valors més alts es preveuen a les zones interiors, allunyades de la línia costanera.

A l’interior sud de la província de València, el nivell taronja per temperatures extremes s’ha establit entre les 13.00 i les 21.00 hores, franja en què es poden superar de manera generalitzada els 38 graus i arribar als 40 en els punts més càlids.

Avís groc per calor a València i Alacant

A més de l’avís taronja al sud de València, Aemet ha activat per a demà dimarts el nivell groc per calor, considerat de perill baix, al litoral nord de la província de València i a tot el litoral d’Alacant, on s’esperen màximes de fins a 36 graus, sobretot també a les zones interiors.

Per a hui dilluns, l’organisme meteorològic manté igualment l’avís groc per temperatures màximes al voltant dels 36 graus al litoral d’Alacant i al litoral i interior nord de la província de València, mentres que a l’interior sud de València les màximes previstes arriben als 38 graus.

Aemet considera que estos valors, encara que inferiors als 40 graus del sud valencià, poden incrementar el risc per calor, sobretot en hores centrals del dia i en zones urbanes, per la qual cosa recomana extremar la hidratació i evitar esforços innecessaris.

Pluja intensa i tempestes dimecres

Després de l’episodi de calor, Aemet ha establit per al dimecres 9 de setembre un nou avís taronja al litoral nord de la província d’Alacant per pluges intenses i tempestes.

En esta zona es preveuen acumulats de fins a 40 litres per metre quadrat en només una hora, fet que pot provocar problemes puntuals de drenatge en zones baixes i carrers, així com incidències en la circulació viària durant els xàfecs més intensos.

Les tempestes podran anar acompanyades de granís gran i ratxes de vent molt fortes associades als nuclis convectius més actius, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia.

Per al mateix dimecres, Aemet ha activat també l’avís groc al sud de la província de València i a l’interior i litoral sud d’Alacant per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i per tempestes, que igualment poden portar granís i ratxes de vent molt fortes.

Estos avisos impliquen un risc potencial en àrees urbanes i zones de barrancs, per la qual cosa es recomana seguir l’evolució de la previsió i atendre possibles indicacions de les autoritats locals davant canvis ràpids en la situació atmosfèrica.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.