Una quinzena d’agents qualificats dels Estats Units i el Canadà coneixen durant tres dies els atractius de la Costa Blanca, definida per la seua oferta de golf, gastronomia i activitats a l’aire lliure com una joia amagada d’Espanya. La visita forma part d’un showcase professional que posa el focus en experiències més enllà del sol i platja i busca posicionar el destí en el radar nord-americà.
Fora de Benidorm i dels circuits més massificats, l’agenda combina enclavaments com Altea i les rutes del vi a l’entorn de Villena amb museus, castells i plans de ritme pausat. L’objectiu és ensenyar un catàleg que permet viatjar tot l’any gràcies al clima i diversificar el tipus de viatge, des d’escapades culturals fins a estades actives en la naturalesa.
Mercat nord-americà en el punt de mira
El representant per a Espanya i Portugal de l’Associació Europea de Turisme (ETOA), Jorge Traver, ha resumit la meta de la trobada: ‘Volem col·locar la Costa Blanca en el mapa de les inquietuds i il·lusions viatgeres dels clients nord-americans perquè és un destí ple d’atractius i sorpreses grates, però que no es coneix tant com es deuria’. Després de l’acte de benvinguda al castell de Santa Bàrbara, ha destacat el potencial del segment ‘baby boom‘, amb molts jubilats o a punt de ser-ho i amb capacitat d’estalvi que trien Espanya ‘pel bon temps’ i per als qui ‘l’objectiu és posicionar a la Costa Blanca com una de les joies amagades perquè vulguen vindre’.
El format del viatge de familiarització, organitzat per primera vegada a Espanya per ETOA al costat del Patronat de Turisme Costa Blanca, pretén traduir-se en acords concrets amb turoperadors i agències. Este públic sol planificar amb antelació, busca comoditat i valora propostes de qualitat, la qual cosa afavorix estades més llargues i un gasto mig elevat, especialment en gastronomia, cultura i activitats guiades.
Golf i turisme experiencial
Entre els productes més demandats figuren el golf i les combinacions amb senderisme o rutes del vi amb maridatge, a més de recorreguts amb bici o a cavall; en el cas de la bicicleta, ‘si és elèctrica millor’. També hi ha interés en viatges de fi d’estudis i cursos per a jóvens a Alacant, la qual cosa obri una via acadèmica que complementa l’oci i ajuda a fidelizar a noves generacions de viatgers. ‘Tenim una amalgama de possibilitats que esperem que fructifiquen’, ha afegit el responsable de la ETOA en referència al Costa Blanca Showcase Travel, del 18 al 20 de febrer.
Les dades de demanda recolzen l’aposta. S’han registrat més de 211.000 busques de vols per a la ruta Nova York–Alacant i el destí ha rebut més de 57.000 visitants dels Estats Units, 42.000 d’ells a bord de creuers. A més, s’estima que el 66 per cent dels golfistes del món es concentra als Estats Units i el Canadà, un nínxol especialment rellevant per a la Costa Blanca com a destinació de golf. els Estats Units lidera, així mateix, l’origen dels estudiants no europeus de la Universitat d’Alacant i creix l’interés en segona residència i lloguer vacacional per part de compradors nord-americans. Esta trobada professional es configura com ‘una palanca estratègica per a la generació d’oportunitats comercials, la creació d’aliances internacionals i l’enfortiment del posicionament del destí a Amèrica del Nord’, ha destacat José Mancebo, director del Patronat Costa Blanca.



