València licita una nova rèplica de la Senyera per 185.000 euros

L’Ajuntament de València ha tret a licitació l’elaboració d’una nova rèplica de la Reial Senyera, amb un pressupost base de 185.000 euros IVA inclòs. L’objectiu és que l’ensenya puga continuar desfilant en la processó cívica del 9 d’Octubre sense comprometre la preservació de la peça actual, que encara el tram final cap al seu centenari en 2028.

Segons ha indicat el consistori, la nova bandera haurà de realitzar-se amb la major fidelitat a tots els seus elements, tant en els materials com en les tècniques de confecció. El plec de condicions arreplega indicacions de reproducció elaborades després d’acarar la informació disponible, amb la finalitat de determinar quines parts poden replicar-se amb garanties i mantindre l’aparença històrica davant el públic.

El regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, ha subratllat que ‘l’actual Senyera de l’Ajuntament de València complirà el seu centenari l’any 2028 i per això, l’Ajuntament ha licitat l’elaboració d’una nova rèplica: es tracta d’un nou facsímil, amb l’objectiu que la bandera puga desfilar pels carrers de la ciutat durant la processó cívica del 9 d’Octubre‘.

Què inclou l’encàrrec

Els treballs previstos consistixen en la realització d’una rèplica integral: la bandera pròpiament dita —amb brodats, cordons, borles i la esclavina, és a dir, la part tèxtil—, a més de la rèplica del baldric que permet portar-la durant els actes i la rèplica de l’asta. L’empresa adjudicatària haurà d’entregar el conjunt completament acabat i muntat, llest per a la seua participació en la processó cívica.

La col·locació de la rematada superior, reutilitzat de la bandera de 1545, serà realitzada per personal tècnic del Servici de Patrimoni Històric, que s’encarregarà de l’ajust final sobre el nou conjunt. Amb esta operació s’assegura la continuïtat simbòlica entre els elements històrics i el facsímil que assumirà l’ús cerimonial.

Com a antecedent, a l’abril de l’any passat el Servici de Patrimoni Històric i Artístic va adjudicar un contracte menor per a un estudi detallat de la Real Senyera de 1928 a l’empresa Global Geomàtica SL, per 2.976,60 euros (IVA inclòs) i un termini de dos mesos, amb la finalitat de conéixer detalladament els elements menys accessibles. L’estudi incloïa comparacions amb la Real Senyera antiga per a preparar la documentació tècnica de la licitació del nou facsímil.

Sobre este assumpte, l’edil de Compromís Gloria Tello ha afirmat que espera que ‘este siga l’últim anunci del govern de Català de contractar l’elaboració d’una nova rèplica de la Senyera, després d’haver-lo anunciat en diferents ocasions durant este mandat i tenint tot el treball d’investigació previ realitzat per part de l’últim govern de Compromís’. També ha lamentat: ‘Estos quasi tres anys perduts pel govern del PP no sols són mostra d’una falta de gestió evident, sinó que, cosa que és més greu, han posat en un risc afegit la Senyera, que ha hagut de processionar en un estat de conservació delicat’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.

20 anys de presó per a la mare que va matar al seu bebé després de donar a llum a la seua casa d’Alcoi

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a 20 anys de presó a una dona per assassinar al seu bebé nounat. La sentència va quedar ferma després d'un acord de conformitat.