Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L’Associació Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 considera ‘una burla’ el nomenament del regidor José Marí Olano com a representant de la ciutat de València en la Comissió Mixta per a la reconstrucció després del temporal, un òrgan impulsat pel Govern, la Generalitat i els ajuntaments afectats. Al seu juí, la designació xoca amb l’esperit de coordinació i participació que ha de guiar un procés de recuperació encara obert en barris i pedanies.

L’entitat subratlla que la coordinació interadministrativa és ‘una necessitat vital’, però advertix que només serà creïble si s’acompanya de responsabilitat, coherència, voluntat real de cooperació, transparència, criteris objectius i rendició de comptes. Sense estos pilars, sosté, les decisions poden percebre’s com a arbitràries i alimentar la desconfiança dels afectats.

Revocació i participació ciutadana

L’associació, amb el suport de l’Associació de Víctimes Mortals, recolza als Comités d’Emergència i Reconstrucció (CLER) i demana la revocació del nomenament, que qualifica de ‘una burla a la reconstrucció i a l’entitat metropolitana de l’Horta Sud’. ‘No es pot situar com a interlocutor en una comissió de reconstrucció a algú que ha qüestionat públicament la legitimitat de les associacions veïnals i la seua representativitat i que, com ha demostrat en les seues pròpies paraules, no creu en la participació ni en el diàleg’, afirma.

L’organització recorda que la reconstrucció no pot fer-se d’esquena als qui van retirar el fang de carrers i camins a la Torre, Castellar-l’Oliveral, Faitanar o Forn d’Alcedo, i denúncia que decisions així allunyen als afectats dels espais on es definiran prioritats i calendaris.

També sosté que, amb este moviment, l’alcaldessa Catalá ‘premia la supèrbia i castiga la participació ciutadana’. Reitera que no entén una reconstrucció que no siga participada, participativa i transparent, i rebutja les ‘escenificacions’ o fotografies per a fer política partidista. Avisa que nomenaments que representen el negacionismo climàtic o el menyspreu a la participació torpedinarien el funcionament de la comissió i els plans d’adaptació al territori.

L’associació incidix en què la reconstrucció ‘no és sol formigó’. Reclama prevenció, planificació i adaptació al canvi climàtic amb criteris tècnics i científics, així com respecte al patrimoni natural i al territori. Demana escoltar bombers, tècnics d’emergències, universitats, agricultors i veïnat, i que les ajudes i projectes s’articulen mitjançant convocatòries públiques amb criteris objectius, avaluades per tècnics independents i amb sistemes oberts de rendició de comptes per a evitar adjudicacions a dit.

‘De res servixen les paraules i els anuncis si després no es treballa seriosament’, conclou l’entitat, que defén la participació com a garantia de qualitat democràtica i d’eficàcia en les polítiques públiques.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.