Mastodon
28.5 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

11 famílies afectades per nous desnonaments

Dilluns passat, 17 de gener, el Sindicat de Barri de Carolines va aconseguir parar el desnonament de 3 famílies diferents de les seues respectives cases a un bloc de pisos al barri de Carolines. Ni dos setmanes després, aquest col·lectiu tornarà a lluitar perquè al voltant de 10 famílies no acaben perdent la seua casa al barri de Carolines i una dona amb dos fills no perda la casa a la qual viu a Colònia-Requena.

El primer desnonament està comunicat per al dia 24 al carrer Pelayo 17 al barri de Carolines. En aquest cas, un mínim de 2 famílies amb xiquets tenen ordre d’abandonar la seua llar ja per eixe dia, però hi ha un total de 10 famílies afectades en eixe edifici al ser el bloc de pisos propietat del banc roí, la SAREB. 

Aquesta entitat, que consta amb participació i finançament estatal, i de la qual el govern central ha anunciat recentment que es farà amb el seu control, continua deixant a famílies senceres sense sostre.

Això passa sense voler ni negociar un lloguer assequible amb les persones afectades, a pesar que les mateixes han expressat la seua voluntat de pagar un. Malgrat l’anunci governamental, i la suposada existència d’una moratòria als desnonaments fins finals de febrer, aquestes famílies veuen com volen fer-les fora del seu habitatge.

El segon desnonament està fixat per al dia 27 al carrer Topacio 5. Una dona amb dos fills de menys de 2 anys poden quedar-se al carrer a l’executar un gran propietari, Placerville S.L., un desnonament contra l’anterior inquilina, sense donar possibilitat a la veritablement afectada a negociar un lloguer social, la qual cosa ella vol.

A més, a pesar de trobar-se aquesta família en situació de vulnerabilitat, s’afegeix que els serveis socials no han respòs a aquest cas, doncs l’afectada no ha aconseguit que l’atenguen ni una vegada a pesar dels seus intents.

Davant d’aquests casos, el Sindicat de barri de Carolines es troba aquestes setmanes organitzant la difusió de cartells al carrer en contra dels desnonaments i les persones afectades han penjat pancartes als seus balcons denunciant la situació que pateixen.

El Sindicat de Barri de Carolines, continua així amb la tasca que es planteja com a objectiu: lluitar per un dret a l’habitatge real i defensar col·lectivament a les persones que poden quedar-se sense casa pel fet que aquest dret no existeix en la pràctica.

Denuncia el fet que, malgrat les paraules i promeses del govern, durant estos darrers mesos no han parat de comunicar-se avisos de desnonament a la ciutat d’Alacant i els seus voltants, sobretot d’habitatges propietat de grans tenedors, bancs i la SAREB.

Reivindica, alhora, que aquests habitatges afectats haurien de ser públics, ja que “l’Estat ha fet una gran inversió de cara a rescatar amb fons públics els actius immobiliaris d’aquesta índole després de la darrera crisi immobiliària, però la SAREB, en comptes de respondre a les necessitats socials de la població, respon a interessos privats que continuen fent que allò que hauria de ser un dret bàsic, siga un privilegi amb el qual s’enriqueix una minoria”.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.