Els veïns frenen el desnonament de tres famílies al barri de Carolines

Ahir no hi va haver desallotjament al carrer Elda del barri de Carolines. La comissió judicial ha anat amb el manyà per canviar el pany d’un habitatge ja entregat i aixecar acta dels immobles ocupats. La notícia del desnonament de tres famílies va congregar des de primera hora del matí veïns, sindicats i partits de l’oposició municipal que han celebrat que els residents afectats puguen romandre a casa seua.

Tot i això, la situació no s’ha resolt. Queda per davant negociar i des de l’oposició es demana la mediació de l’Ajuntament, ja que recorden que els llogaters han pagat en tot moment els lloguers.

Adrián Cervetto, portaveu del Sindicat del Barri de Carolines, hi ha anunciat que insistiran en la negociació per resoldre la situació que afecta tres famílies, algunes amb menors d’edat. Ha explicat que “els llogaters tenien un contracte de lloguer legal fins que la promotora propietària va fer fallida i va cedir la propietat a la SAREB. Des d’aquell moment no hi ha cap via de negociació directament amb ells.

Les notícies que han rebut els veïns és que han de buidar les cases i marxar”. Afegeix que les famílies se senten estafades en tot este procés. Van pagar el lloguer en tot moment fins que no van tenir on fer-ho, però “la seua intenció és pagar”.

Els grups de l’oposició coincideixen a criticar el paper de la Sareb, (la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària coneguda com a banc dolent), assenyalant que va ser creada amb fons públics per gestionar el gran nombre d’habitatges que van passar a titularitat bancària per la crisi de 2008; i que a parer seu actua amb interessos que titllen de mercantilistes i especulatius.

És inadmissible que “els bancs, amb la Sareb i els grans propietaris dels pisos estiguen mercadejant amb els drets dels ciutadans”, afirma Rafa Mas, regidor de Compromís a l’Ajuntament de la capital. Des del seu grup exigirà a l’Ajuntament al fet que active la taula de l’habitatge perquè siga mediador entre bancs propietaris i oferisca solucions socials de vivenda a la ciutadania”. Lamenta a més que el parc immobiliari a la ciutat, tot i ser el més gran d’Espanya, estiga paralitzat des del 2016 i no s’hagen construït habitatges públics des de fa tres anys.

Pedro Sánchez parlarà d’habitatge a Alacant dimecres

 

Precisament, esta setmana està prevista la visita del president del Govern Pedro Sánchez a Elx i a Alacant per abordar el tema de l’habitatge, segons ha avançat la Cadena SER. En primer lloc visitarà el barri il·licità de Sant Antón per conéixer de primera mà el pla de recuperació immobiliari emprés pel govern regional. Posteriorment, mantindrà una trobada amb joves a l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea, l’equip, amb què tractarà sobre qüestions referents a l’habitatge.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.