Els veïns frenen el desnonament de tres famílies al barri de Carolines

Ahir no hi va haver desallotjament al carrer Elda del barri de Carolines. La comissió judicial ha anat amb el manyà per canviar el pany d’un habitatge ja entregat i aixecar acta dels immobles ocupats. La notícia del desnonament de tres famílies va congregar des de primera hora del matí veïns, sindicats i partits de l’oposició municipal que han celebrat que els residents afectats puguen romandre a casa seua.

Tot i això, la situació no s’ha resolt. Queda per davant negociar i des de l’oposició es demana la mediació de l’Ajuntament, ja que recorden que els llogaters han pagat en tot moment els lloguers.

Adrián Cervetto, portaveu del Sindicat del Barri de Carolines, hi ha anunciat que insistiran en la negociació per resoldre la situació que afecta tres famílies, algunes amb menors d’edat. Ha explicat que “els llogaters tenien un contracte de lloguer legal fins que la promotora propietària va fer fallida i va cedir la propietat a la SAREB. Des d’aquell moment no hi ha cap via de negociació directament amb ells.

Les notícies que han rebut els veïns és que han de buidar les cases i marxar”. Afegeix que les famílies se senten estafades en tot este procés. Van pagar el lloguer en tot moment fins que no van tenir on fer-ho, però “la seua intenció és pagar”.

Els grups de l’oposició coincideixen a criticar el paper de la Sareb, (la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària coneguda com a banc dolent), assenyalant que va ser creada amb fons públics per gestionar el gran nombre d’habitatges que van passar a titularitat bancària per la crisi de 2008; i que a parer seu actua amb interessos que titllen de mercantilistes i especulatius.

És inadmissible que “els bancs, amb la Sareb i els grans propietaris dels pisos estiguen mercadejant amb els drets dels ciutadans”, afirma Rafa Mas, regidor de Compromís a l’Ajuntament de la capital. Des del seu grup exigirà a l’Ajuntament al fet que active la taula de l’habitatge perquè siga mediador entre bancs propietaris i oferisca solucions socials de vivenda a la ciutadania”. Lamenta a més que el parc immobiliari a la ciutat, tot i ser el més gran d’Espanya, estiga paralitzat des del 2016 i no s’hagen construït habitatges públics des de fa tres anys.

Pedro Sánchez parlarà d’habitatge a Alacant dimecres

 

Precisament, esta setmana està prevista la visita del president del Govern Pedro Sánchez a Elx i a Alacant per abordar el tema de l’habitatge, segons ha avançat la Cadena SER. En primer lloc visitarà el barri il·licità de Sant Antón per conéixer de primera mà el pla de recuperació immobiliari emprés pel govern regional. Posteriorment, mantindrà una trobada amb joves a l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea, l’equip, amb què tractarà sobre qüestions referents a l’habitatge.
 

Últimes notícies

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.
FILMOTECA D'ESTIU