Els veïns frenen el desnonament de tres famílies al barri de Carolines

Ahir no hi va haver desallotjament al carrer Elda del barri de Carolines. La comissió judicial ha anat amb el manyà per canviar el pany d’un habitatge ja entregat i aixecar acta dels immobles ocupats. La notícia del desnonament de tres famílies va congregar des de primera hora del matí veïns, sindicats i partits de l’oposició municipal que han celebrat que els residents afectats puguen romandre a casa seua.

Tot i això, la situació no s’ha resolt. Queda per davant negociar i des de l’oposició es demana la mediació de l’Ajuntament, ja que recorden que els llogaters han pagat en tot moment els lloguers.

Adrián Cervetto, portaveu del Sindicat del Barri de Carolines, hi ha anunciat que insistiran en la negociació per resoldre la situació que afecta tres famílies, algunes amb menors d’edat. Ha explicat que “els llogaters tenien un contracte de lloguer legal fins que la promotora propietària va fer fallida i va cedir la propietat a la SAREB. Des d’aquell moment no hi ha cap via de negociació directament amb ells.

Les notícies que han rebut els veïns és que han de buidar les cases i marxar”. Afegeix que les famílies se senten estafades en tot este procés. Van pagar el lloguer en tot moment fins que no van tenir on fer-ho, però “la seua intenció és pagar”.

Els grups de l’oposició coincideixen a criticar el paper de la Sareb, (la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària coneguda com a banc dolent), assenyalant que va ser creada amb fons públics per gestionar el gran nombre d’habitatges que van passar a titularitat bancària per la crisi de 2008; i que a parer seu actua amb interessos que titllen de mercantilistes i especulatius.

És inadmissible que “els bancs, amb la Sareb i els grans propietaris dels pisos estiguen mercadejant amb els drets dels ciutadans”, afirma Rafa Mas, regidor de Compromís a l’Ajuntament de la capital. Des del seu grup exigirà a l’Ajuntament al fet que active la taula de l’habitatge perquè siga mediador entre bancs propietaris i oferisca solucions socials de vivenda a la ciutadania”. Lamenta a més que el parc immobiliari a la ciutat, tot i ser el més gran d’Espanya, estiga paralitzat des del 2016 i no s’hagen construït habitatges públics des de fa tres anys.

Pedro Sánchez parlarà d’habitatge a Alacant dimecres

 

Precisament, esta setmana està prevista la visita del president del Govern Pedro Sánchez a Elx i a Alacant per abordar el tema de l’habitatge, segons ha avançat la Cadena SER. En primer lloc visitarà el barri il·licità de Sant Antón per conéixer de primera mà el pla de recuperació immobiliari emprés pel govern regional. Posteriorment, mantindrà una trobada amb joves a l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea, l’equip, amb què tractarà sobre qüestions referents a l’habitatge.
 

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.