Els veïns frenen el desnonament de tres famílies al barri de Carolines

Ahir no hi va haver desallotjament al carrer Elda del barri de Carolines. La comissió judicial ha anat amb el manyà per canviar el pany d’un habitatge ja entregat i aixecar acta dels immobles ocupats. La notícia del desnonament de tres famílies va congregar des de primera hora del matí veïns, sindicats i partits de l’oposició municipal que han celebrat que els residents afectats puguen romandre a casa seua.

Tot i això, la situació no s’ha resolt. Queda per davant negociar i des de l’oposició es demana la mediació de l’Ajuntament, ja que recorden que els llogaters han pagat en tot moment els lloguers.

Adrián Cervetto, portaveu del Sindicat del Barri de Carolines, hi ha anunciat que insistiran en la negociació per resoldre la situació que afecta tres famílies, algunes amb menors d’edat. Ha explicat que “els llogaters tenien un contracte de lloguer legal fins que la promotora propietària va fer fallida i va cedir la propietat a la SAREB. Des d’aquell moment no hi ha cap via de negociació directament amb ells.

Les notícies que han rebut els veïns és que han de buidar les cases i marxar”. Afegeix que les famílies se senten estafades en tot este procés. Van pagar el lloguer en tot moment fins que no van tenir on fer-ho, però “la seua intenció és pagar”.

Els grups de l’oposició coincideixen a criticar el paper de la Sareb, (la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària coneguda com a banc dolent), assenyalant que va ser creada amb fons públics per gestionar el gran nombre d’habitatges que van passar a titularitat bancària per la crisi de 2008; i que a parer seu actua amb interessos que titllen de mercantilistes i especulatius.

És inadmissible que “els bancs, amb la Sareb i els grans propietaris dels pisos estiguen mercadejant amb els drets dels ciutadans”, afirma Rafa Mas, regidor de Compromís a l’Ajuntament de la capital. Des del seu grup exigirà a l’Ajuntament al fet que active la taula de l’habitatge perquè siga mediador entre bancs propietaris i oferisca solucions socials de vivenda a la ciutadania”. Lamenta a més que el parc immobiliari a la ciutat, tot i ser el més gran d’Espanya, estiga paralitzat des del 2016 i no s’hagen construït habitatges públics des de fa tres anys.

Pedro Sánchez parlarà d’habitatge a Alacant dimecres

 

Precisament, esta setmana està prevista la visita del president del Govern Pedro Sánchez a Elx i a Alacant per abordar el tema de l’habitatge, segons ha avançat la Cadena SER. En primer lloc visitarà el barri il·licità de Sant Antón per conéixer de primera mà el pla de recuperació immobiliari emprés pel govern regional. Posteriorment, mantindrà una trobada amb joves a l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea, l’equip, amb què tractarà sobre qüestions referents a l’habitatge.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.

El PP defén com a àmbit privat la votació de la confraria de Sagunt que exclou a les dones

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a rebutjar la participació de dones en les processons de Setmana Santa. El PP defén que és una decisió privada, mentres PSPV i Compromís la consideren un veto discriminatori.

Pérez Llorca demana resoldre l’exclusió de les dones en la Setmana Santa de Sagunt

Juanfran Pérez Llorca defén que l'exclusió de les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha de solucionar-se, apel·lant al diàleg i a la igualtat.