Els veïns frenen el desnonament de tres famílies al barri de Carolines

Ahir no hi va haver desallotjament al carrer Elda del barri de Carolines. La comissió judicial ha anat amb el manyà per canviar el pany d’un habitatge ja entregat i aixecar acta dels immobles ocupats. La notícia del desnonament de tres famílies va congregar des de primera hora del matí veïns, sindicats i partits de l’oposició municipal que han celebrat que els residents afectats puguen romandre a casa seua.

Tot i això, la situació no s’ha resolt. Queda per davant negociar i des de l’oposició es demana la mediació de l’Ajuntament, ja que recorden que els llogaters han pagat en tot moment els lloguers.

Adrián Cervetto, portaveu del Sindicat del Barri de Carolines, hi ha anunciat que insistiran en la negociació per resoldre la situació que afecta tres famílies, algunes amb menors d’edat. Ha explicat que “els llogaters tenien un contracte de lloguer legal fins que la promotora propietària va fer fallida i va cedir la propietat a la SAREB. Des d’aquell moment no hi ha cap via de negociació directament amb ells.

Les notícies que han rebut els veïns és que han de buidar les cases i marxar”. Afegeix que les famílies se senten estafades en tot este procés. Van pagar el lloguer en tot moment fins que no van tenir on fer-ho, però “la seua intenció és pagar”.

Els grups de l’oposició coincideixen a criticar el paper de la Sareb, (la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària coneguda com a banc dolent), assenyalant que va ser creada amb fons públics per gestionar el gran nombre d’habitatges que van passar a titularitat bancària per la crisi de 2008; i que a parer seu actua amb interessos que titllen de mercantilistes i especulatius.

És inadmissible que “els bancs, amb la Sareb i els grans propietaris dels pisos estiguen mercadejant amb els drets dels ciutadans”, afirma Rafa Mas, regidor de Compromís a l’Ajuntament de la capital. Des del seu grup exigirà a l’Ajuntament al fet que active la taula de l’habitatge perquè siga mediador entre bancs propietaris i oferisca solucions socials de vivenda a la ciutadania”. Lamenta a més que el parc immobiliari a la ciutat, tot i ser el més gran d’Espanya, estiga paralitzat des del 2016 i no s’hagen construït habitatges públics des de fa tres anys.

Pedro Sánchez parlarà d’habitatge a Alacant dimecres

 

Precisament, esta setmana està prevista la visita del president del Govern Pedro Sánchez a Elx i a Alacant per abordar el tema de l’habitatge, segons ha avançat la Cadena SER. En primer lloc visitarà el barri il·licità de Sant Antón per conéixer de primera mà el pla de recuperació immobiliari emprés pel govern regional. Posteriorment, mantindrà una trobada amb joves a l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea, l’equip, amb què tractarà sobre qüestions referents a l’habitatge.
 

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.