La SAREB pretén desnonar a tres famílies a Alacant el pròxim dilluns

El pròxim dilluns 17 d’abril la SAREB, el conegut com “banc dolent creat pel govern de Rajoy en 2012”, té intenció de desnonar a tres famílies del carrer Elda del barri de Carolines a Alacant. Dels cinc habitatges d’una mateixa finca que l’entitat públic-privada vol desnonar, tres es troben habitades per famílies que han estat, segons denuncien, “estafades”. Tot i que han pagat els seus lloguers en tot moment, després de la fallida de l’antiga entitat propietària, la SAREB va adquirir els habitatges i s’ha negat a oferir nous contractes de lloguer.

Des del Sindicat de Barri de Carolines, organització que treballa per defensar el dret a l’habitatge i frenar els processos de desnonament dels veïns del barri, denuncien que aquests habitatges haurien de ser públics, ja que “la SAREB és en definitiva una maniobra de rescat amb fons públics dels actius immobiliaris als quals els bancs no van poder donar sortida en l’anterior crisi”.

“En lloc de dirigir la inversió pública ja realitzada a oferir lloguers socials i nacionalitzar-la, la SAREB actua com un intermediari que afavoreix els interessos privats de bancs i fons d’inversió enfront dels nostres drets”, asseguren. Per això han fet seu el lema que han popularitzat altres sindicats de barri i col·lectius d’habitatge: “la SAREB és nostra”.

Els veïns del Sindicat porten diverses setmanes organitzant pegades de cartells en el barri i reunions amb les famílies, que han visibilitzat el seu malestar despenjant pancartes als balcons dels habitatges afectats.

Ara exigeixen al Govern espanyol que “deixe d’omplir-se la boca amb paraules buides i paralitze els desnonaments” i asseguren que no pararan fins que la SAREB renove els contractes de lloguer. Encara que la seua intenció, diuen, és que la Generalitat exercisca el dret de tanteig i retracte en la compra de les propietats i oferisca un lloguer assequible a totes les famílies.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.