La SAREB pretén desnonar a tres famílies a Alacant el pròxim dilluns

El pròxim dilluns 17 d’abril la SAREB, el conegut com “banc dolent creat pel govern de Rajoy en 2012”, té intenció de desnonar a tres famílies del carrer Elda del barri de Carolines a Alacant. Dels cinc habitatges d’una mateixa finca que l’entitat públic-privada vol desnonar, tres es troben habitades per famílies que han estat, segons denuncien, “estafades”. Tot i que han pagat els seus lloguers en tot moment, després de la fallida de l’antiga entitat propietària, la SAREB va adquirir els habitatges i s’ha negat a oferir nous contractes de lloguer.

Des del Sindicat de Barri de Carolines, organització que treballa per defensar el dret a l’habitatge i frenar els processos de desnonament dels veïns del barri, denuncien que aquests habitatges haurien de ser públics, ja que “la SAREB és en definitiva una maniobra de rescat amb fons públics dels actius immobiliaris als quals els bancs no van poder donar sortida en l’anterior crisi”.

“En lloc de dirigir la inversió pública ja realitzada a oferir lloguers socials i nacionalitzar-la, la SAREB actua com un intermediari que afavoreix els interessos privats de bancs i fons d’inversió enfront dels nostres drets”, asseguren. Per això han fet seu el lema que han popularitzat altres sindicats de barri i col·lectius d’habitatge: “la SAREB és nostra”.

Els veïns del Sindicat porten diverses setmanes organitzant pegades de cartells en el barri i reunions amb les famílies, que han visibilitzat el seu malestar despenjant pancartes als balcons dels habitatges afectats.

Ara exigeixen al Govern espanyol que “deixe d’omplir-se la boca amb paraules buides i paralitze els desnonaments” i asseguren que no pararan fins que la SAREB renove els contractes de lloguer. Encara que la seua intenció, diuen, és que la Generalitat exercisca el dret de tanteig i retracte en la compra de les propietats i oferisca un lloguer assequible a totes les famílies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres detinguts, dos d’ells menors, per un doble apunyalament en ple centre de València

La Policia Nacional ha detingut a València a tres jóvens, dos menors i un de 19 anys, per un doble apunyalament del 21 de novembre en la plaça de l'Ajuntament. S'ha identificat a un quart implicat inimputable; un dels ferits va ser operat d'urgència i la investigació continua oberta.

Cap de setmana de pluja en la Comunitat Valenciana, amb tempestes i neu des de 1.400 m

La pluja s'estén en tota la Comunitat, amb episodis localment forts i tempestes. La cota de neu se situa entre 1.400 i 1.600 metres, amb ambient fresc.

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.