Anuncios

La SAREB pretén desnonar a tres famílies a Alacant el pròxim dilluns

El pròxim dilluns 17 d’abril la SAREB, el conegut com “banc dolent creat pel govern de Rajoy en 2012”, té intenció de desnonar a tres famílies del carrer Elda del barri de Carolines a Alacant. Dels cinc habitatges d’una mateixa finca que l’entitat públic-privada vol desnonar, tres es troben habitades per famílies que han estat, segons denuncien, “estafades”. Tot i que han pagat els seus lloguers en tot moment, després de la fallida de l’antiga entitat propietària, la SAREB va adquirir els habitatges i s’ha negat a oferir nous contractes de lloguer.

Des del Sindicat de Barri de Carolines, organització que treballa per defensar el dret a l’habitatge i frenar els processos de desnonament dels veïns del barri, denuncien que aquests habitatges haurien de ser públics, ja que “la SAREB és en definitiva una maniobra de rescat amb fons públics dels actius immobiliaris als quals els bancs no van poder donar sortida en l’anterior crisi”.

“En lloc de dirigir la inversió pública ja realitzada a oferir lloguers socials i nacionalitzar-la, la SAREB actua com un intermediari que afavoreix els interessos privats de bancs i fons d’inversió enfront dels nostres drets”, asseguren. Per això han fet seu el lema que han popularitzat altres sindicats de barri i col·lectius d’habitatge: “la SAREB és nostra”.

Els veïns del Sindicat porten diverses setmanes organitzant pegades de cartells en el barri i reunions amb les famílies, que han visibilitzat el seu malestar despenjant pancartes als balcons dels habitatges afectats.

Ara exigeixen al Govern espanyol que “deixe d’omplir-se la boca amb paraules buides i paralitze els desnonaments” i asseguren que no pararan fins que la SAREB renove els contractes de lloguer. Encara que la seua intenció, diuen, és que la Generalitat exercisca el dret de tanteig i retracte en la compra de les propietats i oferisca un lloguer assequible a totes les famílies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.