La SAREB pretén desnonar a tres famílies a Alacant el pròxim dilluns

El pròxim dilluns 17 d’abril la SAREB, el conegut com «banc dolent creat pel govern de Rajoy en 2012», té intenció de desnonar a tres famílies del carrer Elda del barri de Carolines a Alacant. Dels cinc habitatges d’una mateixa finca que l’entitat públic-privada vol desnonar, tres es troben habitades per famílies que han estat, segons denuncien, “estafades”. Tot i que han pagat els seus lloguers en tot moment, després de la fallida de l’antiga entitat propietària, la SAREB va adquirir els habitatges i s’ha negat a oferir nous contractes de lloguer.

Des del Sindicat de Barri de Carolines, organització que treballa per defensar el dret a l’habitatge i frenar els processos de desnonament dels veïns del barri, denuncien que aquests habitatges haurien de ser públics, ja que “la SAREB és en definitiva una maniobra de rescat amb fons públics dels actius immobiliaris als quals els bancs no van poder donar sortida en l’anterior crisi”.

“En lloc de dirigir la inversió pública ja realitzada a oferir lloguers socials i nacionalitzar-la, la SAREB actua com un intermediari que afavoreix els interessos privats de bancs i fons d’inversió enfront dels nostres drets”, asseguren. Per això han fet seu el lema que han popularitzat altres sindicats de barri i col·lectius d’habitatge: “la SAREB és nostra”.

Els veïns del Sindicat porten diverses setmanes organitzant pegades de cartells en el barri i reunions amb les famílies, que han visibilitzat el seu malestar despenjant pancartes als balcons dels habitatges afectats.

Ara exigeixen al Govern espanyol que “deixe d’omplir-se la boca amb paraules buides i paralitze els desnonaments” i asseguren que no pararan fins que la SAREB renove els contractes de lloguer. Encara que la seua intenció, diuen, és que la Generalitat exercisca el dret de tanteig i retracte en la compra de les propietats i oferisca un lloguer assequible a totes les famílies.

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.