La SAREB pretén desnonar a tres famílies a Alacant el pròxim dilluns

El pròxim dilluns 17 d’abril la SAREB, el conegut com «banc dolent creat pel govern de Rajoy en 2012», té intenció de desnonar a tres famílies del carrer Elda del barri de Carolines a Alacant. Dels cinc habitatges d’una mateixa finca que l’entitat públic-privada vol desnonar, tres es troben habitades per famílies que han estat, segons denuncien, “estafades”. Tot i que han pagat els seus lloguers en tot moment, després de la fallida de l’antiga entitat propietària, la SAREB va adquirir els habitatges i s’ha negat a oferir nous contractes de lloguer.

Des del Sindicat de Barri de Carolines, organització que treballa per defensar el dret a l’habitatge i frenar els processos de desnonament dels veïns del barri, denuncien que aquests habitatges haurien de ser públics, ja que “la SAREB és en definitiva una maniobra de rescat amb fons públics dels actius immobiliaris als quals els bancs no van poder donar sortida en l’anterior crisi”.

“En lloc de dirigir la inversió pública ja realitzada a oferir lloguers socials i nacionalitzar-la, la SAREB actua com un intermediari que afavoreix els interessos privats de bancs i fons d’inversió enfront dels nostres drets”, asseguren. Per això han fet seu el lema que han popularitzat altres sindicats de barri i col·lectius d’habitatge: “la SAREB és nostra”.

Els veïns del Sindicat porten diverses setmanes organitzant pegades de cartells en el barri i reunions amb les famílies, que han visibilitzat el seu malestar despenjant pancartes als balcons dels habitatges afectats.

Ara exigeixen al Govern espanyol que “deixe d’omplir-se la boca amb paraules buides i paralitze els desnonaments” i asseguren que no pararan fins que la SAREB renove els contractes de lloguer. Encara que la seua intenció, diuen, és que la Generalitat exercisca el dret de tanteig i retracte en la compra de les propietats i oferisca un lloguer assequible a totes les famílies.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.