La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns a primera hora en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot a les comarques d’Alacant, on La Vila Joiosa ha registrat 33,7 graus i s’ha convertit en un dels punts més calents de la jornada.

Segons dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), altres localitats de la costa alacantina també han començat el dia amb valors molt elevats. A Altea s’han mesurat 32,6 graus, a El Campello 32,2 graus, a Benidorm 32,1 graus i a Xixona 32 graus.

La ciutat d’Alicante ha arribat ja als 31,9 graus, mentres que a Busot els termòmetres han marcat 31,3 graus. Estas dades confirmen que la calor s’ha intensificat de bon matí a l’interior i al litoral d’Alacant.

Altres municipis que han patit esta pujada sobtada de la temperatura són San Vicente del Raspeig, amb 31,3 graus, i Agost, amb 31,1 graus. A Santa Pola també s’han registrat 31,1 graus, a Crevillent 30,8 graus i a Sella 30,7 graus.

En la mateixa línia, Avamet ha informat que Altea ha tornat a marcar 30,6 graus en un altre dels seus punts d’observació, igual que Elche, també amb 30,6 graus. Més al nord, a Alcalà de Xivert el termòmetre ha arribat als 30,1 graus i a Oliva s’han assolit 30 graus.

Episodi de calor fins dimecres

La Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha anunciat un episodi d’altes temperatures en la Comunitat Valenciana que ha de començar este dilluns a partir de les 13.00 hores. Segons la previsió, les màximes es mantindran molt altes fins dimecres 24, dia en què s’espera que comencen a baixar de manera lleugera.

Este tipus d’episodis solen provocar jornades amb calor intensa, especialment en les hores centrals del dia. Per este motiu, és habitual que les institucions recomanen evitar l’exposició prolongada al sol i extremar la hidratació, sobretot en persones majors, xiquets i col·lectius vulnerables.

Alertes per temperatures i risc d’incendis

Davant l’avís d’Aemet, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) ha activat l’alerta nivell groc per temperatures màximes en el nord de la província de València. Este nivell implica que es poden donar valors de temperatura per damunt de l’habitual però sense arribar als registres més extrems.

A més, Emergències ha previst risc alt d’incendis forestals en gran part de la Comunitat Valenciana. La combinació de calor intensa, possible baixa humitat ambiental i vent en algunes zones incrementa la probabilitat que es desencadenen focs en zones de muntanya i massa forestal.

Este risc obliga a extremar la prudència en espais naturals i zones boscoses. Encara que la notícia de l’episodi de calor se centra sobretot en les dades de les comarques d’Alacant, l’activació de l’alerta en el nord de la província de València i el risc generalitzat d’incendis afecten el conjunt del territori valencià, tant d’interior com de litoral.

Últimes notícies

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.