Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Benidorm que la Comunitat Valenciana compta amb un model turístic equilibrat i sostenible, pensat per mantindre el lideratge del sector i garantir el benestar dels residents.

Durant la IV Jornada OkTurismo: Territorios, Tendencias y Oportunidades para el sector turístico nacional, celebrada a Benidorm, Pérez Llorca ha remarcat que este enfocament pretén consolidar el paper de la Comunitat com a referent en la indústria turística espanyola. A l’acte també ha assistit la consellera d’Innovación, Industria, Turismo y Comercio, Nuria Montes.

El president ha assegurat que la gestió turística valenciana busca un equilibri real entre el veïnat i els visitants. En paraules seues, ‘som un exemple de gestió i d’equilibri entre veïns i turistes’. Segons ha explicat, el Consell ha treballat perquè ‘els veïns de la Comunitat Valenciana estiguen conscienciats que un turista és un dels millors clients que podem tindre per a garantir el futur de la nostra terra’.

Rebuig a la turismofòbia

Pérez Llorca ha advertit que, davant el debat sobre l’impacte del turisme, ‘no cal entrar en disputes o en turismofòbies‘. Ha atribuït estes postures a percepcions que, al seu juí, ‘no són reals’, i ha reivindicat que la Comunitat ‘és terra hospitalària i hem demostrat i demostrem tots els dies com podem fer compatible el turisme amb les persones que viuen ací’.

El president ha defensat també que el turisme ‘ha de ser un debat obert perquè és de tots’ i ha remarcat el pes econòmic i social del sector. En este sentit, ha afirmat que la indústria turística garantix ‘els servicis públics sanitaris, educatius i socials‘ gràcies als recursos que genera.

Diversificació més enllà del sol i platja

Pérez Llorca ha destacat l’evolució del model turístic valencià, que ha passat del lideratge tradicional en sol i platja a una oferta més diversificada i sostenible. Ha subratllat que este canvi ‘ha anat trencant l’estacionalitat‘ i respon a visitants que, a més de la costa, ‘busquen cultura, naturalesa, turisme de congressos, turisme esportiu o de festivals’.

Segons ha remarcat, l’objectiu és mantindre l’atractiu turístic durant tot l’any i repartir millor els fluxos de visitants pel territori. D’esta manera, es pretén beneficar també zones d’interior i segments emergents, com el turisme de congressos o el vinculat als grans esdeveniments i festivals.

El president ha afirmat que, en l’actual legislatura, ‘s’ha pogut comprovar que quan es gestiona, es regula, tot és compatible i amb tot es pot aconseguir l’equilibri’. Com a exemple, ha citat la regulació dels pisos i apartaments turístics, així com l’eliminació de la taxa turística, mesures amb què el Consell busca conjugar activitat econòmica i qualitat de vida dels residents.

Més pressupost per al sector turístic

Pérez Llorca ha explicat que, coincidint amb la tramitació dels pressupostos en Les Corts, el Consell ha previst un increment del 21 % en la dotació destinada al Turisme, fins arribar als 98 milions d’euros.

Dins d’esta xifra, ha detallat que hi haurà ajudes dirigides a empreses del sector per valor de set milions d’euros. Estes subvencions se centraran a impulsar el màrqueting d’esdeveniments, festivals, turisme d’interior i la innovació turística, amb la intenció de reforçar la promoció i la competitivitat de les destinacions valencianes.

A més, el president ha posat en valor l’augment del 16,3 % del pressupost de l’Instituto Valenciano de Tecnologías Turísticas (Invattur). Este organisme té un paper clau en la transformació digital del sector i en l’anàlisi de dades per millorar la gestió turística, segons ha remarcat.

Un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030

Durant la seua intervenció, Pérez Llorca ha anunciat que la Generalitat està ultimant el disseny d’un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030. Ha explicat que este document s’elabora conjuntament amb el sector turístic, les institucions i la societat civil.

L’objectiu del futur pla és ‘consolidar els productes turístics actuals i impulsar aquells amb major potencial de creixement’. Segons ha indicat, la planificació a mitjà termini ha de permetre que la Comunitat Valenciana continue avançant en un model turístic competitiu, divers i ambientalment responsable.

Pérez Llorca ha insistit que totes estes mesures responen a una mateixa idea: reforçar un model turístic equilibrat, que genere riquesa i ocupació, però que mantinga la convivència amb els residents i la qualitat de vida dels municipis turístics valencians.

Últimes notícies

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.