Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Augmenten les denúncies per maltractament animal durant l’últim any a València

 

34 reclamacions per presumpte maltracte animal en tot just quatre mesos, quasi deu al mes, de les quals 13 han acabat en la Fiscalia Provincial de València. La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València (UMA) tramita cada any més casos de violència contra animals, la majoria contra gossos domèstics. En 2019, va tramitar 23 diligències penals, en 2020, van anar 26, en 2021, en tot just quatre mesos, ja ha tramitat la meitat de les diligències que va realitzar en tot l’any passat.

“Ens preocupa i molt” advertia Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València res més conéixer unes dades que evidencien la dimensió del maltractament animal “una xacra que evidencia la necessitat de protegir més i millor als nostres animals, és una obligació ètica, moral i legal de tota la societat, una societat que no cuida dels seus animals, de les seues espècies, del seu entorn no pot cuidar de si mateixa” ha indicat el responsable de Seguretat en el Consistori.

“Òbviament la pandèmia ha tingut repercussions també sobre la cura dels animals” afirmava categòric el regidor Aarón Cano destacant el treball efectuat per la Policia Local de València per a protegir-los. “Durant l’últim any, s’han produït més situacions d’abandó i maltractament d’animals” ha afegit el responsable de l’àrea de Seguretat en el Cap i Casal que apuntava a la “falta d’humanitat d’aquelles persones que utilitzen als animals i després els abandonen, els animals no són un regal, tampoc ‘alguna cosa’ que pogueren utilitzar unes certes persones sense escrúpols durant el principi de la pandèmia per a eixir de les seues cases quan observem com va augmentar l’adopció i posteriorment quan van deixar de ‘servir-los’, com ho va fer també l’abandó” ha indicat Cano.

Actualment la Unitat Mediambiental (UMA) de la Policia Local la componen un inspector, tres oficials i 15 agents. Entre les seues funcions, vigilar el compliment de l’ordenança sobre tinença d’animals, des del control de la documentació, la realització de controls en zones utilitzades habitualment per a passejar a gossos, passant per la realització d’inspeccions en domicilis produïdes per la tinença d’animals o la recuperació d’animals abandonats, també exòtics, recuperació d’espècies autòctones, control de la documentació per a la tinença d’espècies o la instrucció d’atestats per delictes de maltractament animal així com inspeccions de botigues de venda d’animals, control sobre la venda il·legal o vigilància en espais naturals i el control de possibles abocaments il·legals.

 

Últimes notícies

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.