Xàtiva ha registrat este dimecres 44,1 graus i s’ha convertit en la temperatura més alta d’Espanya, segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), mentres que Alzira i Guadasséquies han superat també els 44 graus, segons dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet).
Temperatures extremes a València
Amb les dades actualitzades fins a les 17.00 hores en la web d’Aemet, Xàtiva ha sigut el punt més calorós del país. El termòmetre ha arribat als 44,1 graus i ha superat la resta de registres diaris.
Després de Xàtiva, les temperatures més altes s’han donat també a la província de València. Carcaixent ha marcat 43,6 graus i el termòmetre de l’aeroport de València ha arribat fins als 43,5 graus, segons les mateixes fonts.
En la província d’Alacant, el municipi amb la temperatura més elevada ha sigut Pego. Allí s’han registrat 42,9 graus a la mateixa hora de referència, segons Aemet.
Dades d’Avamet
Les dades d’Avamet han confirmat també valors extrems en diverses localitats valencianes. Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies ha marcat 44,2 graus, situant-se entre els punts més calorosos de la jornada.
Altres municipis de l’interior i de la Ribera també han viscut un calor intens. Antella ha assolit els 44 graus, mentres que Sumacàrcer i Tous han registrat 43,9 graus.
La calor ha sigut molt destacada igualment en zones pròximes a València i en altres localitats de la província. Segons Avamet, Burjassot, la Barraca d’Aigües Vives, Alcúdia i Gavarda han arribat als 43,7 graus, valors que confirmen l’abast de l’episodi càlid en bona part de la Comunitat Valenciana.









