L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha anunciat per a la vesprada d’este dimecres ruixats i tronades a la província de València i a la mitat sud de Castelló, que probablement seran fortes o molt fortes i persistents, amb possibilitat de granís i ratxes de vent molt intenses.
Durant el matí el cel es mantindrà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, però la segona mitat del dia tendirà a cobrir-se ràpidament. En eixes hores de la vesprada és quan s’esperen els ruixats i tronades més actius, especialment a València i al sud de Castelló.
En el sud d’Alacant les precipitacions seran menys probables segons Aemet. Això no obstant, no es descarta algun ruixat aïllat, sobretot quan la nuvolositat augmente també en eixa zona al final del dia.
Les temperatures mínimes presentaran pocs canvis en general respecte a la nit anterior. En canvi, les màximes baixaran, amb un descens que serà localment notable a l’interior de la mitat nord, on la calor d’ahir deixarà pas a un ambient més fresc.
Pel que fa al vent, bufarà fluix de direcció variable durant bona part del dia. A la vesprada rolarà a nord-oest fluix en l’interior nord de Castelló i es reforçarà la component este en la resta del territori, amb intervals d’intensitat moderada a la província de València.
Previsió per a este dijous
Per a demà, Aemet preveu que continuen els ruixats i tronades a la Comunitat Valenciana, que podrien ser localment forts en la mitat sud durant la primera mitat del dia. Després, la inestabilitat anirà remetent de manera progressiva.
Les temperatures màximes experimentaran un descens notable a la província de València, que consolidarà l’ambient més fresc després dels valors elevats dels últims dies. Les mínimes també baixaran lleugerament, fet que es notarà especialment a la matinada.
El vent bufarà de nord-est en el litoral d’Alacant, la qual cosa pot deixar una mar una mica més alterada en eixa zona. En la resta del territori, el vent serà fluix i variable, encara que amb predomini de la component este durant la primera mitat del dia.
En el litoral central es preveuen intervals de nord-est moderat, amb ratxes una mica més intenses en moments puntuals. Esta situació pot accentuar la sensació de frescor vora mar.
Dades de temperatures a les capitals
Aemet ha informat de les temperatures màximes d’ahir i mínimes d’esta nit a les capitals de província. A Castelló, la màxima va arribar als 32,5 graus i la mínima s’ha quedat en 20,4.
A València la calor també va ser acusada ahir, amb 32,4 graus de màxima, mentre que la mínima registrada ha sigut de 21,5 graus. A Alacant, la màxima va ser de 31,8 graus i la mínima, de 19,2.
Predicció marítima a la costa valenciana
Per a les aigües costaneres de Castelló, Aemet preveu vent de sud i sud-oest de força 3 a 4, que rolarà de matinada a nord-est i per la vesprada a este. L’estat de la mar serà de marejadeta, ocasionalment marejada.
En les aigües costaneres de València, s’espera vent de sud i sud-est de força 3 a 5, temporalment de component nord. La mar es mourà entre marejadeta i marejada segons la franja horària i la intensitat del vent.
Per últim, en les aigües costaneres d’Alacant, el vent serà de sud i sud-oest de força 3 a 4. La mar presentarà condicions de marejadeta, localment marejada en alguns trams del litoral.







