Un home francés de 29 anys amb una ordre europea de detenció ha sigut detingut a Oriola per la Policia Nacional. Les autoritats franceses el buscaven per la seua presumpta integració en un grup delictiu internacional dedicat als robatoris violents de joies.
Segons ha informat la Policia Nacional, el detingut podria enfrontar-se a una pena màxima de 15 anys de presó. També s’enfronta a una possible multa de 375.000 euros. Se li atribuïxen delictes de robatori amb violència, pertinença a grup criminal i receptació.
França va dictar una ordre europea de detenció i entrega contra este home. Al mateix temps va comunicar a la Policia Nacional les sospites que el fugititu s’havia amagat a la província d’Alacant, fet que va activar una investigació específica per localitzar-lo.
Els agents van centrar les perquisicions a la zona d’Oriola. Finalment van aconseguir identificar el sospitós i procedir a la seua detenció en este municipi del Baix Segura, segons les mateixes fonts policials.
Robatoris de joies per valor de 500.000 euros
Els fets que han motivat la reclamació internacional es remunten a 2024 en la localitat francesa de Bayeux. Segons les autoritats gal·les, el detingut hauria participat en dos robatoris de joies en aquella ciutat.
El perjudici econòmic total d’estos robatoris s’ha xifrat en 500.000 euros. Les joies sostretes formaven part del botí atribuït al grup delictiu del qual presumptament formava part el detingut.
La investigació ha permés determinar la seua suposada integració en una estructura criminal dedicada als robatoris violents. Segons la informació traslladada a Espanya, el grup actuava de manera concertada i organitzada a escala internacional.
Per estos fets, la justícia francesa ha sol·licitat que el fugititu siga entregat. En cas de condemna podria afrontar fins a 15 anys de presó i una sanció econòmica de 375.000 euros.
Després de practicar les diligències policials oportunes a Espanya, la Policia Nacional ha posat el detingut a disposició judicial. El cas ha passat al Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, competent per tramitar les ordres europees de detenció.
Este òrgan judicial serà l’encarregat de gestionar el procediment d’extradició a França. A partir d’ara s’analitzaran els delictes imputats i es decidirà la seua entrega a les autoritats franceses, d’acord amb la normativa europea vigent.






