Noves comissions de servici per a docents: així serà el nou sistema

El ple del Consell ha aprovat este dijous un decret que ordena i regula les comissions de servici del personal funcionari docent dels cossos d’ensenyances no universitàries gestionats per la Generalitat, amb un nou sistema que pretén més objectivitat, transparència i facilitat de conciliació.

Segons ha explicat el portaveu del Consell, Miguel Barrachina, la regulació establix ‘per primera vegada amb caràcter general i homogeni’ un marc específic per a les comissions de servici del professorat funcionari. L’objectiu és que el procediment siga més previsible i siga igual per a tots els docents afectats.

Convocatòries públiques i drets de les persones sol·licitants

El decret preveu convocatòries públiques amb criteris objectius d’adjudicació de les comissions de servici. A més, obliga a publicar les llistes de persones admeses i excloses, així com les resolucions finals dels processos.

Les persones interessades podran esmenar errors i presentar al·legacions dins dels terminis que establisquen les convocatòries. Tot això es farà respectant les garanties de confidencialitat en els casos especialment protegits, com ara determinades situacions de salut.

Barrachina ha assenyalat que la norma també facilita la resposta davant situacions personals, familiars i de salut que fan necessari un canvi temporal de destinació. Això permet adaptar millor els llocs de treball a realitats que canvien amb el temps.

Entre els supòsits contemplats hi ha la malaltia greu o discapacitat de la persona sol·licitant o d’un familiar, situacions de dependència i el cuidat de fills, filles o menors en acollida. També es tenen en compte l’exercici d’un càrrec electe i altres circumstàncies vinculades a la conciliació de la vida personal, familiar i professional.

La regulació protegix expressament les situacions derivades de naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció o acolliment. L’objectiu és que estes circumstàncies no perjudiquen el dret a obtindre o mantindre una comissió de servici.

Tres blocs de prioritat en les adjudicacions

El nou sistema definix una estructura de tres grans blocs d’adjudicació. Cada bloc marca una prioritat diferent a l’hora de resoldre les sol·licituds del professorat.

En primer lloc, se situen les comissions de concessió prioritària. Ací s’inclouen les peticions de víctimes de violència de gènere, els casos de sensibilitat especial al risc acreditats amb informe d’aptitud mèdico-laboral del Servei de Prevenció de Riscos del sector docent (INVASSAT) i les agressions al personal docent.

En segon lloc, el decret regula les comissions per motius personals, familiars o de salut. Este bloc agrupa els diferents supòsits mèdics i totes les situacions relacionades amb la conciliació familiar i laboral que no entren en el grup prioritari.

Finalment, es troben les comissions de servici per interés professional. Estes tindran un caràcter subsidiari respecte al concurs de trasllats, és a dir, s’utilitzaran quan ja s’hagen cobert les necessitats mitjançant este concurs ordinari i encara queden vacants disponibles.

D’esta manera, primer es resoldran les comissions prioritàries. Després es valoraran les sol·licituds per raons personals, familiars o de salut. Amb les vacants restants es podran atendre les peticions relacionades amb l’interés professional del docent.

Més tramitació electrònica i menys càrrega de papers

El decret incorpora regles comunes d’adjudicació i de desempat per a totes les modalitats de comissió de servici. També definix els òrgans encarregats de baremar les sol·licituds i de supervisar el procediment.

La norma preveu mesures per a reforçar la tramitació electrònica i reduir la càrrega documental per al professorat. Per això, contempla l’ús de la informació disponible en l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN) per a agilitzar la gestió.

Així, l’Administració podrà aprofitar dades que ja consten en l’expedient electrònic de cada docent. Açò evitarà haver d’aportar una altra volta determinats documents i permetrà accelerar la resolució de les comissions de servici.

La regulació inclou procediments específics per a les comissions vinculades a la direcció de centres educatius i als llocs de naturalesa singular. També establix regles per a les comissions de servici de personal docent que procedix d’altres administracions educatives.

El decret entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. A partir d’eixe moment, totes les noves comissions de servici hauran d’ajustar-se a este nou marc comú.

Últimes notícies

A disposició judicial tres dels detinguts per l’agressió racista de Tavernes

Tres dels cinc joves detinguts per l’agressió racista a un jove magribí a Tavernes de la Valldigna han passat a disposició judicial, mentres la investigació per delicte d’odi continua oberta.

Aemet rebaixa a groc l’avís a Castelló però manté el taronja a València i Alacant

Aemet ha rebaixat de roig a groc l’avís per pluges al litoral de Castelló, però manté el nivell taronja per precipitacions molt intenses a diversos trams costaners de València i Alacant entre divendres i dissabte.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura des d’Elx que la votació dels decrets de vivenda al Congrés evidencia el final del sanchisme i defensa que l’única eixida són unes noves eleccions generals.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals com a única eixida

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, considera que la votació dels decrets de vivenda en el Congrés confirma el final del sanchisme i defensa que només unes eleccions generals poden resoldre la situació política actual.

Les empreses de Castelló alerten que les avisos per pluges disparen els costos

El president de la CEV a Castelló, Luis Martí, advertix que la recurrència de les alertes meteorològiques està generant un cost econòmic cada vegada més elevat per a empreses i comerços, i reclama una negociació per a repartir-lo de manera equitativa.

Compromís per València reclama un ple urgent sobre vivenda i porta 3 mocions amb més de 6.000 firmes

Compromís per València ha registrat al consistori la petició d’un ple extraordinari exclusiu sobre vivenda i hi presentarà tres mocions avalades per més de 6.000 firmes, centrades en limitar el preu del lloguer, frenar els apartaments turístics i blindar el sòl públic.

La comissió de Les Corts sobre Les Naus tornarà el 20 d’octubre amb cites a adjudicataris i imputats

La comissió d’investigació de Les Corts sobre les presumptes irregularitats en les vivendes protegides de Les Naus (Alacant) reprendrà els treballs el 20 i el 22 d’octubre, amb noves compareixences d’adjudicataris i persones investigades en la causa judicial.

Torrent destinarà 120.000 euros a recuperar la Torre Medieval com a espai museístic

L’Ajuntament de Torrent ha aprovat licitar per 120.072 euros la restauració de la Torre Medieval, amb un termini d’execució estimat de sis mesos, per a adaptar-la a futurs usos culturals i museístics.