800.000 euros per a 10 noves places d’inspecció educativa a la Comunitat Valenciana

El Govern valencià ha aprovat una modificació pressupostària per a destinar 800.000 euros a les retribucions de deu noves places d’inspectors d’educació, amb l’objectiu de reforçar la Inspecció Educativa davant l’augment de centres, alumnat i professorat a la Comunitat Valenciana.

Segons recull el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), l’acord del Consell porta data del passat divendres. Este document autoritza el canvi de crèdit necessari perquè els nous llocs siguen possibles durant l’exercici pressupostari de 2026.

Més càrrega de treball a la Inspecció Educativa

L’acord del Consell explica que la Inspecció Educativa ha vist com s’han incrementat progressivament les actuacions que té encomanades. A més, també ha augmentat el nombre de centres educatius, d’alumnes i de docents en el sistema.

Este increment, assenyala el text, ha comportat ‘un augment significatiu de la càrrega de faena‘ per a este servici. Per això, la dotació actual de personal ‘resulta insuficient’ per a atendre totes les necessitats que genera el sistema educatiu.

Davant esta situació, el Consell considera necessari reforçar la plantilla d’inspecció educativa. La mesura pretén garantir una atenció adequada als centres i una resposta més àgil davant les seues necessitats de supervisió i assessorament.

Creació de deu nous llocs d’inspector

En l’acord es concreta que ‘per a garantir l’adequat exercici de les funcions de supervisió, avaluació, assessorament i control que té encomanades la Inspecció Educativa, es considera necessària la creació de deu llocs d’inspector d’educació‘.

Les noves places permetran distribuir millor la càrrega de treball entre el personal inspector. Així, la Conselleria pretén millorar el seguiment del funcionament dels centres, tant públics com concertats, i intensificar la labor de control i suport al professorat.

A més, el document recorda que la decisió dona compliment a una esmena aprovada als pressupostos de la Generalitat per a 2026. En eixa esmena ja es preveia destinar 800.000 euros a l’increment del nombre d’inspectors educatius, encara que inicialment la dotació figurava en el capítol IV de la secció Gastos diversos.

Per tal d’ajustar correctament la comptabilitat, l’acord autoritza una transferència de crèdit. D’esta manera, es traslladen 800.000 euros al capítol de Gastos de personal del programa ‘Administración general de enseñanza y relaciones sindicales’, que és on s’han d’imputar les nòmines dels nous inspectors.

Canvis en les funcions de la Inspecció Educativa

L’acord també s’emmarca en el context dels canvis legals recents que afecten la Inspecció Educativa. La llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat, aprovada per PP i Vox, va introduir una modificació en les seues funcions.

Esta norma va afegir que la Inspecció Educativa haurà de vetlar ‘per la neutralitat ideològica en els centres educatius, supervisant que les activitats docents, els materials curriculars i els actes escolars es mantinguen aliens a qualsevol tipus d’adoctrinament’.

Amb les noves places i estos canvis normatius, el Consell busca reforçar el paper de la Inspecció Educativa. D’una banda, es pretén fer front a la major complexitat i volum del sistema educatiu. De l’altra, es vol reforçar el control sobre el compliment de la normativa i de les noves exigències de neutralitat als centres.

Últimes notícies

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.

Calp reunirà 18 tripulacions al Campionat d’Espanya de Creuers 2026

El Real Club Nàutic de Calp acollirà del 16 al 18 d’octubre el Campionat d’Espanya de Creuers 2026, amb 18 tripulacions de 13 federacions, coincidint amb el 50é aniversari del club.

La Nucia serà l’escenari de la 46a Gala Nacional de l’Esport en 2027

La Nucia acollirà el 12 d’abril de 2027 la 46a Gala Nacional de l’Esport i, l’endemà, el LXIII Congrés Nacional de la Premsa Esportiva, convertint la localitat en un dels grans focus estatals de l’esport i el periodisme esportiu.