El Valencia Basket rebrà rivals israelians amb públic i entrada nominativa al Roig Arena

El Valencia Basket ha confirmat que els pròxims partits d’Euroliga davant Hapoel Tel Aviv i Maccabi Tel Aviv es jugaran amb públic al Roig Arena, però amb totes les entrades i abonaments nominatius i sota un ampli dispositiu especial de seguretat.

L’equip taronja rebrà este dijous 8 d’octubre el Hapoel Tel Aviv i el 15 d’este mateix mes el Maccabi Tel Aviv. Per a estos dos enfrontaments, tots els aficionats que accedisquen al pavelló hauran d’identificar-se obligatòriament amb el DNI en els punts d’entrada.

Accés amb DNI i control d’identitat

El club ha explicat que, a diferència d’altres partits, els abonats hauran d’ensenyar el seu DNI a l’entrada del recinte. L’objectiu és comprovar que la identitat coincidix amb la del titular de l’abonament i garantir així que cada localitat té una persona assignada.

A més, el Valencia Basket ja ha posat a la venda entrades nominatives per als dos duels. En el moment de la compra es demanen les dades personals de l’assistent, per la qual cosa el tiquet queda vinculat a una persona concreta i també s’exigirà el DNI en accedir al Roig Arena.

Pel que fa als abonats, el club permet que puguen cedir el seu passe a altres seguidors. Però esta cessió només serà vàlida amb una autorització escrita del titular i amb les dades de la persona que acudirà finalment al partit, que igualment haurà de mostrar el seu DNI a l’entrada.

Precedents de la passada temporada

La nova operativa arriba després dels episodis viscuts la passada campanya en els partits davant equips israelians. El 15 d’octubre, i després d’una recomanació de la Policia Nacional traslladada per la Delegación del Gobierno, el Valencia Basket va jugar a porta tancada contra el Hapoel.

En aquell encontre es van produir incidents en l’exterior del pavelló, després d’una càrrega policial contra manifestants contraris a les accions d’Israel en la seua guerra contra la milícia palestina de Hamas. Aquell context va portar el club a extremar les precaucions.

Ja en gener, malgrat existir un informe similar, el Valencia Basket va decidir jugar amb públic davant el Maccabi Tel Aviv. En aquella ocasió només van poder assistir abonats, sense venda d’entrades addicionals ni possibilitat de cedir els passes, com sí que ocorre habitualment en altres partits.

A aquell duel van acudir 7.994 persones, la xifra d’assistència més baixa del Valencia Basket en l’última edició de l’Euroliga, un fet relacionat directament amb les restriccions aplicades per motius de seguretat.

Nova campanya, mateixos rivals i més control

Per a esta nova temporada, el club ha anunciat amb antelació la seua operativa específica per als enfrontaments davant rivals israelians. Tant davant el Hapoel Tel Aviv com davant el Maccabi Tel Aviv hi haurà un dispositiu especial de seguretat, coordinat amb les autoritats competents.

En els accessos al pavelló, els abonats hauran de mostrar el seu DNI, igual que aquells que hagen adquirit una entrada per a qualsevol dels dos xocs. El control començarà ja en el moment de la compra de les localitats, en què es recolliran les dades personals necessàries per a fer nominatiu cada seient.

Paral·lelament, el Valencia Basket ha dissenyat un protocol específic per a la cesió d’abonaments a familiars, amics o coneguts. El titular haurà d’omplir un document on conste la cesió i les dades de la persona que assistirà finalment al partit, i eixa persona haurà d’ensenyar el seu DNI a l’entrada del recinte, igual que la resta d’aficionats.

Últimes notícies

Aparat el ple sobre l’estat d’Alacant per la convocatòria electoral del 29 de novembre

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha desconvocat el ple sobre l’estat de la ciutat previst per a dijous per mantindre la neutralitat institucional davant les eleccions generals del 29 de novembre, encara que es manté un altre ple extraordinari a les 13.00 hores pel cas de Les Naus.

El port d’Alacant lamenta perdre l’eixida de The Ocean Race a partir de 2027

El president del port d’Alacant, Luis Rodríguez, admet que no és una bona notícia que l’eixida de The Ocean Race de 2027 siga l’última des de la ciutat, tot i que confia a mantindre la relació amb la regata amb fórmules alternatives.

Una avaria elèctrica obliga a aturar automàticament el reactor de la nuclear de Cofrents

La central nuclear de Cofrents ha patit una parada automàtica del reactor per una avaria en una font d’alimentació elèctrica situada a la sala de control. El CSN assegura que no hi ha hagut impacte per als treballadors, la població ni el medi ambient.

La Diputació Permanent del Congrés votarà el 16 d’octubre el decret de la dana

La Diputació Permanent del Congrés ha fixat per al 16 d’octubre el debat i la votació del decret llei amb mesures per a pal·liar els danys de la dana i del tercer paquet per la crisi d’Oriente Medio.

The Ocean Race decidirà abans de gener com continuarà vinculada a Alacant

The Ocean Race ha anunciat que concretarà abans del 17 de gener de 2027 el nou marc de relació amb Alacant, port d’eixida de les últimes sis edicions i que serà substituït per Porto com a inici de la volta al món a vela.

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.

Alta Distinció per a Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola

El Consell ha concedit la Alta Distinció de la Generalitat i la Gran Creu de l’Orde de Jaume I el Conqueridor a Ceuta, a Luis Francisco Esplá i a diversos esportistes i entitats valencianes, que rebran els guardons este divendres 9 d’Octubre.

Cinc solucions tecnològiques que anticipen incendis, inundacions i altres emergències

Plataformes de comunicació d’emergències i sistemes per anticipar incendis, inundacions, sequeres i onades de calor centren Redit Summit 2026, amb cinc projectes clau desenvolupats per instituts tecnològics i empreses.