Fracassa la primera sessió sobre el robatori del Tresor de Villena: només compareix un citat

La primera sessió de la comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena al museu de la localitat (MUVI) s’ha celebrat este dimecres amb només una de les sis persones citades, el director d’obra de la fase 2 i de la museïtzació, Ángel Luis Rocamora Ruiz.

Així ho ha explicat al final de la sessió el portaveu municipal, Javier Martínez, que ha detallat el desenvolupament de la reunió i ha posat el focus en l’escassa resposta dels convocats.

Absències i canvi de data

Martínez ha lamentat especialment la falta d’assistència de la resta de compareixents, entre els quals figurava la consellera de Cultura, Carmen Ortí, així com diversos responsables tècnics i polítics vinculats al Museu de Villena.

Segons ha recordat el portaveu, la comissió pretén aclarir les circumstàncies del robatori del Tresor de Villena i recollir informació de totes les parts implicades. Per això, ha remarcat que la presència de les persones citades és clau per a avançar en l’esclariment dels fets.

Martínez ha assenyalat que el representant de l’empresa de seguretat ha comunicat a l’Ajuntament que preferia acudir a la sessió prevista per a la setmana que ve, proposta que s’ha acceptat des de la pròpia comissió.

En canvi, ha indicat que ‘la resta de compareixents han decidit no comparéixer i, per tant, no han pogut ajudar-nos a aclarir més informació que la que ja tenim’. Segons ha explicat, esta absència generalitzada limita la capacitat de l’òrgan per a avançar en conclusions clares.

Marc legal de la comissió

El portaveu municipal ha reconegut que ‘sabem que esta comissió només és d’obligatòria assistència per a personal que treballe a l’Ajuntament de Villena’. Tot i això, ha advertit que serà molt difícil ampliar la informació disponible ‘si qui està convocat i és professional del sector o càrrec de la Conselleria, que també té responsabilitat directa sobre el Museu de Villena, no ve a aportar-la en esta comissió’.

En la sessió d’este dimecres estaven citats, a més del responsable de l’empresa de seguretat i del responsable de la museïtzació, la directora d’obra de la fase 1, Silvana Jordá Richart; la directora general de Cultura en el moment de la signatura de l’autorització, Pilar Tébar Martínez; la secretària autonòmica de Cultura, Marta Alonso Rodríguez, i la consellera de Cultura, Carmen Ortí.

Amb només una compareixença finalment produïda, la comissió haurà de continuar en pròximes sessions per a tractar d’arreplegar els testimonis que falten i avançar en la reconstrucció detallada del robatori del Tresor de Villena al MUVI.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.