Renfe oferix canvis gratis per les fortes pluges a la Comunitat Valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
Renfe ha habilitat canvis i anul·lacions gratuïtes este dilluns per les greus pluges que afecten el litoral de la Comunitat Valenciana, amb possibles alteracions en el servici ferroviari durant tota la jornada. Aena recomana revisar vols i la Generalitat Valenciana prepara una orde de confinament en municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant.

Renfe ha habilitat este dilluns canvis i anul·lacions gratuïtes per als seus clients, davant les fortes pluges que han deixat més de 650 litres per metre quadrat en zones del litoral de la Comunitat Valenciana. La mesura afecta els bitllets per a hui i respon al risc que el servici ferroviari es veja alterat durant tota la jornada.

Segons ha informat l’operadora en les seues xarxes socials, les intenses tempestes, les pluges i el vent poden obligar a modificar horaris o fins i tot a suspendre circulacions puntuals. L’objectiu és garantir la seguretat dels viatgers i adaptar l’oferta ferroviària a l’evolució de l’episodi de gota freda.

Com s’informarà els viatgers

Renfe ha detallat que, en cas que es produïsca algun canvi en el viatge, la pròpia companyia contactarà amb el client. El contacte es farà mitjançant SMS o correu electrònic, usant les dades associades a la reserva del bitllet.

D’esta manera, la companyia recomana revisar estos canals abans de desplaçar-se a l’estació, especialment en els trajectes que passen pel litoral valencià. A més, recorda que els canvis i anul·lacions es poden gestionar sense cost, dins de les condicions establides per a esta incidència meteorològica.

Línies de Rodalia suspeses a València

Abans d’anunciar els canvis i anul·lacions gratis, Renfe ja havia informat que mantenia suspesa la circulació en dues línies de Rodalia de València. Es tracta de la C1, que enllaça València Estació del Nord amb Gandia, i la C2, entre València Estació del Nord i Moixent.

Esta suspensió es manté arran de l’avís roig per fortes pluges emés per l’Agencia Estatal de Meteorología (Aemet). Les precipitacions han provocat inundacions en diversos punts del litoral sud de la província de València, fet que obliga a extremar les mesures de prevenció en la infraestructura ferroviària.

Recomanacions d’Aena per als vols

La situació meteorològica també ha afectat el trànsit aeri. Aena ha demanat que les persones que tinguen previst volar en la zona este de la península Ibèrica consulten l’estat del seu vol amb la seua aerolínia.

L’avís roig per pluges continua vigent en el litoral sud de la província de València i el nord de la d’Alacant. Per este motiu, el gestor aeroportuari recomana extremar les precaucions en els desplaçaments cap als aeroports i seguir les actualitzacions de les seues comptes oficials.

Confinament i rescats per les inundacions

Davant l’acumulació de més de 650 litres per metre quadrat en alguns municipis, la Generalitat Valenciana està preparant una orde de confinament. Esta mesura afectarà els municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant més colpejats per les fortes pluges.

Segons ha indicat Emergències, ja s’han activat helicòpters per a poder rescatar persones afectades per les inundacions. Estos rescats se centren en zones on l’aigua ha impedit la circulació per carretera o ha posat en risc vivendes i infraestructures bàsiques.

Les autoritats insistixen que la ciutadania limite els desplaçaments a allò estrictament necessari i que seguisca en tot moment les indicacions oficials. La combinació de pluges torrencials, vent fort i acumulació d’aigua pot provocar noves incidències en les pròximes hores, tant en el transport ferroviari com en el viari i l’aeri.

Últimes notícies

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.