26.6 C
València
Dimecres, 9 juliol, 2025

L’edat dels pacients ingressats per COVID als hospitals valencians descendeix en els últims tres mesos

L’edat dels pacients ingressats per infecció per SARS-COV-2 als hospitals de la Comunitat Valenciana ha descendit en els últims tres mesos.

- Advertisement -Telegram València Diari

D’esta manera, comparant les dades registrades a principis del mes de gener, durant la tercera ona, amb els del final del present mes, podem observar que el perfil dels pacients ingressats per COVID era llavors majoritàriament del grup de persones majors de 75 anys, que suposava el 40,6% dels ingressos i gairebé duplicava als següents grups d’edat (la franja de 51 a 65 anys representava el 23,9% del total d’ingressos i la de 66-75 anys el 22,8%).

Per sexes, per als majors de 75 anys, este percentatge se situava en les dones en el 48,5% dels ingressos, mentre que els homes majors de 75 anys suposaven el 51,5%. A nivell global, els homes suposaven al gener el 59,4% de totes les persones ingressades als hospitals, mentre les dones eren el 40,6%.

Actualment, l’edat no sols ha descendit, sinó que també s’ha diversificat, ja que el grup d’edat més freqüent és el de persones d’entre 51 i 65 anys (29,2%), seguit a curta distància per la franja d’edat de persones de 66 a 75 anys (28,4%) i de majors de 75 anys (26,8%). No obstant això, els homes han augmentat la seua presència hospitalària per covid, ja que ara suposen el 62,6% de tots els pacients ingressats enfront del 37,4% que representen les dones.

Si distingim entre els ingressos en planta i en les unitats de crítics, els pacients majors de 75 anys són també el grup d’edat amb major percentatge d’ingressos en planta. No obstant això, mentre el mes de gener este grup de pacients suposava el 45,9% del total de pacient ingressats, actualment, són el 29,4%.

No obstant això, en les unitats de crítics, mentre el mes de gener tant homes com dones de 51 a 65 anys suposaven el major nombre de persones ingressades (41,5%), actualment la franja amb més ingressats és la de 66-75 anys, on els homes (56%) continuen sent més que les dones (44%). En general, el 71,7% de les persones que necessiten vigilància intensiva en estos moments són homes i el 28,3% són dones, uns percentatges molt similars als de començaments d’enguany.

Últimes notícies

Fortes pluges causen acumulació de 62 l/m² a Almenara i afecten el sud de Castelló

La Plana Baixa a Castelló ha registrat una tempesta intensa amb acumulació de 62 l/m² a Almenara. Aemet manté avisos per pluges i tempestes a la regió i recomana precaució a la població.

Donades d’alta després de l’incendi a València les persones ateses per inhalació de fum

Les setze persones ateses per inhalar fum en un incendi a València van ser donades d'alta després de rebre atenció mèdica en diversos hospitals.

Ruixats i tempestes localment fortes afecten la mitat nord de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana presenta cel nuvolós amb possibles ruixats i tempestes localment fortes en la mitat nord. Les temperatures fluctuen i el vent bufa moderat.

Thierno Barry s’acomiada del Vila-real abans del seu esperat traspàs a l’Everton anglés

Thierno Barry s'acomiada del Vila-real després d'una temporada destacada i es prepara per a un traspàs pròxim als 32 milions d'euros a l'Everton. El davanter agraïx el suport rebut i destaca la seua evolució sota l'entrenador Marcelino.

Controlen l’incendi que va obligar a desallotjar cent vivendes en l’avinguda de València

Bombers controlen un incendi en un comerç de l'avinguda del Port a València que va obligar a desallotjar un centenar de vivendes. Catorze persones van ser ateses per inhalació de fum.

Denuncien desaparició de 20 vehicles sinistrats per la dana a València i possible comerç il·legal de peces

L'Associació Damnificats Dana Horta Sud-València denuncia davant la justícia la desaparició o sostracció d'una vintena de vehicles danyats per la dana de València. S'investiga una possible comercialització il·legal de peces i la falta de control dels ajuntaments.

Incendi en un comerç de València afecta una poma sencera i deixa onze persones ateses per fum

Un incendi en una botiga de l'Avinguda del Port a València va generar un intens fum que va afectar un centenar de vivendes. Onze persones van rebre atenció mèdica per inhalació de fum, amb danys materials significatius i evacuacions.

El president de Banc Sabadell descarta èxit de l’opa de BBVA sense canvis en les seues condicions

Josep Oliu, president del Banc Sabadell, assegura que l'opa llançada per BBVA no tindrà èxit si no es modifiquen les condicions actuals, considerant l'oferta poc atractiva per als accionistes.