14 persones estafen més de 53.000 euros a la Seguretat Social

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a 12 persones com a presumptes autors d’un delicte de frau contra la Seguretat Social. A més, a set d’elles se’ls imputa també un delicte contra la hisenda pública. S’ha detingut a dos persones més pels delictes de falsedat documental i afavoriment a la immigració irregular. El frau total ascendix a més de 53.000 euros.

 

Les investigacions es van iniciar al novembre de l’any passat per a comprovar la possible existència de fets delictius relacionats amb relacions laborals fictícies, com a altes en la Seguretat Social fraudulentes o relacions laborals inexistents, després de la investigació d’Inspecció de Treball i la Seguretat Social, en detectar unes certes irregularitats.

 

Després de les investigacions s’han detingut a 14 persones per diferents delictes, dos d’ells pels delictes de frau a la Seguretat social i contra la hisenda pública per percebre un més de 4.000 euros en prestacions després d’un contracte fictici, ja que l’empresa no tenia activitat econòmica, pel que han sigut detinguts el supòsit treballador i l’empresari.

 

En un altre dels casos ha sigut detinguda una parella, que va falsejar una relació laboral, pel que ella va cobrar més de 5.000 euros en prestacions per desocupació. En la investigació per falsedat documental i afavoriment de la immigració irregular, han sigut detingudes dos persones per simular una relació laboral, perquè la treballadora conseguira els papers per a regularitzar la seua situació a Espanya. També s’ha detingut a la dona per falsedat documental. Els detinguts han sigut posats en llibertat després de ser escoltats en declaració, no sense abans ser advertits de l’obligació de comparéixer davant de l’autoritat judicial quan per a això foren requerits. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.

La jutgessa de la DANA manté la testifical malgrat la decisió pendent del TSJ sobre Mazón

La magistrada manté per a este dimecres la declaració del director general Francisco González i desoïx la petició de la defensa d'Emilio Argüeso. El testimoni ha detallat anomenades amb el president i amb la llavors consellera Salomé Pradas durant la vesprada del 29-O.

Bernabé urgix protegir els menors enfront d’entorns digitals perillosos

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha informat de la detenció de tres menors per la presumpta violació d'una xica de 16 anys i ha demanat blindar a la infància davant entorns digitals cada vegada més perillosos.

Catalá defén la legalitat de la permuta de vivendes protegides i acusa el PSPV de forçar el relat

Catalá sosté que la permuta de vivendes protegides amb la promotora Domio és legal i acusa el PSPV de forçar el relat. Demana explicacions a l'empresa i nega conflicte d'interessos.

Guaguas defén el seu títol de Copa en una edició inèdita a València

La Copa del Rei de voleibol es disputa per primera vegada a València. CV Guaguas arriba com a campió i favorit a la Fonteta davant altres set aspirants, amb l'amfitrió Léleman Conqueridor il·lusionat.

El PP sosté que la situació judicial i política de Carlos Mazón no ha canviat

El PP ha assegurat que, malgrat l'escrit raonat de la jutgessa de Catarroja al TSJCV per la gestió de la dana, la posició de Carlos Mazón seguix igual. El grup evita especular i recalca el seu respecte a les decisions judicials.

Baldoví demana a Feijóo que exigisca a Mazón l’acta de diputat després de l’enviament del cas DANA al TSJCV

Baldoví ha reclamat al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat després que la jutgessa de la DANA haja elevat una exposició raonada al TSJCV per la seua condició d'aforat.