Mastodon
26 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

L’Ajuntament de Gandia prepara la XV Marató Solidària de Donació de Sang per a este dissabte

 

La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil ha informat de què el pròxim dissabte 14 de novembre se celebrarà la quinzena campanya especial de donació de sang ‘Gandia Solidària’. Un equip del Centre de Transfusió es desplaçarà fins a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a atendre a tots els donants que acudisquen a l’Ajuntament de 9.30 a 13.30 i de 16.30 a 20 hores.

 

«Ara més que mai en estos temps de Covid és vital la participació de tota la ciutadania» va declarar l’edil que ha informat de què «Gandia és una població molt solidària», ja que el Centre de Transfusió fa unes 48 campanyes de donació durant l’any que transcorren en diferents emplaçaments de la ciutat. «Estic segura de què el coronavirus no frenarà la solidaritat dels veïns i una volta més conseguirem un alt nombre de donacions».

 

L’any passat, en 2019, es van conseguir 2.708 unitats i 254 nous donants. Estos resultats han donat un índex de donació de 44 donants per mil habitants, dades que es troben per damunt de la mitjana de la comarca que se situa en 32 donants per cada 1.000 habitants.

 

Des de l’any 2006 en el que es va efectuar la primera campanya s’han obtingut 2.262 unitats de sang, 264 corresponen a donants nous. L’any passat es van presentar a donar aproximadament 200 voluntaris.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries

A punt d’acabar el 2020 s’han arreplegat unes 2.000 unitats i 162 donants nous. Es tracta d’una xifra important tenint en compte la greu crisi sanitària que s’ha produït pel virus. El Centre de Transfusió vol destacar la solidària col·laboració del consistori que en els moments més delicats va obrir les portes a la donació, per a que els veïns continuaren acudint a la seua cita de manera segura i còmoda. Gràcies a la seua actitud, els pacients han rebut de manera puntual la sang o hemoderivats que han necessitat.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries per a proveir els hospitals de la nostra Comunitat. Per això, tots els dies la Sanitat confia i el Centre de Transfusió s’esforça per a conseguir que 650 ciutadans es consciencien i s’acosten a donar sang.

 

Els requisits per a ser donant són molt senzills, i pràcticament totes les persones poden ser donants. Només cal tindre entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i tindre un estat de salut normal. Les dones poden donar fins a 3 voltes a l’any i els hòmens 4.

Últimes notícies

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.