El telèfon 024 donarà accés al servei de prevenció del suïcidi

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això, encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

El servei del 024 comptarà l’atenció i suport de professionals especialitzats amb perfils multidisciplinaris i experts en el maneig d’aquestes situacions. Es tracta de previndre o impedir les conductes susceptibles de derivar en riscos per a la vida o la integritat física d’aquestes persones.

 

Accés als serveis sanitaris especialitzats

 

El servei facilitarà a aquestes persones, la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

Les trucades telefòniques al número atribuït seran gratuïtes i no generaran facturació. A més, el servei prestat estarà obert a tots els ciutadans sense necessitat de registre previ.

 

El servei d’atenció contra el suïcidi no serà 24 hores

 

Si el servei no estiguera disponible contínuament, és a dir, les vint-i-quatre hores de tots els dies de l’any, es garantirà l’existència d’informació pública fàcilment accessible sobre la disponibilitat del servei i que, durant els períodes d’indisponibilitat, s’atenga les crides amb informació sobre el dia i l’hora en què el servei tornarà a estar disponible.

Es vetlarà perquè els usuaris amb discapacitat auditiva o de la parla disposen de les facilitats que permeten la seua adequada atenció, tenint en compte les seues necessitats específiques.

El Govern no ha explicat quan està previst que aquest número 024 de prevenció del suïcidi entre en funcionament.

 

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.

67 milions en ajudes per als afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Generalitat destinarà 67 milions d’euros a ajudes per als afectats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, amb subvencions directes, suport als ajuntaments i préstecs bonificats. Les ajudes es podran demanar des del 10 d’agost durant tres mesos.

Els veïns evacuats per l’incendi de la Vall d’Uixó, excepte Artana i Eslida, ja poden tornar

Els veïns desallotjats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, excepte els d’Artana i Eslida, ja poden tornar a les seues vivendes, encara que el foc continua sense estabilitzar després de set dies. El Cecopi es reunirà de nou a les cinc de la vesprada per actualitzar la situació.

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU